اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شایعه سازی درباره رئیس صدا و سیما


روابط عمومی صدا و سیما انتشار شایعه حضور نیافتن رئیس رسانه ملی در محل کارش را شیطنت رسانه ای با هدف تشویش اذهان عمومی دانست.

خبرگزاری ایسنا: روابط عمومی صدا و سیما انتشار شایعه حضور نیافتن رئیس رسانه ملی در محل کارش را شیطنت رسانه ای با هدف تشویش اذهان عمومی دانست.

در متن اطلاعیه صدا و سیما آمده است:


«در پی انتشار مطلبی با عنوان " عدم حضور رئیس صداوسیما در محل کارش ده روزه شد" در صبح سه شنبه سوم فروردین 95 که در برخی پایگاه های خبری و شبکه های مجازی انتشاریافت، روابط عمومی صداوسیما با هدف روشنگری نسبت به این شیطنت رسانه ای که مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و بد اخلاقی است، ذکر توضیحاتی را ضروری می داند.

در حالی که دو روز از آغاز سال جدید می گذرد بار دیگر شایعه پراکنی ها با هدف تضعیف و تخریب رسانه ملی از سر گرفته شده که این بار برحضور نداشتن دکتر سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در روزهای پایانی سال 94درمحل کارش تاکید می شود. این در حالی است که روزهای پایانی سال 94جزو پرکارترین روزهای کاری دکتر سرافراز به شمارمی رود که از جمله می توان به دیدار وزیر آموزش و پرورش و معاونانش در آخرین جلسه شورای معاونان صداوسیما در25 اسفند اشاره کرد و یا حضور رئیس رسانه ملی به همراه معاون سیمادر مراسم آغاز پخش اچ دی شبکه مستند در 27 اسفند را نام برد و یا به انجام مصاحبه ایشان در خصوص برنامه های سال آینده رسانه ملی اشاره کرد، که هر سه رویداد در روزهای پایانی سال 94 تحقق یافته بود و اخبار آن نیز در رسانه ها و ازجمله رسانه هایی که اقدام به انتشار شایعه اخیر کردند، بازتابی گسترده داشت.

واقعیت این است که رسانه های منتقد رسانه ملی که چندی پیش طرح آنها در ایجاد شایعه استعفای دکتر سرافراز با شکست مواجه شد این بار این شایعه را با سرتیتر تازه ای ارائه کرده اند تا با عملیات جنگ روانی – رسانه ای، استراتژی حذف را پیش برده و از طریق دامن زدن به انواع شایعات به زعم خویش به تضعیف رسانه ملی و مدیریت آن بپردازند. یکی ازدلایل این شایعه سازی را می توان در استقبال مخاطب از ویژه برنامه های تحویل سال رسانه ملی دانست. در حالی که رسانه های منتقد بر تهی بودن دست رسانه ملی در ایام نوروز تاکید می کردند و اینکه صدا و سیما برای ایام نوروز، طرح و برنامه خاصی ندارد، اما در این مورد نیز پس از استقبال مخاطبان از ویژه برنامه های تحویل سال، به نتیجه نرسیدند و لذا با شایعه عدم حضور دکتر سرافراز در محل کارش، پروژه حذف و تضعیف را با استراتژی جدید پی گرفتند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیما، بی شک ، همانگونه که ریاست محترم سازمان صداوسیما درآخرین مصاحبه خود بر آن تاکید داشتند صدا و سیما همچنان قدرتمند و با تکیه بر اصول و منافع ملی به راه خویش ادامه داده و اهداف و آرمان های خود را استوارتر از پیش دنبال خواهد کرد. همچنین در این مسیر از ظرفیت و امکانات قانونی خود در طرح شکایت و پیگیری های حقوقی درباره شایعه پراکنی های اخیر که منبع آن شناخته شده است، استفاده می کنیم.»


ویدیو مرتبط :
توصیه های امام به رئیس صدا و سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش به شایعه تغییر رئیس صدا و سیما


حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی گفت: دوره ریاست رئیس فعلی سازمان صدا و سیما به تدریج دارد تمام می‌شود و لازم نیست کسی برای این کار تلاش بکند.

خبرگزاری مهر: حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی  در پاسخ به این پرسش که «برخی معتقدند مطرح کردن بحث‌هایی مانند تغییر مجری مصاحبه با رئیس جمهور و انتقادهای اخیر دولتی‌ها به صدا و سیما، سناریویی است برای تغییر رئیس این سازمان. نظر شما در این باره چیست؟» گفت: دوره ریاست رئیس فعلی سازمان صدا و سیما به تدریج دارد تمام می‌شود و لازم نیست کسی برای این کار تلاش بکند.

این اظهارات آشنا در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر احتمال ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سازمان صدا و سیما مطرح شده است. در همین حال و به گفته سیدمضان شجاعی کیاسری عضو شورای نظارت بر صدا و سیما، دوره ریاست عزت‌الله ضرغامی در این سازمان اردیبهشت 93 به پایان می‌رسد.

حسام‌الدین آشنا در روزهای اخیر هم در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود ضمن انتقاد از رویکرد صداو سیما نسبت به بی‌توجهی به نامه اخیر خود به ریاست این سازمان با استناد به قانون اساسنامه صدا و سیما لزوم فراهم شدن شرایطی برای احقاق حق افراد حقیقی و حقوقی که در برنامه‌های صدا و سیما حقی از آنها تضییع شده یا نسبتی به آنها داده شده، مورد تاکید قرار داده بود.

نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما دو روز پیش هم در سخنانی در مراسم رونمایی از کتاب «پایان تک‌صدایی» با انتقاد از ایجاد وقفه 90 دقیقه‌ای در پخش مصاحبه زنده رئیس جمهور گفته بود: این اقدام توسط شخص رئیس سازمان صد و سیما و با مدیریت مستقیم وی انجام شده است و بعد از آن، رئیس سازمان صدا و سیما موضوع را به شورای نظارت بر این سازمان ارجاع داده تا از ایشان دفاع شود. گویی این شورا، شورای نظارت برصدا و سیما نیست، بلکه شورایی برای دفاع از صدا و سیما مقابل قوای دیگر است!

آشنا همچنین گفته بود: از نگاه رئیس سازمان صدا و سیما، شورای نظارت برای این سازمان جلسه‌ای تشریفاتی است که هر دو هفته یک بار برای گپ زدن و گعده کردن تشکیل می‌شود. انگار این، شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نیست، شورای نظارت صداوسیما بر رئیس‌ جمهور است!