اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شان استون تازه مسلمان / عکس


"شان استون" مستندساز آمریکایی و فرزند "الیور استون" فیلمساز معروف آمریکایی که برای تهیه مستندی در ایران حضور دارد سه شنبه 25 بهمن ماه در شهر اصفهان به دین اسلام مشرف شد.

مهر: "شان استون" مستندساز آمریکایی و فرزند "الیور استون" فیلمساز معروف آمریکایی که برای تهیه مستندی در ایران حضور دارد سه شنبه 25 بهمن ماه در شهر اصفهان به دین اسلام مشرف شد.















ویدیو مرتبط :
مصاحبه با شان استون تازه مسلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرزند الیور استون در برج میلاد+عکس



 

فرزند الیور استون در برج میلاد+عکس

 

فرزند الیور استون که به ایران آمده ادعا کرد که پدرش به زودی به ایران آمده و در ایران فیلم می سازد!

شاون استون پسر الیور استون کارگردان نامی هالیوود که آخرین ساخته اش «وال استریت:پول هرگز نمی خوابد» سال گذشته در سینماها اکران شد، از جمعه گذشته در ایران است و از مکان های فرهنگی ایران بازدید کرده است. شرکتی که امکان آمدن استون به ایران را فراهم کرده یک شرکت فیلمسازی در هالیوود است که می خواهد درباره اسلام و از بین بردن نکات منفی درباره آن فیلم بسازد و سرمایه ای زیاد و حامیانی همچون مل گیبسون و الیور استون دارد. آنان می خواهند مقدمات ساخت یک فیلم مشترک درباره اسلام را در ایران و با حضور کارگردانی آمریکایی فراهم کنند. شاون استون به تازگی در گفتگویی ادعا کرده که پدرش به زودی به ایران خواهد آمد. بخش هایی از گفته های شاون استون را به نقل از شرق می خوانید:

برای چه به ایران آمدید؟

آمریکایی های زیادی از ایران می ترسند و تصور می کنند که ایران مظهر گروگان گیری است. من توجه زیادی به رسانه ها و سخنانی که دراین باره مطرح می کردند، نداشتم و از آن طرف هیجان زیادی برای کار کردن در ایران دارم. ایران کشور باثباتی است و شاید باثبات ترین کشور و دولت را در خاورمیانه دارد.

برای فیلمسازی آمدید یا برای خطر کردن؟

هر دو.

چه پروژه ای را می خواهید بسازید.

به عنوان میهمان شرکت realnight به ایران آمدم تا درباره سناریوی فیلم «رومی» که زندگی مولاناست تحقیقاتی انجام دهم. این پروژه از طرفی اسلامی است از طرفی ایرانی. من به این داستان و موضوع علاقه داشتم البته این تنها پروژه مشترک ما نبود.

چگونه از اسلام شناخت پیدا کردید؟

من قرآن را خوانده ام ولی آن را در حد یک عارف یا حجت الاسلام نمی دانم. من دانشجوی تاریخ هستم و علاقه مند به تاریخ و فرهنگ اما درباره مذهب مطالعه زیادی نداشتم. خداپرست هستم و بقیه اطلاعاتم را از طریق تحقیق به دست می آورم و دعا و ثنا پایه تمام دین هاست.

این علاقه به اسلام از کجا ناشی شده است؟

من ۱۷ ۱۶ ساله بودم وقتی واقعه یازدهم سپتامبر اتفاق افتاد تا قبل از آن من دنبال فلسفه بودم نه مذهب. این علاقه پس از این آغاز شد و مشوقی برای مطالعه در مذاهب شد. به خصوص مذاهبی که در خاورمیانه هستند.

از نظر منفی یا مثبت؟

هیچ وقت فکر نمی کردم که اسلام مذهب منفی باشد در سال قبل ترش به سومالی رفته بودم و با مسلمانان زیادی ارتباط داشتم. فقط مطالعاتم درباره تفاوت اسلام کمی عمیق تر شد. من فکر می کنم که واقعه یازدهم سپتامبر را خود آمریکایی ها به وجود آوردند تا لشکرکشی کنند و سود زیادی ببرند.

برای شناخت بیشتر چرا به سراغ کشورهایی مسلمان دیگر نرفته اید؟

به کشورهای فلسطین، سومالی، مراکش هم رفته ام و دوست دارم در آینده به هندوستان بروم. به دلیل پروپاگاندا در آمریکا معتقدند که در ایران اسلام همراه با بنیادگرایی و وهابیت همچون عربستان است. رسانه ها معتقدند در ایران مسلمانان بنیادگرا همچون طالبان وجود دارد ولی ایران از نظر من یک کشور مذهبی است نه یک کشور افراطی. کشوری که مردم و دولت بر مبنای قوانین محترمانه عمل می کنند. مردم ایران مردمی فهمیده هستند که مسایل سیاسی را خوب درک می کنند.

شاون استون در برج میلاد

مگر چند روز است که در ایران هستید؟

چهار روز.

کجاها رفته اید؟

دربند، بازار تهران و خیابان های تهران را گشتیم.

به مکان های سیاسی که امکان بازدید از آنها وجود دارد هم رفته اید؟

نه. خیلی دوست دارم با دولتمردان و مسوولان دولتی آشنا شوم.

شما به عنوان توریست به ایران آمدید یا فیلمساز؟

هیچ پیام سیاسی هم ندارم ولی خودم را به نوعی سفیر هم می دانم

ناخودآگاه نام خانوادگی شما در کنار نام احمدی نژاد قرار می گیرد. پدرتان می خواست فیلمی درباره شان بسازد ؟

من نمی توانم سخنگوی پدرم باشم وی تا به حال درباره عرفات، چاوز، کاسترو فیلم ساخته است. اما ساخت فیلم درباره محمود احمدی نژاد ماجرایی بود که تمام شده است. شاید در زمان دیگری که وقت داشته باشد بتواند فیلمی در این باره بسازد زمانی که دیگر آقای احمدی نژاد رییس جمهور نباشد. الیور استون برای ساخت یک مستند و یک فیلم سینمایی برنامه ریزی کرده است.

قرار نیست پدرتان به ایران بیاید؟

ان شاءلله... / مصاحبه : شبکه ایران