اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شاه کلید وام بانکی در دست چه کسانی است؟



اخبار,اخبار اقتصادی , تسهیلات بانکی

این نماینده در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است برخی مراجع بالاتر هم با این گونه افراد متخلف هم دست باشند تا قابل شناسایی شوند؟ گفت: احتمال این هم وجود دارد.

هزینه های انتخاباتی دریافت وام و تسهیلات بانکی بقدری سخت و عذاب آور است که غالباً افراد بعد چندین ماه تلاش برای دریافت آن در نهایت از دریافت تسهیلات انصراف می دهند، اگر کسی هم شانس داشته باشد و با هر زحمتی موفق به دریافت تسهلات شود، شرایط بازپرداخت به قدری سخت است که وام گیرنده تا مدتها باید به فکر باز پرداخت آن باشد.

 البته این سختی دریافت وام برای افراد عادی است و خیلی از افراد می توانند به راحتی هر میزان وام که لازم دارند را دریافت کنند، و در واقع مافیای مرتبط با بانک ها هستند که می توانند در طرفة العینی هر میزان بانک که نیاز باشد را فراهم نمایند، و سهم خود و رابط بانکی را قبل از آنکه پول به دست شخص در خواست کننده برسد، بردارند.

نبود سیستم انضباط مالی در نظام عرضه و تقاضای تسهیلات بانکی موجب شده است تا این بازار سیاه در شهر های مختلف کشور رشد قارچ گونه ای داشته باشد، این سیستم به قدری قابل دسترس است که حتی بسیاری از بنگاههای املاک کشور هم در کنار کار رهن و اجاره به کار معامله پرسود وام، می پردازند.

حسین علی دلیگانی در خصوص  این موضوع در گفت و گو با تابناک، اظهار داشت: این یک بیماری سیستم اداری است و نمی تواند جز این چیز دیگری باشد، حتی من می خواهم بگویم که این تنها مختص به سیستم بانکی نیست و در جاهای دیگر و ادارات دیگر هم ما مواردی نظر این را داریم.

این نماینده مجلس گفت: متاسفانه در بسیار از دستگاهها نیز وضع به همین منوال است، به طور مثال دربحث ثبت یا درگرفتن نوبت از بعضی از کمیسیون ها نیز همین گونه است و افرادی هستند که چنین اقداماتی را برای شما به راحتی انجام می دهند، به نظر بنده این افراد مجرم هستند و دستگاه قضا باید با این افراد برخورد جدی کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره پیگیری های نمایندگان در خصوص این موضوعات نیز گفت: سوالات نمایندگان از وزرا در مجلس آنقدر زیاد است که دیگر فرصت به این نوع سوالات که بسیار هم مهم هستند نمی رسد، و کمتر در صحن مطرح می شود و یا در نوبت های طولانی قرار می گیرد.

حاجی دلیگانی در باره قدرت عمل این افراد و اینکه چگونه این افراد به راحتی می توانند وام دریافت کنند ولی مردم عادی نمی توانند نیز، گفت: دو دلیل وجود دارد اول اینکه ضوابط بانک ها ضوابط سختی است و دلیل دوم آن هم بیماری در سیستم بانکی کشور است.

وی گفت: ضوابط را به صورتی پیچیده کرده اند که تنها خود کارمندان بانک بلد هستند و می دانند که از چه روشها و کدام مسیر ها می توانند به خواسته های خود رسند، از طرف دیگر مدیر و رئیس مربوطه هم به راحتی به این افراد پاسخ مثبت می دهند اما به افراد معمولی و کسانی که مسیر را نمی شناسند جواب سر بالا می دهند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: دلالان ممکن است که به برخی از این مسئولان سهمی هم در نظر بگیرند که این هم بر می گردد به سیستم بیمار ما، معمولا کسانی که این کاررا انجام می دهند کمتر ردی از خود بر جای می گذارند اما اگر اراده ای وجود داشته باشد که این افراد را شناسایی کنند حتما امکان پذیر است.

این نماینده در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است برخی مراجع بالاتر هم با این گونه افراد متخلف هم دست باشند تا قابل شناسایی شوند؟ گفت: احتمال این هم وجود دارد.

 

اخبار اقتصادی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
شاه کلید دلالان وام بانکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شاه‌کلید خلاقیت کودکان، در دست مادران است



خلاقیت کودکان,خلاقیت در کودکان,کودکان خلاق,خلاقیت چیست,خلاقیت یعنی چه

مامان... من با بقیه فرق دارم
تا به حال به کلمه‌ی خلاقیت فکر کرده‌اید؟ چقدر دوست دارید فرزند خلاقی داشته باشید. یک سوال دیگر اصلا (خلاقیت) چه طوری است؟ در ادبیات کلمه‌ی «خلاقیت» به معنی بوجود آوردن پدیده‌ای نو و جدید است، اما در علم روانشناسی کودک؛ خلاقیت یعنی منحصر به فرد بودن و منحصر به فرد عمل کردن.

یعنی مشکلات را با راه‌حل خود و نه دیگران حل کردن و با مشکلات زندگی برخورد ویژه‌ای داشتن.
 
خلاقیت یعنی چه؟
خلاقیت، علاقه داشتن به کارهای هنری یا موسیقی نیست. فرزند شما می‌تواند به گونه‌ای استثنایی خلاق باشد و به هر کاری که حقیقتا مورد علاقه و توجه اوست، بپردازد. خلاقیت تنها انجام کارهای نامتعارف یا بزرگ نیست گاهی درست کردن یک سالاد یا غذای جدید، تعمیر یک دوچرخه، ابداع نوع جدیدی از یک بازی، خلاقیتی بزرگ به شمار می‌رود و این درست همان چاله‌ای است که بسیاری از مادران جوان یا کم تجربه در آن گرفتار می‌شوند.
 
