اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شانس قبولی در كنكور 91 اعلام شد


شانس قبولی داوطلبان در كنكور امسال به 70 درصد افزایش یافت.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به آغاز رقابت بیش از یك میلیون داوطلب در آزمون سراسری سال91 از صبح فردا، گفت: شانس قبولی داوطلبان در كنكور امسال به 70 درصد افزایش یافت.

دكتر ابراهیم خدایی  با اشاره به ظرفیت پذیرش كنكور 91، اظهار كرد: ظرفیت پذیرش كنكور امسال بر اساس ظرفیت‌هایی كه تا كنون توسط دانشگاه‌ها اعلام شده است، 660 هزار نفر است كه ممكن است این میزان تغییر كند ولی با این وجود مطمئنا نسبت به سال گذشته حدود 100 هزار نفر افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

وی با اعلام خبر شانس 70 درصدی كنكوری‌ها در سال 91 برای پذیرش، تصریح كرد: با احتساب غایبین شانس قبولی داوطلبان كنكور امسال 70 درصد است البته شانس قبولی داوطلبان در گروه‌های آموزشی مختلف متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری كنكور سراسری 91 برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌های ویژه فرهنگیان از فردا ، گفت: برای شركت در این آزمون یك میلیون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام كرده‌اند كه از این تعداد 639 هزار و 982 داوطلب زن و 426 هزار و 159 داوطلب مرد هستند.

وی در خصوص تعداد داوطلبان كنكور 91 به تفكیك گروه‌های آزمایشی مختلف، گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 260 هزار و 55 نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی 449 هزار و 955 داوطلب، گروه آزمایشی علوم انسانی 325 هزار و 135 داوطلب، گروه آزمایشی هنر 17 هزار و 858 داوطلب و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 13 هزار و 138 داوطلب ثبت نام كرده‌اند.

سرپرست سازمان سنجش در خاتمه افزود: همچنین 28 هزار و 922 داوطلب علاقمندی خود را برای شركت در گروه هنر علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود اعلام كرده‌اند

. بر این اساس برای 46 هزار و 760 داوطلب گروه آزمایشی هنر كارت ورود به جلسه صادر می‌شود و حدود 97 هزار و 230 داوطلب علاقمندی خود را برای شركت در آزمون گروه زبان علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود اعلام كردند. بنابراین با توجه به تعداد داوطلبان واقعی آزمون زبان، برای 110 هزار و 368 داوطلب كارت ورود به جلسه صادر می‌شود.            


ویدیو مرتبط :
كنكور آسان است و مشاوربرتر كنكور مهندس حسین بنایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توكلی خبر داد: صدور كارنامه كنكوری‌ها تا 15 مرداد / اعلام شانس قبولی به مجازین كنكور



تسهیلات جدید سازمان سنجش برای انتخاب رشته كنكور‌ی‌ها

توكلی خبر داد: صدور كارنامه كنكوری‌ها تا 15 مرداد / اعلام شانس قبولی به مجازین كنكور

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینكه نتایج اولیه كنكور91 در روز یكشنبه 15 مرداد ماه منتشر خواهد شد، گفت:‌ بر این اساس برای 932 هزار و 463 داوطلب حاضر در جلسه كارنامه صادر خواهد شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دكتر حسین توكلی در گفت و گو باایسنا، با اشاره به آمار دقیق مرتبط با آزمون سراسری سال 91، اظهار كرد: یك میلیون و 66 هزار و 274 نفر برای شركت در آزمون سراسری ثبت‌نام كرده‌اند كه از این تعداد 640 هزار و 56 نفر یعنی 60،03 درصد زن و 426 هزار و 218 نفر یعنی 39،97 درصد مرد بودند. كه این آمار نسبت به سال 90، 66 هزار و 706 نفر و نسبت به آمار كنكور 89، 220 هزار و 539 داوطلب كاهش داشته است.

وی با بیان اینكه از تعداد یك میلیون و 66 هزار و 274 داوطلب ثبت نام كننده، 932 هزار و 463 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند، گفت: 133 هزار و 811 نفر غایب بودند به عبارت دیگر 12،55 درصد داوطلب در جلسه آزمون غایب بودند. همچنین از 932 هزار و 463 داوطلب حاضر، 60،67 درصد زن و 39،39 درصد مرد بودند.

دكتر توكلی با بیان اینكه از تعداد حاضرین 20 هزار و 938 داوطلب از گروه‌های آزمایشی یك، دو، سه و پنج علاوه بر شركت در گروه اصلی خود در آزمون گروه آزمایشی هنر نیز شركت كرده بودند، گفت: از آمار حاضرین 78 هزار و 756 داوطلب نیز علاوه بر گروه اصلی خود در گروه زبان خارجی نیز حاضر بودند.

