اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شایعاتی که برای مردم روز و شب نمی گذارد


هیچ چیز از دست شایعه سازان در امان نیست. روزی می گویند خرماهای عراقی آلوده به رادیواکتیو اند و روز دیگر، پرتقال های آفریقایی را حامل ویروس ایدز معرفی می کنند.

خبرآنلاین: برخی از شایعاتی که این روزها مثل نقل و نبات در فضای عمومی جامعه می چرخد، شایعاتی است که با یک لحظه تامل می شود به دروغ بودن آن پی برد. شایعاتی که مثلا انتقال ایدز از طریق پرتقالهای وارداتی از کشور لیبی را ترویج می کند یا مسموم کردن میوه های گرمسیری که از کشورهای عرب زبان وارد می شود.

برخی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند و از هموطنان خواسته اند با انتشار این شایعات بی اساس به فضای روانی جامعه لطمه نزنند. آنها گفته اند چه سودی دارد شایعه ای که مشخص نیست منشا آن کجاست، اینطور فضای روانی جامعه را تحت الشعاع خود قرار دهد.

یکی از این شایعات که این روزها در فضای وایبر و شبکه های اجتماعی چرخ می خورد، درباره آلوده بودن پرتقالهای وارداتی از لیبی است که به نقل از رئیس اتاق بازرگانی تهران منتشر شده.

اتاق بازرگانی: به شایعات اهمیت ندهید

یکی از کارشناسان روابط عمومی اتاق بازرگانی در این باره گفت: مطمئن باشید رئیس اتاق تهران آقای خوانساری چنین اظهار نظری در این مورد یا موارد مشابه نمی کنند. نه به این خاطر که مسئله از اساس پیداست که دروغ است، بلکه هیچ گونه صحبتی که به روند تجاری کشور ضربه بزند چه درباره واردات و صادرات، از سوی رئیس اتاق انجام نمی شود.

او در این باره گفت: درباره انتقال ایدز از طریق پرتقال که با هر کسی که صحبت کنید، می داند ویروس HIV از طریق خوردن و خوراکی منتقل نمی شود. سه راه انتقال این ویروس مشخص است و ربطی به خوردن و نوشیدن ندارد.

این کارشناس روابط عمومی اتاق بازرگانی در پایان گفت: مطمئن باشید اگر از طرف رئیس اتاق تهران چنین مطلبی در شبکه های اجتماعی منتشر شود، چیزی به جز کذب نیست.

شایعاتی که هر روز مشتری دارند

شایعاتی که در شبکه های اجتماعی چرخ می خورد، انتها ندارد. جالب اینجاست که به دلیل روحیه عجیبی که در ایرانیان وجود دارد،همه با علم به این که شایعات وایبری و پیامکی، اساس و ریشه ای ندارند، هر روز به آن دامن می زنند. شایعاتی مانند حضور برخی از اشخاص برای تست قند خون در خانه شهروندان و آلوده کردن آنها به ایدز، آلودگی موزهای وارداتی از عربستان به ویروس عقیم سازی مردان، آلوده بودن خرماهای عراق به رادیواکتیو و مانند آن هر روز در این فضاها چرخ می خورد و به نظر می رسد حتی تکذیب کردن این شایعات هم فایده ای ندارد و به فضای آلوده و مسموم شبکه های اجتماعی، دامن می زند.


ویدیو مرتبط :
شایعاتی دروغی از جاسوسی سامسونگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماز های نافله روز و شب




 

نماز های نافله


نماز های نافله روز و شب:


۱- نافله ظهر :وقت آن قبل از نماز ظهر و چهار نماز دو رکعتی است

 

 

۲- نافله عصر : وقت آن قبل از نماز عصر و چهار نماز دو رکعتی است .

 


۳- نافله مغرب : وقت آن بعد از نماز مغرب و دو نماز دو رکعتی است .



۴- نافله عشاء : وقت آن بعد از نماز عشاء و دو رکعت نماز نشسته است .



۵- نافله صبح : وقت آن قبل از نماز صبح و دو رکعت است .



۶ - نافله شب : هشت رکعت است و وقت آن بعد از نیمه شب شرعی تا اذان صبح است .