اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شاهکاری دیگر از شیرمردان والیبال ایران


تیم ملی والیبال ایران که نخستین حضور خود در رقابت‌های لیگ جهانی را تجربه می‌کند پس از نمایش‌های خیره کننده‌ای که برابر روسیه، صربستان و به ویژه ایتالیا داشت این بار دست به کار بزرگ دیگری زد و در نخستین دیدار برابر کوبا به پیروزی رسید تا شاهکارهای شاگردان ولاسکو در این لیگ ادامه داشته باشد.

خبرگزاری مهر: تیم ملی والیبال ایران که نخستین حضور خود در رقابت‌های لیگ جهانی را تجربه می‌کند پس از نمایش‌های خیره کننده‌ای که برابر روسیه، صربستان و به ویژه ایتالیا داشت این بار دست به کار بزرگ دیگری زد و در نخستین دیدار برابر کوبا به پیروزی رسید تا شاهکارهای شاگردان ولاسکو در این لیگ ادامه داشته باشد.

دیدار تیم‌های والیبال کوبا و ایران در هفته ششم لیگ جهانی بامداد امروز شنبه در سالن دیپورتیو شهر هاوانا کوبا آغاز شد که در پایان شاگردان ولاسکو در پایان موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست دهند. شیرمردان ایران در این دیدار گیم اول و دوم را با نتایج 26 بر 24 و 25 بر 19 به حریف قدرتمند خود واگذار کردند اما در سه گیم دیگر 25 بر 19 ، 25 بر 22 و 16 بر 14 به پیروزی رسیدند تا به یک بردر شیرین و با ارزش دست پیدا کنند.

در ست اول ایران شروع خوبی داشت و موفق شد با استفاده خوب از سرویس ها و دریافت های کم نقص از حریف پیش بیفتد و تا امتیاز 15 جلوتر از کوبا اما با اختلاف کم پیش برود اما تجربه بالای کوبایی ها و میانگین قدی بهتری که نسبت به ایران داشتند این فرصت را از شاگردان ولاسکو گرفت که بتوانند برتری خود را تا پایان گیم حفظ کنند. با این حال دو تیم تا امتیازات پایانی پایاپای پیش رفتند اما در نهایت این میزبان بود که 26 بر 24 به برتری رسید و گیم اول را به نام خود ثبت کرد.

در ست دوم بازیکنان تیم ملی ایران ضعیف تر از ست اول ظاهر شدند و نتوانستند همپای کوبایی ها پیش بروند. تیم میزبان که از تجربه بالایی در لیگ جهانی برخوردار است این بار برخلاف ست اول بازی را قدرتمندتر شروع کرد و با سرویس های خوب و کم نقص امتیازات زیادی را از ایران گرفت. در مقابل شاگردان ولاسکو اشتباهات بیشتری نسبت به ست اول داشتند و در برخی دریافت ها عملکرد مناسبی نداشتند.

در این ست کوبایی ها با زدن آبشارهای محکم و دقیق امتیازات زیادی گرفتند و مدافعان روی تور ایران نتوانستند عملکرد موفقی داشته باشند. در حالی که ایران 21 به 17 از حریف عقب افتاده بود بازیکنان کشورمان نمایش بهتری داشتند و تلاش زیادی کردند تا بتوانند فاصله امتیازات را کم کنند اما بازی کم نقص کوبا که از اعتماد به نفس بالایی نیز برخوردار بودند این اجازه را به شاگردان ولاسکو ندادند تا فاصله را کم کنند و در نهایت این کوبا بود که ست دوم را هم 25 بر 19 به سود خود به پایان برساند.

شروع ست سوم اما برای ایرانی ها شرایط بهتری داشت و استفاده از سرویس های ریسکی و پرقدرت جواب داد و مردان کشورمان موفق شدند در همان ابتدا 5 بر 2 از حریف پیش بیفتند تا سرمربی کوبا مجبور به گرفتن وقت فنی شود. با این حال این ایران بود که همچنان به برتری اش در این ست ادامه داد و 12 بر 8 از حریف پیش افتاد و این برتری تا امتیاز 18 ادامه داشت که کوبایی ها توانستند خود را به ایران برسند و حتی یک امتیاز هم پیش بیفتند اما بازهم این شاگردان ولاسکو بودند که نمایش بهتر خود در این ست را ادامه دادند و در نهایت 25 بر 19 حریف خود را شکست دادند.

ست چهارم برای ایران بازهم با کسب امتیازات امیدوار کننده اغاز شد و ملی پوشان کشورمان که اعتماد به نفس قبل را بدست آورده بودند با سرویس های بهتر امتیازات خوبی را کسب کردند. ضمن اینکه موسوی مثل دیدارهای گذشته در دفاع روی تور موفق بود و تشکری هم کمک زیادی به او کرد تا ایران بتواند در این گیم حریف قدرتمند خود را با مشکل مواجه کند. تشکری که در این ست بیشتر به بازی گرفته شد نمایش خوبی داشت و توانست سهم زیادی در کسب امتیازات ایران داشته باشد.

شاگردان ولاسکو در اکثر امتیازات ست چهارم از حریف پیش بودند و 16 بر 11 نیز از حریف خود پیش افتادند و با اعتماد به نفس خوبی کار را پیش بردند. مردان ایران که در زدن سرویس کم اشتباه بودند و به خوبی دفاع می کردند کار خوبشان در این ست را همچنان ادامه دادند و در نهایت موفق شدند ست چهارم را هم 25 بر 22 به سود خود به پایان برسند تا سرنوشت دیدار اول به گیم پنجم کشیده شود.

در گیم پنجم شاگردان ولاسکو رقابت نزدیک و فشرده ای را با کوبا داشتند و با وجود اینکه با فاصله اندکی از حریف پیش می رفتند و زودتر از کوبا به امتیاز هشت رسیدند اما میزبان دست بردار نبود و از تمام توانش برای رسیدن به پیروزی در این دیدار استفاده کرد اما این شیرمردان ایران بودند که با اقتدار پیش رفتند و در نهایت موفق شدند با نتیجه 16 بر 14 حریق قدرتمند خود را شکست دهند. دیدار دوم این دو تیم بامداد فردا یکشنبه در کوبا برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
کلیپی برای شیرمردان والیبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیب تیم والیبال ایران مقابل لهستان مشخص شد؛ غیبت ظریف و نظری افشار



 

 

ترکیب تیم والیبال ایران مقابل لهستان مشخص شد؛ غیبت ظریف و نظری افشار

 

ترکیب 12 نفره تیم ملی والیبال کشورمان در چهارمین مسابقه جام جهانی سال 2011 مقابل لهستان اعلام شد.

به گزارش جام نیوز به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی ایران اسامی بازیکنان ایران را در این بازی به این شرح اعلام کرد:

امیر حسینی، مهدی مهدوی، علیرضا نادی، محمد موسوی، حسام بخششی، حمزه زرینی، آرش کمالوند، آرش کشاورزی، پوریا فیاضی، مهدی بازارگرد، امیر غفور و علی حسین.

به این ترتیب فرهاد ظریف لیبروی اصلی تیم ملی و فرهاد نظری افشار در این بازی به میدان نخواهند رفت.

بازی تیم های ملی والیبال ایران و لهستان، تا ساعاتی دیگر در سالن مرکزی شهرداری شهر اوزاکای ژاپن برگزار می شود.