اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شام، بهترین قسمت برنامه از زبان خاتمی


مراسم جشن هشتاد سالگی دکتر رضا داوری اردکانی با حضور چهره های فرهنگی از طیفهای مختلف سیاسی شب گذشته در فرهنگسرای ابن سینا با حواشی قابل توجهی همراه بود.

خبرگزاری مهر: مراسم جشن هشتاد سالگی دکتر رضا داوری اردکانی با حضور چهره های فرهنگی از طیفهای مختلف سیاسی شب گذشته در فرهنگسرای ابن سینا با حواشی قابل توجهی همراه بود.

مراسم جشن هشتاد سالگی رضا داوری اردکانی فیلسوف فرهنگ به همت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با پیام دکتر حسین نصر و حضور چهره های علمی و فرهنگی کشور شب گذشته در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

در این مراسم دکتر علی‌اکبر ولایتی، دکتر غلامعلی حداد عادل، حجت الاسلام سید محمد خاتمی، دکتر فاطمه طباطبائی (عروس حضرت امام) دکتر افتخارحسین عارف رییس موسسه فرهنگی اکو، دکتر محمد رجبی رییس کتابخانه مجلس، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، دکتر احمد مسجدجامعی و دکتر صادق خرازی دبیر اسبق ایران در سازمان ملل، دکتر محقق داماد، دکتر خسروپناه، دکتر دینانی، دکتر اعوانی، دکتر شمس، استاد بهاء الدین خرمشاهی، استاد محیط طباطبائی، مهندس میرسلیم، حجت الاسلام دعایی، احمد مسجد جامعی، و جمعی کثیری از اساتید و چهره‌های برجسته علمی از فرهنگستان علوم و علو پزشکی ایران در این مراسم حضور یافته و سخنرانی کردند.



این مراسم با حاشیه هایی نیز همراه بود.

-با حضور حجت الاسلام سید محمد خاتمی عکاسان لحظه ورود او را ثبت کرده و تقریبا مراسم تحت الشعاع حضور وی قرار گرفت.

-خاتمی که در انتهای مراسم که تا دیر وقت طول کشیده بود با اصرار حاضران چند دقیقه ای سخن گفت در انتها گفت: حال می رسیم به قسمت خوب مراسم که صرف شام است.

-دکتر اقبال، داماد دکتر داوری در ابتدای سخنرانی خود و در ادامه سخن مجری که او را داماد دکتر داوری خوانده بود تاکید کرد من هم داماد دکتر داوری هستم و هم خواهرزاده ایشان.

-دکتر تابش در سخنرانی خود اصرار عجیبی داشت که بگوید دکتر داوری، اردکان را سخت و بسیار دوست دارد و در وصف صفات دکتر داوری چند بار بر این نکته تاکید داشت که داوری شهر خود را دوست دارد.

-ازدحام جمعیت در مراسم به اندازه ای بود که ورودی سالن و فضای بیرون آن مملو از جمعیت بود.

-برنامه تا دیر وقت به درازا انجامید به گونه ای که دکتر بیژن عبدالکریمی، دکتر شهرام پازوکی و دکتر علی اصغر مصلح که جزو سخنرانان بودند برای سخرانی دعوت نشدند.

-عنوان شده بود که در این مراسم دکتر محمدرضا عارف سخنرانی خواهد کرد ولی او در این مراسم حضور نداشت.

-صادق خرازی نماینده اسبق ایران در سازمان ملل در انتهای سخنرانی خود گفت: آقای تابش اصرار عجیبی دارد که بگوید اردکان یونان کوچک است و من هم برای فضیلت ریا بر این نکته تاکید می کنم.

-در مراسم کلیپی از گفته های دختران داوری اردکانی و نوه های او در وصف پدرشان پخش شد.

-به سبب ضیق وقت به مجری گفته شده بود که میان برنامه شعر نخواند و صرفا سخنرانان را معرفی کند ولی او چندان توجهی نکرد و اشعار را قرائت می کرد.


