اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شانس های اسکار در جلوه های ویژه


فهرست مقدماتی نامزدهای بخش بهترین جلوه‌های ویژه هشتاد و هشتمین دوره جوایز آکادمی با تقلیل به 10 فیلم اعلام شد. «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بر می‌خیزد»، «مکس دیوانه: جاده خشم»، «مرد مورچه‌ای» و «دنیای ژوراسیک» از مهم‌ترین فیلم‌های فهرست جدید هستند.

آی‌سینما: فهرست مقدماتی نامزدهای بخش بهترین جلوه‌های ویژه هشتاد و هشتمین دوره جوایز آکادمی با تقلیل به 10 فیلم اعلام شد. «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بر می‌خیزد»، «مکس دیوانه: جاده خشم»، «مرد مورچه‌ای» و «دنیای ژوراسیک» از مهم‌ترین فیلم‌های فهرست جدید هستند.

به گزارش «ورایتی»، حدود سه هفته پیش (7 دسامبر) آکادمی نام 20 فیلم راه‌یافته به فهرست مقدماتی نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه را منتشر ساخت اما بعضی از مهم‌ترین عناوین سال 2015 از آن فهرست جاماندند، از جمله «پل جاسوس‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ، «چپی»، «اورست»، «خشمگین 7»، «قله سرخ» و «بازی بقا: زاغ مقلد- بخش 2». فیلم‌های یادشده همگی از جمله آثاری بودند که بیش از همه به دلیل ویژگی‌های بصری‌شان مورد توجه منتقدان قرار گرفته بودند. با این حال، فیلمی مانند «جنگ‌های ستاره‌ای 7» با این که هنوز اکران عمومی نشده بود، در میان برگزیدگان مقدماتی این بخش اعلام شد.

در مرحله بعدی رای‌گیری که شنبه 9 ژانویه (19 دی) برگزار می‌شود، اعضای شاخه جلو‌ه‌های ویژه آکادمی دعوت هستند به تماشای گلچینی 10 دقیقه‌ای از همه فیلم‌هایی که به فهرست اخیر راه یافته‌اند. بعد از آن با حذف پنج فیلم، فهرست رسمی نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه برای شرکت در رقابت‌های اسکار 2016 اعلام خواهد شد.  

نامزدهای رسمی اسکار پنج‌شنبه 14 ژانویه (24 دی) اعلام خواهند شد. هشتاد و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز سالانه آکادمی نیز 28 فوریه (9 اسفند) در «دالبی تیه‌تر» هالیوود برگزار می‌شود و به صورت زنده از شبکه «ای‌بی‌سی» روی آنتن می‌رود.

فهرست مقدماتی 10 فیلم منتخب بخش جلوه‌های ویژه اسکار 2016 به قرار زیر است:

«مرد مورچه‌ای» / Ant-Man

«انتقامجویان: عصر اولتران» / Avengers: Age of Ultron

«اکس‌ ماکینا» / Ex Machina

«دنیای ژوراسیک» / Jurassic World

«مکس دیوانه: جاده خشم» / Mad Max: Fury Road

«مریخی» / The Martian

«از گور برگشته» / The Revenant

«جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بر می‌خیزد» / Star Wars: The Force Awakens

«سرزمین فردا» / Tomorrowland

«پیاده‌روی» / The Walk


ویدیو مرتبط :
جلوه های ویژه در فیلمهای برنده اسکار چقدر پیشرفت کرده است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی 10 نامزد اسکار بخش جلوه‌ های ویژه


آکادمی اسکار اسامی 10 فیلم راه‌یافته به فهرست نیمه نهایی بخش جلوه‌های ویژه هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: با اعلام اسامی 10 نامزد نهایی دریافت جایزه جلوه های ویژه، به نظر می رسد دو فیلم علمی تخیلی «سحرگاه سیاره میمون‌ها» و «محافظان کهکشان» به رقابتی تنگاتنگ با هم ادامه دهند.

با اعلام اسامی این 10 فیلم روشن شد  «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی»، «سحرگاه سیاره میمون‌ها»، «گودزیلا»، «محافظان کهکشان»، «هابیت: نبرد پنج ارتش»، «بین ستاره‌ای»، «شریر»، «شب در موزه: راز مقبره»، «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» و «افراد ایکس: روزهای گذشته آینده» فیلم هایی هستند که به عنوان نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش جلوه‌های تصویری انتخاب شده‌اند.

معرفی 10 نامزد اسکار بخش جلوه‌ های ویژه

این فهرست نهایی به انتخاب کمیته ویژه بخش جلوه های تصویری آکادمی اسکار انتخاب شده و همه اعضای این کمیته موظف هستند 10 دقیقه ویژه از هر یک از این فیلم ها را روز 10 ژانویه تماشا کنند و از این میان پنج فیلم را به مرحله آخر بفرستند.

اسامی نامزدهای نهایی اسکار در این بخش 15 ژانویه (25 دی) اعلام می شود.

در این میان راه نیافتن فیلم «نوح» و «اکسدوس: خدایان و شاهان» از شگفتی های این دوره است. هر دوی این فیلم‌ها با اقتباس از کتاب مقدس ساخته شده‌اند و جلوه‌های ویژه چون شکافته شدن دریای سرخ و سیل عظیم در آنها جای مهمی دارد.

«در جنگل» با بازی مریل استریپ و جانی دپ و «شکسته نشده» فیلم جدید ساخته شده توسط آنجلینا جولی نیز هر چند متکی به جلوه‌های تصویری ساخته نشدند، اما دارای عناصر قابل توجهی از جلوه‌های ویژه بودند.

معرفی 10 نامزد اسکار بخش جلوه‌ های ویژه

این در حالی است که شماری از فیلم‌های انیمیشن امسال مانند «قهرمان بزرگ 6» و «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2» نیز دارای جلوه‌های تصویری چشمگیر و قابل توجهی هستند.

از سوی دیگر راه یافتن فیلم «شب در موزه: راز مقبره» به این فهرست نیز با تعجب روبه رو شده است، چون فیلم قبلی «شب در موزه» نتوانست به عنوان نامزد نهایی این جایزه انتخاب شود. با این حال این فیلم تاکنون موفق شده با پشت سر گذاشتن فیلم هایی چون «اسپایدرمن شگفت‌انگیز 2»، «لوسی» و «نوح» در مرحله اول، به مرحله نهایی راه یابد.

هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار یکشنبه 22 فوریه (صبح دوشنبه 4 اسفند) در دالبی تیا‌تر در هالیوود اند هایلند برگزار می‌شود.