اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شایعه پشت درهای کاخ آقای رئیس جمهور


«ولادمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، همسر خود، «لودمیلا پوتینا» را پس از بیش از 30 سال زندگی مشترک رسما طلاق داد. طلاق رسمی یک سال بعد از جدایی پوتین از همسرش صورت گرفت. «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین بدون ذکر جرئیات بیشتر تاکید کرد: «این طلاق انجام شده است.»





روزنامه هفت صبح:
«ولادمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، همسر خود، «لودمیلا پوتینا» را پس از بیش از 30 سال زندگی مشترک رسما طلاق داد. طلاق رسمی یک سال بعد از جدایی پوتین از همسرش صورت گرفت. «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین بدون ذکر جرئیات بیشتر تاکید کرد: «این طلاق انجام شده است.»

پوتین و همسرش ژوئن سال 2013 در تلویزیون دولتی اعلام کرده بودند که زندگی مشترکشان به پایان رسیده است. این خبر تاییدی بر شایعاتی بود که از مدت ها پیش از اعلام این خبر، در مورد جدایی این زوج بر سر زبان ها افتاده بود.

به گزارش دیلی میل، پوتین درباره این جدایی گفت: «تمام زندگی و کار من بیرون از خانه می گذشت. برخی این حالت را دوست دارند و بعضی دیگر هم نه. افرادی هستندکه با فضای عمومی و بیرون از خانه سازگار نیستند.»

او افزود که «این جدایی با توافق و تصمیم مشترک صورت گرفته است.» لودمیلا همسر سابق پوتین هم با تایید سخنان رئیس جمهوری روسیه گفت: «زندگی مشترک ما تمام شد چرا که عملا همدیگر را نمی دیدیم. کار، تمام وقت ولادمیر ولادیمیروویچ را گرفته است. دخترانمان هم بزرگ شده اند و هر کدام سراغ زندگی خود رفته اند.»



دو دختر آنها «ماریا» و «کترینا» نام دارند. لودمیلا پوتین، در دوره طولانی مدت حضور ولادمیر پوتین در قدرت، چه به عنوان رئیس جمهور و چه به عنوان نخست وزیر، به ندرت در انظار عمومی حاضر می شد. پیش از این، او برای آخرین بار در روز سوگند ریاست جمهوری ولادمیر پوتین در ماه می سال 2012 به همراه همسرش دیده شده بود. آنها بعد از یک سال برای اعلام جدایی خود در کنار هم حاضر شدند. ولادمیر پوتین 60 و لودمیلا 55 سال سن دارند. دختران آنها نیز 27 و 26 ساله هستند. پوتین و لودمیلا در سال 1983 ازدواج کردند.

خبرگزاری رویترز می نویسد، پوتین 61 ساله، جاسوس سابق «کا گ پ»، دستگاه اطلاعاتی شوروی سابق، زندگی خصوصی خود را در پرده نگه می دارد و کمتر اطلاعاتی نیز در مورد همسر او و همچنین دو دخترش در دست است. در واقع زندگی خصوصی خود را در پرده نگه می دارد و کمتر اطلاعاتی نیز در مورد همسر او و همچنین دو دخترش در دست است. در واقع زندگی خصوصی پوتین در روسیه یک تابوی خطرناک است و تنها روزنامه ای که اطلاعاتی در مورد ارتباط مخفی پوتین منتشر کرده بود مجبور شد کرکره خود را پایین بکشد!

با اینحال گاهی خبرهای جالبی از روابط خصوصی پوتین منتشر شده است. مثلا جاسوس هایی که در جریان جنگ جهانی دوم در روسیه رفت و آمد داشتند، روی دیگری از چهره آرام و مرموز پوتین را معرفی می کنند. زنی به نام «لنشن» یکی از این جاسوس ها بود که در سال های 1985 و 1990 وقتی پوتین مدیریت انجمن دوستی آلمان و شوروی را به عهده داشت به عنوان مترجم وارد این انجمن شد و توانست با نزدیک شدن به همسر پوتین، از اسرار زندگی خصوصی آنها سردربیاورد. «اریش اشمیت» روزنامه نگار آلمانی و کارشناس سازمان اطلاعات آلمان سال قبل درباره شنیده های لنشن نوشت: «او زنی بود که به عنوان مترجم به انجمن دوستی آلمان و شوروی راه پیدا کرد و بعد از مدتی با لودمیلا، همسر پوتین صمیمی شد و توانست به بسیاری از اسرار زندگی زناشویی پوتین دست پیدا کند. لنشن متوجه شد که پوتین در اکثر مواقع همسرش را مورد ضرب و شتم قرار می داد و به او خیانت می کرد.» علاوه بر این مدت هاست که زمزمه ارتباط پوتین با قهرمان ژیمناستیک هنری جهان به گوش می رسد.