ویدیو مرتبط :
خاتمی و هاشمی در روابط خارجی از زبان عارف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه های المپیکی از زبان ولاسکو/نام ها مهم نیستند انگیزه ها اهمیت دارند



  ,اخبار تیم ملی والیبال,کسب سهمیه المپیک,اخبار,اخبار ورزشی

 

برنامه های المپیکی از زبان ولاسکو

در مورد انتخاب بازیکن توصیه پذیر نیستم/نام ها مهم نیستند انگیزه ها اهمیت دارند

خولیو ولاسکو در آستانه سفر به اروپا و برگزاری مسابقات انتخابی المپیک از والیبال ایران و برنامه های المپیکی کشورمان برای حضور موفق و کسب جواز المپیک گفت.

 

خولیو ولاسکو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : من در سال 1390 مردم و والیبال ایران را نسبت به سال قبل بهتر شناختم. با انواع مشکلات ورزش و والیبال ایران هم آشنا شدم و از برخورد با موضوع سربازی در ورزش ایران سوپرایز شدم. چون تا کنون در سابقه مربیگری ام در تیم های مختلف با چنین مشکلی روبر نشده بودم. همچنین شناخت من از والیبال ایران و شناخت فدراسیون والیبال از من در این مدت بیشتر شد که باعث افزایش تعامل بین ما شد .در گذشته بازیکن های ایران را هم به اندازه الان نمی شناختم. اما حالا این شناخت به واسطه تماشای فیلم بازی های لیگ برتر سال 90 به دست آمد.

 

وی افزود:لیگ برتر والیبال سال 90 واقعا در شرایط خاصی برگزار شد. فشردگی مسابقات آن مانند لیگ های حرفه ای جهان بود. اما بیشتر از مسابقات، سفر تیم ها به شهرهای مختلف آنان را خسته می کرد. فاصله طولانی شهرها از یکدیگر و سیستم حمل و نقل ایران از جمله مشکلات لیگ برتر والیبال است. چون برای انجام هر سفری ابتدا باید به تهران بیایی. به عنوان مثال از بندرعباس یا ارومیه پرواز مستقیم به آمل یا گنبد نیست و باید از آنجا به تهران آمد و سپس عازم شهر دیگری شد. یعنی بیشترین زمان بین دو بازی برای تیم ها در سفر می گذرد که تاثیر مستقیمی بر خستگی تیم ها و بازیکنان در تمرینات و مسابقات دارد. همچنین تعطیلی یک ماهه لیگ برتر والیبال به دلیل اعزام تیم ملی به مسابقات جام جهانی هم شرایط لیگ برتر والیبال سال 90 را دو چندان سخت و کار را برای مربیان و بازیکنان شاغل در لیگ بسیار مشکل کرد. به نظر من لیگ برتر والیبال ایران به زمان بیشتری برای برگزاری مسابقات نیاز دارد. من با انتقادهای برخی مربیان ایرانی از فشردگی دیدارهای لیگ برتر موافقم. اما از سوی دیگر برای فدراسیون والیبال هم چاره ای نبود و باید بازی های لیگ برتر را در این مدت به اتمام می رساند.

 

در ضمن به نظرم تعداد 14 تیم برای لیگ برتر والیبال ایران هم زیاد است. اگر این رقابت ها با 12 تیم برگزار شود، مناسب تر است. به ویژه که به نظر می رسد اسپانسرهای مناسبی برای تامین نیازهای اقتصادی 14 تیم در ایران وجود ندارد و برخی تیم های لیگ برتر با مشکل مالی روبرو هستند.

 

ولاسکو ادامه داد :پیشنهاد اولم همین حضور 12 تیم در لیگ برتر والیبال ایران است. چون در این صورت زمان هم برای برگزاری مسابقات به اندازه کافی است و نیازی به برگزاری دو بازی در هفته نیست.

 

اما پیشنهاد دوم، برگزاری مسابقاتی مثل جام ریاست جمهوری است که در برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه، لهستان و روسیه بعد از پایان نیم فصل اول لیگ برگزار می شود. در این رقابت ها هفت تیم برتر دور رفت و تیم میزبان یک دوره مسابقه سه روزه در یک شهر برگزار می کنند. روز نخست تیم های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم بازی می کنند. در روز دوم و سوم هم مرحله نیمه نهایی و نهایی این لیگ برتر کوچک برگزار می شود.

