اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شادیم ولی کم‌بادیم



اخبار ,اخبار اجتماعی ,ناشادترین مردم جهان

 

 اخبار اجتماعی - شادیم ولی کم‌بادیم

رادیو روشن بود و از قول موسسه نظرسنجی «گالوپ» گفته شد که بعد از عراق، ایران ناشادترین مردم جهان را دارد. بعد از ایران مصر و یونان و سوریه غمگین هستند. خب، آمبولانس‌چی مملکت باشی و همچین چیزی را بشنوی و جامه ندری؟ نمی‌شود که. برای همین پیراهن خواب پوشیدم و پیراهن‌خواب‌پوشان رفتم از دیوار گالوپ بروم بالا و ابتدا تسخیر بعد تخمیرش کنم که دیدم حسش نیست. برای همین گالوپ را سوار آمبولانس کردیم و یک دور زدیم تا توجیه شود.

ما: گالوپ‌جان چرا می‌گویی ایرانیان ناشاد هستند؟
گالوپ: ما استناد به نظریه محمد صالح علا کردیم که می‌گوید «شما که لیسانس دارین، شما که لیسانس دارین، سواد دارین، روزنامه‌خونین، با بزرگا می‌شینین حرف می‌زنین، همه‌چی‌رو می‌دونین، شما که کله‌ت پُره، معلم مردم خوبین، واسه هر چی که می‌گن جواب دارین، در نمی‌مونین، بگو از چیه که من دلم گرفته؟ راه میرم دلم گرفته، پا میشم دلم گرفته.»


به همین مناسبت، یکی از دانشمندان قرن چهارم را سوار آمبولانس کردم و گفتم: نظر منفی‌ات درباره اینکه ایران دومین کشور ناشاد جهان است، چیست؟
استاد مفلسیان‌زاده گفت: من این موضوع را تکذیب می‌کنم. چرا که از قدیم گفته‌اند نون چارکی سه‌عباسی، پنیر سیری دوعباسی، آدم مفلس‌رو چو من، وامی‌داره به رقاصی و اجرای حرکات موزون. که این ثابت می‌کند ما شادیم.


همچنین مبارک، یکی از دل‌سفیدترین سیاه‌بازان جهان، در حالی که حرکتی فنری در کمرش ایجاد کرده بود گفت: ارباب خودم سامبولی‌علیکوم، ابراب خودم آمیرزاتقی، ابراب خودم چرا نمی‌خندی؟

مبارک گفت: درست است که همین آمیرزا پدر من را درآورده، اما شما شاهدید که در تمام طول تاریخ سیاه‌بازی، من سعی کردم او را هم بخندانم. که این ثابت می‌کند ما نه‌تنها شادیم که هر کسی ما را هم ناشاد کند شاد می‌کنیم.


وی گفت: ما شادیم، حتی وقتی که کم‌بادیم.


سهراب سپهری نیز سوار آمبولانس شد و گفت: دل‌خوش سیری چند؟
عده‌ای آمدند او را قلقلک دادند تا شاد شود و چهره شادی ارایه کند.


استاد محمود احمدی‌نژاد از نظریه‌پردازان معروف نیز رو به دوربین تلویزیون گفت: اون مساله را لولو برد. که ثابت می‌کند ما به‌صورت رسمی هم خوشحالیم.


همچنین چندسال پیش در طرحی به نام شادسازی جوانان، جوانان به‌صورت رسمی شاد ساخته شدند.


همچنین موسسه گالوپ فراموش نکند که ایرانیان نه‌تنها خیلی شادند که سالی چندبار شادی‌شان را با هم قسمت می‌کنند.


محمودرضا خاوری نیز که خیلی شاد بود گفت: واقعا من این حرف‌ها را تکذیب می‌کنم. من الان شادم و آمدم بغل سلین دیون، همسایه شده‌ام و سه‌هزارمیلیاردتومان هپلی‌هپو کرده‌ام و همه می‌دانند هپلی‌ها از همه شادترند. سلین دیون نیز حرف من را تایید می‌کند.
بعد از این تحقیقات بالا، موسسه گالوپ متوجه شد چه اشتباه بزرگی کرده و رسما اعلام کرد ایران نه‌تنها شادترین کشور جهان است که مازاد شادی خود را به جهان و هرجا که بشود، صادر می‌کند.
اخبار اجتماعی - شرق

 


ویدیو مرتبط :
کنترل کم رویی کم حرفی و خجالت کشیدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کم و زیاد کردن نماز



 

نماز

 

هرگاه چیزی از واجبات نماز را عمداً کم یا زیاد کند اگر چه یک حرف آن باشد نماز باطل است .اگر به واسطه ندانستن مسأله، چیزی از اجزاء نماز را کم یا زیاد کند اگر آن جزء، رکن نباشد نمازش صحیح است اگر جاهل قاصر باشد، و الا به احتیاط واجب نماز  باطل است .

 

اگر در بین نماز بفهمد وضو یا غسلش باطل بوده یا بدون وضو یا غسل مشغول نماز شده باید نماز را به هم بزند و دوباره با وضو یا غسل بخواند، و اگر بعد از نماز بفهمد باید دوباره نماز را با وضو یا غسل بجا آورد و اگر وقت گذشته قضا نماید.

 

اگر بعد از رسیدن به رکوع یادش بیاید که دو سجده از رکعت پیش فراموش کرده نمازش باطل است، و اگر پیش از رسیدن به رکوع یادش بیاید باید برگردد و دو سجده را بجا آورد و برخیزد و حمد و سوره یا تسبیحات را بخواند و نماز را تمام کند.

 

اگر پیش از گفتن " السلام علینا " یادش بیاید که دو سجده رکعت آخر را بجا نیاورده باید دو سجده را بجا آورد و دوباره تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

 

 

اگر پیش از سلام نماز یادش بیاید که یک رکعت یا بیشتر، از آخر نماز نخوانده، باید مقداری را که فراموش کرده بجا آورد.

 

اگر بعد از سلام نماز یادش بیاید که یک رکعت یا بیشتر از آخر نماز را نخوانده چنانچه کاری انجام داده که اگر در نماز عمداً یا سهواً اتفاق بیافتد نماز را باطل می‎کند مثلا پشت به قبله کرده، نمازش باطل است و اگر کاری که عمدی و سهوی آن نماز را باطل می‎کند انجام نداده باید فوراً مقداری که فراموش کرده بجا آورد.

 

هر گاه بعد از سلام نماز عملی انجام دهد که اگر در نماز عمداً یا سهوا اتفاق بیافتد نماز را باطل می‎کند مثلا پشت به قبله نماید و بعد یادش بیاید که دو سجده آخر را بجا نیاورده نمازش باطل است ولی اگر پیش از انجام کاری که نماز را باطل می‎کند یادش بیاید باید برگردد و دو سجده‎ای را که فراموش کرده بجا آورد و تشهد و سلام را دوباره بعد از آن بگوید و دو سجده سهو برای سلامی که اول گفته بجا آورد و نمازش صحیح است و احتیاط مستحب آن است که اصل نماز را بعد از آن اعاده نماید .

 

اگر بفهمد نماز را پیش از وقت خوانده، یا پشت به قبله یا به طرف راست یا به طرف چپ قبله بجا آورده، باید دوباره بخواند و اگر وقت گذشته قضا نماید.