اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شادترین کشورها در بین کشورهای صنعتی کدامند؟



شادترین کشورهای دنیا,معیارهای زندگی بهتر

شادترین کشورها در بین کشورهای صنعتی کدامند؟

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) هر سال بر اساس ' شاخص زندگی بهتر' رده‌بندی شادترین کشورهای دنیا را اعلام می‌کند.

 این سازمان از ۳۴ عضو تشکیل شده و ۵۰ کشور دیگر نیز بدون عضویت با این سازمان همکاری دارند.

این سازمان معتقد است که تولید ناخالص ملی معیار خوبی برای ارزیابی کیفیت زندگی شهروندان نیست، از این رو برای بررسی کیفیت زندگی ۲۴ نشانگر تعریف کرده که ۱۱ معیار زندگی بهتر را تشکیل می دهند. با در نظر گرفتن این ۱۱ معیار بعلاوه قدرت اقتصادی، شاخص زندگی بهتر تعیین می شود.

معیارهای زندگی بهتر عبارتند از ؛ مسکن ، درآمد ، شغل ،تحصیل ، روابط اجتماعی ، محیط‌زیست ، فعالیتهای مدنی، سلامت

رضایت از زندگی ، امنیت، نسبت کار به زندگی شخصی

در این رده بندی استرالیا برای سومین سال پیاپی به عنوان شادترین کشور در بین کشورهای توسعه‌یافته معرفی شد. این کشور به علت قدرت اقتصادی و مجموعه معیارهایی که 'شاخص زندگی بهتر' را تعیین می کنند در میان ۳۶ کشور صنعتی جهان بهترین رتبه را به دست آورد.

استرالیا شادترین کشور جهان

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی می‌گوید "استرالیا در زمینه معیارهای زندگی خوب بسیار عالی عمل کرده به دلیل آنکه در بیشتر معیارهایی که شاخص زندگی بهتر را تعیین می‌کنند در بین بهترین‌ها است."

بر اساس این گزارش بیشتر از ۷۳ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ استرالیا دارای شغل هستند که بیشتر از متوسط کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی است.

امید به زندگی هم در استرالیا ۸۲ سال است که بالاتر از متوسط کشورهای عضو است.

این هم جدول ده کشور شاد جهان البته دربین کشورهای صنعتی

رتبه کشور
1 استرالیا
2 سوئد
3 کانادا
4 نروژ
5 سوئیس
6 امریکا
7 دانمارک
8 هلند
9 ایسلند
10 انگلیس

نمودار زیر بیانگر شادترین کشورهای صنعتی و شاخصه های آن است

برای تصویر بزرگتر روی آن کلیک کنید

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
شادترین کشورهای دنیا2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شادترین شغلهای دنیا کدامند؟



 

شادترین شغلهای دنیا کدامند؟

 

براساس نظرسنجی که موسسه ملی تحقیقات دانشگاه شیکاگو انجام داده است، این شغل‌ها در ردیف شادترین شغل‌های دنیا قرار گرفته اند:

آتش نشان: ۸۰‌درصد از آتش نشان‌ها از کار خود به‌شدت راضی هستند، چراکه شغل آنها همواره کمک کردن به دیگران و در بسیاری از مواقع نجات جان دیگران از مرگ حتمی است.

با آنکه همه آتش‌نشانان در طول هفته با خطرات زیادی روبه‌رو هستند اما همین حس کمک به همنوع آنها را راضی‌ترین شاغلان دنیا می‌کند.

 

فیزیوتراپ: کار این قشر از جامعه هم مستقیما با مردم و کمک به افرادی در ارتباط است که توان کمتری نسبت به دیگران دارند. آنها هم پس از حل مشکل دیگران از کار خود احساس رضایت می‌کنند و در نتیجه از نظر خود شغل خوب و شادی دارند.

 

نویسنده: هر چند بسیاری از نویسندگان، نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا، همواره از کم بودن دستمزدها و حقوق خود ابزار ناراحتی می‌کنند اما حس خوب روی کاغذ آوردن ذهنیت‌ها و تفکرات شخصی برای این افراد، شغل نویسندگی را جذاب، دوست داشتنی و حتی شاد می‌کند.

 

معلم: اگر چشم خود را به روی حقوق ناچیز معلمان ببندید و به دیگر ویژگی‌های معلمی به ویژه ارتباط با بچه‌ها و آموزش درس‌ها و نکات تازه به دیگران فکر کنید، حتما معلمی را شغلی شاد و دوست‌داشتنی می‌یابید.

 

هنرمند: معمولا وقتی صحبت از روحیه لطیف می‌شود، اولین کسانی که به ذهن می‌آیند، هنرمندان هستند. البته شادی و نشاط هم جزو لاینفک هنر است و در این بین به‌نظر می‌رسد مجسمه‌سازان و نقاشان از همه اقشار هنری شادتر هستند.

 

روانشناس: این قشر از جامعه وظیفه سنگین و مهمی بر دوش دارند که البته در بسیاری مواقع هم شنیدن مشکلات دیگران به نظر سخت و غم‌انگیز می‌رسد اما روانشناسان چندان این ایده را قبول ندارند، چراکه معتقدند گذاشتن راه‌حل پیش پای کسانی که تا مرز سیر شدن از زندگی هم پیش می‌روند، بسیار لذت بخش و شادی آفرین است.

منبع: iranvij.ir