 

برگزاری این گونه مسابقه ها در ایران علاوه بر افزایش سطح فنی بازیکنان و تیم ها، امکان انجام دیدار برای تیم های مطرحی مانند پیکان و سایپا در شهر دیگری غیر از تهران و کرج را مهیا می کند و علاقمندان به والیبال را به سالن ها می کشاند.

 

از سوی دیگر تیم ها در رقابت های فشرده سه روزه آزموده می شوند تا توانایی واقعی شان را نشان دهند و بازیکنان هم بازی در شرایط سخت را تجربه خواهند کرد. همچنین از نظر کار اقتصادی، اسپانسرها جذب این رقابت ها می شوند تا در یک دوره زمانی کوتاه مدت، سرمایه گذاری و نام خود را مطرح کنند. مسائل دیگری مانند توریسم و گردشگری نیز در این گونه رقابتها رونق می یابد.

 

وی ادامه داد:در کل باید بگویم که تغییرات ذهنی در کوتاه مدت ایجاد نمی شود. این تغییرات در برخی مسائل مانند گنجایش فکری، سریع انجام می شود و در بازیکنان ایران هم در این مدت تغییرات خوبی ایجاد شده. اما برخی مسایل مثل مراقبت از سلامتی بسیار کند پیش می رود. والیبالیست های ایران اگر مشکل بدنی برایشان به وجود بیاید سریعا به متخصص مراجعه نمی کنند و این خیلی کار اشتباهی است.

 

در این خصوص، ابتدا باید ذهنیت بازیکنان تغییر کند که باید از بدن خود در برابر تهدیدات مراقبت کنند. سپس به باشگاه ها و فدراسیون والیبال یادآوری کنیم که باید از بازیکنان مراقبت کنند. به عنوان مثال بعد از بازی دوم کاله و سایپا بازیکنان در شرایط آب و هوایی بسیار بد، خودشان در جاده آمل تا تهران رانندگی کردند و به دلیل برف و کولاک چندین ساعت در جاده ماندند. من واقعا از کار آنها تعجب کردم! در صورتی که می دانیم ایران بیشترین تلفات حوادث رانندگی را در جهان به خود اختصاص داده است. چندین سال پیش هم دفاع وسط تیم ملی والیبال لهستان در شرایطی مشابه به همین تصادف کرد و کشته شد.

 

در رابطه با تغییرات ذهنی در بازیکنان مثلا حتی می توانم به این مسئله اشاره کنم که مشکل دریافت بازیکنان ایران هم اصلا تکنیکی نیست. بلکه ذهنی است و اصلاح آن زمان زیادی می طلبد. به نظرم صبح ها که کارهای بدنسازی در اردوی تیم ملی برگزار می شود از نظر زمانی بهترین شرایط برای تمرین دریافت است.

 

ولاسکو در مورد دعوت از نفرات حاضر در تیم ملی گفت:یکی از اهداف بزرگ من در هدایت تیم ملی والیبال ایران حضور در لیگ جهانی والیبال است. برای حضور در رقابت های فشرده لیگ جهانی، تیم ملی به بیش از 16 بازیکن آماده نیاز دارد. اشتباه بزرگی خواهد بود که بازیکنان بعد از حضور در مسابقات جهانی استراحت نکنند. مخصوصا از نظر ذهنی. برای حضور موفق در لیگ جهانی باید دو گروه بازیکن آماده داشته باشیم.

 

دومین دلیل مهم دعوت از بازیکنان مختلف برای من انگیزه آنهاست. هیچ چیزی نمی تواند در بازیکن به اندازه وجود یک رقیب آماده برای جایگزین شدن، ایجاد انگیزه کند. من برای افزایش انگیزه در بازیکنان حواسم به تمامی مسایل آنها هست و به همین دلیل به هر کدامشان که بچه دارند اجازه می دهم شب ها به منزل بروند و یا به بازیکنانی که در مسابقات آسیایی بودند دو هفته استراحت دادم. چون انگیزه آنها برای بازی برایم خیلی مهم است. از سوی دیگر انتظار دارم آنها هم با آمادگی و انگیزه صد درصدی در تمرینات و مسابقات شرکت کنند. اگر نه نفرات جایگزین را به جایشان انتخاب می کنم.

