اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شایعه اعزام اتباع افغان از ایران به سوریه


یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ادعاهای مطروحه اخیر در ارتباط با اعزام مهاجرین افغان از سوی برخی از نهادهای کشورمان به جنگ سوریه را ساختگی و با اغراض تبلیغاتی خواند.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ادعاهای مطروحه اخیر در ارتباط با اعزام مهاجرین افغان از سوی برخی از نهادهای کشورمان به جنگ سوریه را ساختگی و با اغراض تبلیغاتی خواند.

وی افزود: اطلاعاتی در مورد حضور اتباع افغانستان در دو طرف درگیری‌های سوریه وجود دارد. لیکن درمورد چگونگی حضور آنها در دو سوی جبهه سوریه نمی توان با قطعیت سخن گفت چرا که گروه تروریستی داعش و دیگر گروههای ترویستی با پشتیبانی حامیان خود در سوریه و عراق از کشورهای مختلف از جمله افغانستان اقدام به جذب نیرو نموده اند.

این مقام آگاه افزود : براساس برخی از قرائن مستند، بخشی از افغان ها از گذشته مقیم سوریه بوده و برخی دیگر از داخل افغانستان و بعضاً به صورت ترانزیت از ایران به سوریه عزیمت نموده اند.


ویدیو مرتبط :
فاکس نیوز:اعزام نیرو زمینی ایران به سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب اعزام اتباع افغان مقیم ایران به سوریه


سخنگوی وزارت امورخارجه افغانستان گفت: مدرکی برای اثبات ادعای برخی رسانه های غربی مبنی بر اعزام مهاجران افغان از ایران به سوریه، وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت امورخارجه افغانستان گفت: مدرکی برای اثبات ادعای برخی رسانه های غربی مبنی بر اعزام مهاجران افغان از ایران به سوریه، وجود ندارد.

 ˈشکیب مستغنیˈ روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: برخی رسانه های غربی ادعاهایی را مبنی بر اعزام مهاجران افغان از ایران به سوریه منتشر کرده اند اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا ادعا کرد که تعدادی از مهاجران افغان از طریق ایران به سوریه اعزام شدند.

برخی دیگر از رسانه های غربی نیز به دنبال گزارش وال استریت ژورنال به نقل از دفتر آیت الله محقق کابلی خبر از اعزام افغانها از ایران به سوریه دادند که با واکنش تند دفتر آیت الله کابلی روبرو شد.

دفتر آیت الله کابلی با صدور بیانیه ای این ادعا را بشدت تکذیب کرد.