اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شایعه تهدید بمب گذاری سفارت ایران


سفارت کشورمان در فرانسه حضور پلیس این کشور در نزدیکی سفارت ایران در پاریس و شایعه تهدید بمب گذاری سفارت کشورمان را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا: سفارت کشورمان در فرانسه حضور پلیس این کشور در نزدیکی سفارت ایران در پاریس و شایعه تهدید بمب گذاری سفارت کشورمان را تکذیب کرد.

یکی از مسئولان سفارت کشورمان در فرانسه با تکذیب خبر تهدید سفارت کشورمان گفت: این خبر صحت ندارد زیرا ما هیچ گونه تهدیدی را دریافت نکرده ایم.

وی با اشاره به حضور پلیس در دو طرف خیابان سفارت ایران خاطرنشان کرد: ما از دلایل این موضوع اطلاعی نداریم و پلیس هم درباره علت این اقدام به ما اطلاع رسانی نکرده است.

این درحالی است که برخی گروههای اجتماعی، ساعاتی پیش شایعه تهدید بمب گذاری سفارت کشورمان در فرانسه را منتشر کرده بودند.


ویدیو مرتبط :
دقایقی پس از انفجار بمب مقابل سفارت ایران در بیروت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهدید پادشاه عربستان: ایران بمب اتم بسازد ما هم می سازیم



تهدید پادشاه عربستان: ایران بمب اتم بسازد ما هم می سازیم

هاآرتص می نویسد: قبل از این برخی گزارش های غربی حکایت از آن داشت که پادشاه عربستان سعودی در فوریه سال 2007 به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور وقت روسیه نیز همین تهدید را مطرح کرده بود.

"دنیس روس" مشاور سابق باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا فاش کرد که ملک عبدالله پادشاه عربستان، واشنگتن را صراحتا تهدید کرده بود در صورتی که ایران به بمب اتمی دست یابد عربستان نیز برای داشتن بمب اتمی فعالیت خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران ، روس در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی هاآرتص این مطلب را بیان کرد و گفت: پادشاه عربستان سعودی این موضوع را در ملاقات محرمانه با وی در آوریل 2009 در ریاض مطرح کرد.

در این ملاقات، پس از تهدیدات ملک عبدالله، دنیس روس 10 دقیقه درباره خطرات گسترش سلاح هسته ای صحبت کرد ولی این صحبت های او سودی نداشت چرا که پادشاه عربستان دوباره موضع خود را تکرار کرد.

این برای نخستین بار است که یک مقام رسمی آمریکا از تهدید ریاض به داشتن بمب اتمی در صورت کسب آن توسط ایران سخن به میان می آورد.

ایران بارها ضمن رد ادعاهای غرب درباره تلاش برای کسب بمب اتمی، هدف از برنامه هسته ای اش را تولید انرژی و دیگر کاربردهای غیرنظامی اعلام کرده است.

هاآرتص می نویسد: قبل از این برخی گزارش های غربی حکایت از آن داشت که پادشاه عربستان سعودی در فوریه سال 2007 به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور وقت روسیه نیز همین تهدید را مطرح کرده بود.

همچنین شاهزاده "ترکی فیصل" رئیس اسق دستگاه جاسوسی عربستان و سفیر پیشین این کشور در واشنگتن در نشست سال گذشته سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حاضر شده و به آنها درباره کسب سلاح هسته ای توسط ایران هشدار داده بود.

وی گفته بود دست یابی ایران به بمب اتمی باعث می شود ریاض نیز سیاستی را در پیش بگیرد که ممکن است تبعات دراماتیکی و پنهانی داشته باشد.

دنیس روس همچنین درباره مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 نیز گفت که این مذاکرات، بی نتیجه اند و اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره امکان استفاده از گزینه نظامی علیه ایران، تصادفی نیستند./عصرایران