وی گفت:من با استفاده از واژه جوانگریی موافق نیستم. چون اکثر بازیکن های دعوتی بین 20 تا 25 سال سن دارند و نمی شود به آنها گفت جوان. اما نکته مهم در دعوت از بعضی بازیکن های جوان این است که بعضی دیگر از بازیکن ها توانایی نشستن روی نیمکت ذخیره را ندارند. بازیکنان خوب شاید نتوانند ذخیره های خوبی هم باشند. من اولویت اولم انتخاب ترکیب هفت نفره ثابت تیم ملی است. سایر بازیکنان را بر اساس اینکه بتوانند بدون مشکل روی نیمکت ذخیره ها بنشینند، انتخاب می کنم.

 

به عنوان مثال فرهاد ظریف را برای لیبرو اصلی تیم انتخاب کردم و ترجیح می دهم که لیبرو دوم جوان باشد تا اگر هم در مسابقات بازی نکرد، ناراحت نشود. بنابر این نمی توانم علی حسین را دعوت کنم. چون او برای لیبرو دوم بودن مناسب نیست. شرایط برای سومین دفاع وسط تیم هم همین طور است. یا مثلا پاسور اول تیم مشخص شده؛ سال گذشته امیر حسینی بود و امسال سعید معروف است. این به معنی این نیست که از امیر حسینی خوشم نمی آید. نه. شرایط فعلی اینگونه است. من نه با بازیکنان رفیقم و نه دشمن. افرادی را انتخاب می کنم که انگیزه واقعی داشته باشند. واقعیت را می بینم.

سال گذشته امیر حسینی بهترین بازیکن بود. اما امسال سعید معروف نیاز دارد که چیزی را عوض کند. پارسال خواستم پاسور دوم بماند. اما به دلیل شخصی ترجیح داد بیرون بماند. او امسال در لیگ بسیار خوب ظاهر شد و رشد قابل توجهی داشت. فکر می کنم امسال بهترین سال معروف خواهد بود. خلاصه اینکه مشکلی با امیر حسینی ندارم. بلکه خیلی هم دوستش دارم و یادم هست که یک روز قبل از بازی فینال مسابقات قهرمانی آسیا گفت :«فردا بازی آخر من است.

سن من زیاد است و برای برای مسابقات جهانی دیگر زمان ندارم.» ضمن اینکه منکر این موضوع هم نیستم که حسینی و معروف کنار هم نمی توانند کار کنند. مهدوی به جای حسینی پاسور خوبی است که در کنار معروف هم مشکلی ندارد. می بینید که هیچ چیز عجیب و غریبی در کار نیست و تنها مسایل تکنیکی و قوانین و آمادگی بازیکنان هستند که در انتخاب ها نقش دارند. من امسال چند بازیکن قدیمی را هم دعوت کردم اما آنها خودشان شرایط سنی شان را برای حضور در تیم ملی مناسب ندانستند و حضور در تیم ملی را نپذیرفتند. من هم به تصمیم آنان احترام می گذارم.

 

ولاسکو یاداور شد:تنها کسی که به صورت رسمی با سیچلو در تیم ملی ب ایران همکاری می کند "محمد وکیلی" است. سایر مربیان برای کسب تجربه به اردوی تیم ملی والیبال می آیند و من هم از حضور آنان استقبال می کنم. در مسابقات انتخابی المپیک هم امکان به همراه بردن مربیان ایرانی را ندارم. چون فقط چهار نفر اجازه نشستن روی نیمکت تیم ملی را دارند: ولاسکو به عنوان سرمربی، سیچلو به عنوان مربی، سیامک افروزی (پزشک) و مترجم من. در جام جهانی و رقابتهای قهرمانی آسیا به علت حاضر نبودن مترجم روی نیمکت برای انتقال مطالب به بازیکنان مشکل اساسی داشتم و به همین دلیل در مسابقات انتخابی المپیک حتما مترجم یکی از چهار نفری است که باید روی نیمکت بنشیند.

