اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شایعاتی درباره عرضه اندروید 6.1!


شایعات در مورد فعالیت های سال آتی گوگل از همه سو به گوش می رسد. از نکسوس های جدید گرفته تا آپدیت بعدی اندروید تحت عنوان اندروید 6.1

وب‌سایت دیجیاتو - نوشته محسن وفانژاد: شایعات در مورد فعالیت های سال آتی گوگل از همه سو به گوش می رسد. از نکسوس های جدید گرفته تا آپدیت بعدی اندروید تحت عنوان اندروید 6.1. جالب است بدانید که حتی در میان این شایعات، تاریخ عرضه و انتشار هم در نظر گرفته شده است.

شایعات از ارائه اندروید 6.1 در ژوئن 2016 خبر می دهد

البته باید در نظر داشت که تمامی گفته ها، هر چند که از زبان کارمندان گوگل باشند، باز هم شایعه ای بیش نیستند و تا اعلام رسمی شرکت نباید آن ها را معتبر دانست. هنگام نصب اپ جدید، برنامه از شما می خواهد که به نواحی خاصی از تلفن همراه دسترسی داشته باشد و با قبول کردن آن، اجازه کافی را صادر خواهید کرد. این سیستم در اندروید 6.0 تغییراتی به خود دید و حالا گوگل قصد دارد در اندروید 6.1 تغییراتی دیگر به آن بدهد و یک لایه امنیتی اضافه کند تا برخی اپلیکیشن ها قادر به فریب کاربران در کسب اجازه نباشند.

گفته شده این آپدیت یا به عبارتی دیگر، اندروید 6.1 قرار است در ماه ژوئن سال 2016 (برابر با خرداد و تیر 1395) عرضه شود. پیش از این نیز در مورد ارائه اندروید جدید روی HTC Perfume صحبت شده بود و یکی از اعضای تیم Google Pixel هم در این رابطه سخن گفته بود. وی گفته بود که قابلیت تقسیم صفحه میان دو اپلیکیشن (اسپلیت-اسکرین) نیز بالاخره در اندروید N خود را نشان خواهد داد.

با این حال، گویا اندروید 6.1 همچنان نام مارشملو را حفظ خواهد کرد، در صورتی که کارمند گوگل گفته بود اسپلیت-اسکرین در اندروید N می آید. گوگل هرگاه یک حرف الفبا به جلو حرکت کرده معمولا ویژگی بزرگی به اندروید اضافه کرده. برای مثال در اندروید 2 شاهد اضافه شدن نوار جستجوی گوگل بودیم، در اندروید 4، تم Holo و فونت Roboto افزوده شد. سپس در اندروید 5 طراحی متریال پدید آمد و حالا در اندروید 6 قابلیت Now on Tap اضافه شده. بنابراین احتمالا قابلیت اسپلیت-اسکرین به اندازه کافی بزرگ باشد که گوگل آن را تحت عنوان اندروید N ارائه دهد.


ویدیو مرتبط :
آفیس 2013 برای اندروید عرضه شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عرضه اندروید 1/ 5 برای گوشی‏های نکسوس



گوشی‏ های نکسوس,اندروید 1/ 5 برای گوشی‏ های نکسوس,سیستم‌عامل اندروید

عرضه اندروید 1/ 5 برای گوشی‏ های نکسوس

تازه‏ ترین به‌روزرسانی برای اندروید 5 یا لالی پاپ در راه است.
در این نسخه به روزشده برخی مشکلات بزرگ نسخه 5 اندروید برطرف شده است. یکی از این مشکلات مربوط به حفره‌هایی در تنظیمات و همین‌طور رابط کاربری اندروید است. علاوه‌بر این با نصب این به‌روزرسانی‌ها عملکرد کلی سیستم عامل به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد. پیش از این گفته می‌شد که اندروید 1/ 5 قرار است در ماه فوریه عرضه شود، اما این کار عملا یک ماه به تاخیر افتاد.


اگرچه گوگل هنوز رسما در این زمینه اطلاع‌رسانی نکرده، اما با تایید موضوع ازسوی منابع خبری نزدیک به آن تردیدی در این زمینه باقی نمانده است. سیستم‌عامل اندروید پرطرفدارترین سیستم‌عامل در میان کاربران گوشی‌ها و تبلت‌ها است.
منبع : farsnews.com