چه کودکانی خلاق می‌شوند؟
واقعیت این است که کودکانی که اجازه پیدا می‌کنند از قدرت و توانایی ویژه‌ی خود در هر زمینه‌ای کمک گرفته و از دیدگاه شخصی خود (و نه والدین) زندگی را تجربه کنند و به جنگ مشکلات رفته و برای مسائلشان راه‌حل پیدا کنند، در آینده رفتاری ابتکار آمیز و سازنده خواهند داشت. دقت کنید که مخالف کلمه‌ خلاقیت، کندی یا کم تحرکی نیست، بلکه مخالف کلمه خلاقیت، همنوایی یا به نوعی انعطاف‌پذیری است.

 

والدین زمانی روحیه خلاقیت را در کودکانشان تضعیف می‌کنند که از آن‌ها می‌خواهند آن طور که همه رفتار می‌کنند، رفتار کنند. بدین معنی که چارچوب مشخصی را برایشان تعریف کرده و به آن‌ها توصیه می‌کنیم پا از آن فراتر نگذارند و به جای آن که راه و روش ویژه‌ی خود را دنبال کنند از افراد بزرگتر از خود تقلید کرده و کلیشه‌ای عمل کنند.

 اشکال از تربیت والدین است
نحوه‌ای که اکثر والدین فرزندانشان را تربیت می‌کنند، یکی است. بچه‌ها از ما که والدینشان هستیم می‌آموزند که همواره راه امن و بی‌خطر را در پیش گیرند و از خطر کردن و تجربه کردن بپرهیزند. ما به بچه‌هایمان یاد می‌دهیم که یک فرد خوب کسی است که خود را با دیگران همرنگ ساخته و طوطی‌وار رفتار کند. مانند دیگران فکر کند و با احتیاط قدم بردارد و به جای آن که آزادانه بیندیشد و فعالیت کند مراقب باید، نباید‌های تعریف شده‌ی ما و جامعه باشد.

 

ارل نایتینگل معتقد است چنین کودکانی هرگز تبدیل به افرادی خلاق و موفق نخواهند شد زیرا خلاقیت و موفقیت از آن کودکانی است که تشویق می‌شوند از قدرت خلاقانه‌ی ذاتی خود استفاده کرده و زندگی را از زاویه‌ی نگاه خودشان تجربه کنند. کودکان خلاق اجازه دارند همواره خودشان باشند نه آن که طوطی‌وار از رفتار کودکان دیگر و یا بزرگترها تقلید کنند.

 

این کودکان آموخته‌اند که اگر بخواهند همرنگ جماعت شوند هرگز نمی‌توانند ابتکار عملی از خود نشان دهند. این کودکان فرزند والدینی هستند که معنای خلاقیت را به درستی دریافته‌اند. والدینی که می‌دانند هر کودکی که متولد می‌شود می‌تواند کودکی خلاق باشد اگر در چارچوب تعریف شده‌ ما به عنوان والدین اسیر نشود و اجازه داشته باشد آزادی فکر و عمل داشته باشد. در واقع محیط تربیتی که کودک در آن متولد می‌شود تعیین کننده پاسخ این سوال خواهد بود که آیا کودک، فرد خلاقی هست یا نه؟ و اگر کودکی خلاق نیست، مشکل را باید در محیط تربیتی و شیوه‌ تربیت والدینش جستجو کرد.

 ۵ سالگی زمان خوبی است
کودکان زیر ۵ سال به خاطر شیطنت‌هایی که انجام می‌دهند، نمی‌توانند توجه و تمرکز کافی برای بروز خلاقیت داشته باشند. بهتر است بگوییم که روانشناسان کودک اعتقاد دارند، رشد خلاقیت در بیشتر کودکان از ۵ سالگی به بعد آغاز می‌شود اما در اطراف خود کودکانی را هم دیده‌ایم که از ۲ سالگی کارهای خلاقانه انجام می‌دهند و همیشه نسبت به همسن و سال‌های خود خلاق‌تر بوده‌اند.

 

اگر کودک شما استثنایی نباشد، بهترین زمان برای پرروش خلاقیت در کودک‌تان از ۵ سالگی به بعد است که باید روش‌های مختلفی را برای پرورش فکر کودک‌تان به کار بگیرید. خیلی از خانواده هستند که فکر می‌کنند برای اینکه کودکی خلاق داشته باشند، باید هزینه‌های زیادی انجام بدهند و به دلیل مشکلات اقتصادی از توجه کافی به خلاقیت کودک خود صرف‌نظر می‌کنند.

 

اما بهتر است این والدین بدانند که نیازی به سرمایه‌گذاری نیست و فقط لازم است کودک‌تان را دنیای اطرافش آشنا کنید. او باید درباره وسایل و اجسام موجود در محیط پیرامون خود اطلاعات کافی داشته باشد. برای پرورش فکر و خلاقیت کودکتان فقط کافی است که اجازه دهید کودک‌تان با رعایت نکات ایمنی با وسایلی که کنجکاوی‌اش را تحریک کرده است، سر و کله بزند. بهتر است وقتی وسیله‌ای را در اخیتار او قرار می‌دهید، روش کار با آن را هم برایش توضیح دهید.

 منبع:madaranmag.ir