انتشار كارنامه كنكوریها از تا 15 مرداد

معاون سازمان سنجش با بیان اینكه برای كلیه حاضرین در جلسه آزمون یعنی 932 هزار و 463 داوطلب نتایج اولیه به صورت كارنامه تنظیم و در روز یكشنبه 15 مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد، گفت: برای داوطلبانی كه در جلسه آزمون گروه آزمایشی اصلی حاضر بودند و در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان نیز شركت كرده بودند در ذیل كارنامه نتایج اولیه آزمون اصلی، نتایج آزمون هنر و یا زبانهای خارجی آنان نیز درج خواهد شد. به عبارت دیگر برای كلیه داوطلبان تنها یك كارنامه منتشر خواهد شد.

انتشار دفترچه و ویژه‌نامه انتخاب رشته كنكور از 9 مرداد

مشاور سازمان سنجش با بیان اینكه هر یك از داوطلبان شركت كننده در آزمون سراسری باید بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش و دستور العمل های مربوطه نسبت به دریافت كارنامه و تهیه پرینت از آن اقدام كنند، تصریح كرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد پس از دریافت كارنامه با توجه به نتایج آن و با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته كه از فردا دوشنبه نهم مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد نسبت به انتخاب رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود در گروه‌های ازمایشی مجاز شده اقدام و نسبت به كنترل و اطمینان از صحت كد رشته‌های انتخابی اقدام كنند.

آغاز مهلت انتخاب رشته كنكور از 17 مرداد

به گفته وی مهلت انتخاب رشته مجازین كنكور 91 از سه‌شنبه 17 مرداد تا 23 مرداد ماه تعیین شده است كه داوطلبان مجاز می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت كد رشته‌های انتخابی خود بر اساس اولویت و علاقه اقدام كنند.

دكتر توكلی با بیان اینكه دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته كنكور 91 شامل سه دفترچه می‌باشد، به ایسنا گفت: دفترچه الف شامل گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه‌های هنر و زبانهای خارجی، دفترچه ب شامل گروه آزمایشی علوم تجربی و گروه‌های هنر و زبانهای خارجی و دفترچه ج شامل گروه آزمایشی علوم انسانی و گروه‌های هنر و زبانهای خارجی می‌باشد.

مشاور سازمان سنجش در خاتمه تصریح كرد: به منظور فراهم آوردن تسهیلات بیشتر دفترچه راهنمای انتخاب رشته همزمان با اعلام نتایج از طریق باجه‌های پستی نیز توزیع خواهد شد.

انتشار نرم‌افزار مجازی انتخاب رشته همزمان با آغاز مهلت انتخاب رشته

وی همچنین از انتشار نرم افزار انتخاب رشته مجازی كنكور از 48 ساعت پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 91 بر روی سایت این سازمان خبر داد و گفت: این نرم افزار امكان انتخاب رشته براساس اطلاعات آزمون سراسری سال 90 را فراهم می‌كند كه كلیه داوطلبان مجاز می‌تواند قبل از انتخاب رشته اصلی با وارد كردن برخی از اطلاعات آزمونی خود در این نرم افزار، شانس قبولی را براساس انتخاب‌های داوطلبان سال قبل مشاهده نموده و از آن در انتخاب رشته اصلی خود استفاده كنند.

وی همچنین از انتشار ویژه نامه انتخاب رشته آزمون سراسری سال تحصیلی 91 خبر داد و به ایسنا گفت: این ویژه‌نامه كه از طریق هفته نامه "پیك سنجش" روز دوشنبه 9 مرداد ماه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، توصیه‌ها، راهنمایی‌ها و نكات ضروری برای انتخاب رشته ذكر شده است.

توكلی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد پیش از انتخاب رشته از طریق دفترچه راهنمایی كه پیش از انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش و متعاقب آن از طریق باجه‌های پستی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد با نحوه انتخاب رشته‌ آشنا شوند.

انتشار كتاب "انتخاب رشته، انتخاب آینده" برای افزایش آگاهی مجازین كنكور

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین با اشاره به انتشار كتاب "انتخاب رشته، انتخاب آینده" تصریح كرد: در ویرایش جدید این كتاب، فرآیند اجرایی انتخاب رشته و اطلاعات تكمیلی مربوط به آن مشخص شده كه می‌تواند داوطلبان، مشاوران، والدین و كارشناسان آموزشی را در انتخاب هرچه بهتر، شناخت عوامل اثرگذار بر آن و همچنین مسائل فنی و تخصصی انتخاب رشته راهنمایی كند.

توكلی در خاتمه درباره زمان و نحوه انتشار این كتاب افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از طریق اطلاعیه‌ای كه از امروز بر روی سایت قرار می‌گیرد از نحوه و زمان انتشار این كتاب مطلع شوند./ایسنا