البته اگر فدراسیون بخواهد یک نفر سوم ایرانی تیم را به عنوان مربی همراهی کند، بحث دیگری است و باید درباره اش صحبت کنیم. چون من نمی خواهم فردی را انتخاب کنم که دیگران فکر کنند این فرد بهترین مربی ایران است.

وی ادامه داد:در مرحله اول باید 12 بازیکن را انتخاب کنم که هنوز انتخاب نکرده ام. فعلا بعضی از بازیکنان تیم الف با تیم ب تمرین می کنند. چون تمرینات هر گروه نباید با بیشتر از 14 بازیکن برگزار شود. ما علاوه بر دو پشت خط زن که در تیم الف نیاز داریم، به سومی و چهارمی هم نیاز داریم که باید تمرین کرده و آماده باشند. وضعیت پنجمین دریافت کننده و پاسور سوم مان هم همین گونه است.

 

در اصل بازیکنان تیم ب تعدادی از بازیکنان تیم الف هستند که در گروه دوم تمرین می کنند. البته بعضی بازیکنان از جمله نادی ، موسوی و غفور در تیم الف نهایی شده اند. اما در برخی پست های دیگر هنوز بازیکنان برای جایگزین شدن تلاش می کنند.

 

مسابقات انتخابی المپیک بازی های سختی برای ایران خواهد بود. ما می دانیم که بازی های اول ایران با تیم هایی همچون صربستان و دیگر قدرت های جهان است که از دو قاره دیگر می آیند. در عوض بازی های آخر ژاپن با این تیم ها خواهد بود. چون آنها در بازی های اول انگیزه فراوانی برای پیروزی دارند و در بازی های آخر اگر احتمال صعود داشته باشند، انگیزه خواهند داشت.

ژاپن با امتیاز میزبانی این رقابت ها از شانس بالایی برای صعود برخوردار است. ولی ایران هم فقط برای کسب مقام نخست آسیا و صعود به المپیک در این رقابت ها شرکت نمی کند. بلکه برای کسب مقام قهرمانی به این رقابت ها خواهد رفت.

 

کسب قهرمانی در این رقابت ها خیلی سخت، اما امکان پذیر است. نمی توانم برای آن درصد مشخص کنم. چون مسابقات ورزشی قابل پیش بینی نیستند. همانطور که مردم از پیروزی ایران در برابر لهستان سورپرایز شدند و از شکست در برابر چین متعجب، وقوع هر نتیجه ای امکان پذیر است.

 

در این دوره زمانه دیگر در صدر ماندن امکان پذیر نیست. شاید در مرحله ای بهترین باشی، اما بعد از مدتی تغییر به وجود خواهد آمد. انگیزه باید باشد تا راه ادامه یابد و من هم به این موضوع اهمیت زیادی می دهم. بنابر این هیچ اسمی برایم اهمیت ندارد. بلکه انگیزه افراد برایم مهم است. آن هم انگیزه واقعی.

 

وی در مورد تشکیلات والیبال ایرا و توان آنها در تدارک و اجرای برنامه های وی گفت:شاید تا کنون موارد کوچکی بوده باشد که برآورده نشده اما این موضوع طبیعی است و در تمامی فدراسیون های ورزشی جهان امکان پذیر است. نکته مهم فدراسیون والیبال داشتن مدیری کاربلد است که هر کاری که برای تیم ملی نیاز باشد، انجام می دهد.

به رغم اینکه داورزنی در حوزه های دیگر مانند تیم های پایه، بانوان و باشگاه ها هم دغدغه های مهمی دارد، اما هر موقع نیاز به چیزی داشته ام، در انجام آن کوتاهی نکرده و در حد توان خود آن را انجام داده است؛ حتی گاهی بیشتر از آن چیزی که در حیطه وظایف خودش بوده است./باشگاه خبرنگاران