درباره آلینا

شایعات از مدت ها قبل بر زندگی خصوصی رئیس جمهور روسیه سایه انداخته است. اولین بار، شش سال پیش بود که خبر ارتباط پوتین با قهرمان ژیمناستیک روسیه سر زبان ها افتاد. تصاویری از پوتین در کنار «آلینا کابایو» - که آن روزها 24 ساله بود - منتشر شد، باعث شد برخی رسانه ها از ارتباط این دو سخن بگویند. اگرچه سخنگوی کاخ کرملین بلافاصله این مسئله را تکذیب کرداما حتی این تکذیب هم نتوانست جلوی دامنه دار شدن شایعه زندگی پنهانی پوتین و آلینا را بگیرد. در سال 2008گفته می شد که پوتین خود را آماده ازدواج با آلینا می کند اما او این اخبار را تکذیب کرد و گفت به گزارشی که در این زمینه در یکی از روزنامه ها منتشر شده نباید اعتماد کرد. پوتین به خبرنگاران گفت که «بینی وقیح» خود را از زندگی خصوصی او بیرون بکشند. آلینا کابایوا در سال 1983 به دنیا آمده است؛ یعنی در همان سالی که لودمیلا پوتینا و ولادمیر پوتین با هم ازدواج کردند. این شایعات تا جایی بالا گرفت که گفته شد آلینا کابایوا از پوتین دو بچه دارد. اما او هرگونه رابطه با ولادمیر پوتین را انکار کرد و گفت پسربچه ای که در عکس ها همراه او دیده می شود، خواهرزاده اش است نه فرزندش.



با اینحال جاه طلبی های سیاسی آلینا که این روزها عضو پارلمان روسیه است، نزدیکی او به کرملین را توجیه می کند. آلینا مدتی قبل در گفت و گو با «نیویورک تایمز» گفته بود که فکر می کند روسیه آمادگی پذیرش یک رئیس جمهور زن را دارد و او این توانایی را در خود می بیند که مثل روسای جمهور زن خیلی از کشورها، کاندیدای بعدی این سمت در روسیه باشد.

آلینا که قهرمان بازی های المپیک در آتن در سال 2004 است و دو قهرمانی جهان را نیز در کارنامه خوددارد، یکی از اعضای حزب روسیه متحد، حزب ولادمیر پوتین است. آخرین حضور عمومی کابایوا در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک سوچی به عنوان یکی از حمل کنندگان مشعل بود. با اینحال در این مراسم پوتین نمی توانست در برابر جمعیتی بسیار و دوربین های تلویزیونی، غرور خود را از حضور مشعل دار آشنایش نشان دهد. آیا ژیمناست محبوب رئیس جمهور، کلیددار کرملین خواهد شد؟


ویدیو مرتبط :
اوباما پشت درهای قفل شده کاخ سفید، بدون کلید!/Obama White Ho

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای رئیس جمهور! اصغر فرهادی را به کاخ سفید دعوت کنید



اصغر فرهادی , باراک اوباما , دیپلماسی اسکار

 

دیوید اینگنشس در واشنگتن پست نوشت: ریچارد نیکسون دیپلماسی پنگ پنگ را در چین به کار برد. شاید زمان آن رسیده است که باراک اوباما دیپلماسی اسکار را برای ایران به کار گیرد.

در این مقاله آمده است: خب، این هم یک پیشنهاد بنده است: رئیس جمهور اوباما باید اصغر فرهادی کارگردان ایرانی را به کاخ سفید دعوت کند. البته در مورد سیاست و موضوعاتی که دو کشور بر روی آن اختلاف دارند، گفتگو نکنند، بلکه در مورد اینکه چه چیزی باعث ساخت فیلم خوب می شود که جدایی حتما هست، سخن بگویند.

اگر شما به مراسم اسکار روز دوشنبه نگاه کرده باشید، می دانید که فرهادی برنده ی جایزه بهترین فیلم خارجی برای داستان قوی و پیامدهای ناخواسته و رنج هایی که با جدایی رخ می دهد، شد. فیلم فرهادی داستان بسیار قوی دارد، چراکه موضوع آن جهانی است.

سخنان اصغر فرهادی خیلی فوق العاده بود و به مانند فیلمش واضح بود:

وی گفت: سلام به مردم خوب سرزمین‌ام. در این لحظه بسیاری از ایرانیان در سراسر جهان ما را تماشا می‌کنند. فکر می‌کنم که آن‌ها بسیار خوشحال هستند، آن‌ها فقط به دلیل این جایزه مهم یا یک فیلم یا فیلم‌ساز خوشحال نیستند بلکه آن‌ها از اینکه در این هنگامه‌ای که بین سیاست‌مداران از جنگ و تهدید و حمله سخن گفته می‌شود، اینجا از فرهنگ کشورشان سخن گفته می‌شود، خوشحال هستند.

کارگردان "جدایی نادر از سیمین" افزود: من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمین‌ام تقدیم می‌کنم، مردمی که به همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام می‌گذارند و با خشونت سازگاری ندارند.

ایگنشس در ادامه نوشت: خب، آقای رئیس جمهور این فیلمساز مستعد را به کاخ سفید دعوت کنید و از فیلم فوق العاده او تمجید کنید.

در پایان این مقاله آمده است: که می داند؟ اگر پروسه ی تغییر می تواند با یک دسته ی پیگ پنگ اغاز شود، شاید بتواند با یک تندیس طلایی هم اغاز شود.../انتخاب