اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شادترین کشورهای دنیا


روزنامه اتریشی استاندارد در گزارشی نوشت كه با بررسی وضعیت شادی در ۱۵۶ كشور جهان، مشخص شد كه كشورهای دانمارك، نروژ، سوییس، هلند، سوئد، كانادا، فنلاند، اتریش، ایسلند و استرالیا، شادترین كشورها هستند.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه اتریشی استاندارد در گزارشی نوشت كه با بررسی وضعیت شادی در ۱۵۶ كشور جهان، مشخص شد كه كشورهای دانمارك، نروژ، سوییس، هلند، سوئد، كانادا، فنلاند، اتریش، ایسلند و استرالیا، شادترین كشورها هستند.

 رتبه كشورهایی چون یونان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا در زمینه شادی، به علت تأثیر بحران منطقه یورو، كاهش چشمگیری داشته است.

در گزارش سازمان ملل، فقر و بیكاری از عوامل اصلی ناخشنودی افراد عنوان شده است.

بر اساس این گزارش همچنین سلامت روانی مهمترین عامل تعیین كننده شاد بودن و یا نبودن افراد ذكر شده است.

به نوشته استاندارد، در گزارش سازمان ملل در خصوص شادی تصریح شده است كه افراد شاد طولانی تر و موثرتر زندگی می كنند، درآمد بهتری دارند و شهروندان بهتری برای جامعه مدنی خود هستند.


ویدیو مرتبط :
شادترین کشورهای دنیا2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شادترین شغلهای دنیا کدامند؟



 

شادترین شغلهای دنیا کدامند؟

 

براساس نظرسنجی که موسسه ملی تحقیقات دانشگاه شیکاگو انجام داده است، این شغل‌ها در ردیف شادترین شغل‌های دنیا قرار گرفته اند:

آتش نشان: ۸۰‌درصد از آتش نشان‌ها از کار خود به‌شدت راضی هستند، چراکه شغل آنها همواره کمک کردن به دیگران و در بسیاری از مواقع نجات جان دیگران از مرگ حتمی است.

با آنکه همه آتش‌نشانان در طول هفته با خطرات زیادی روبه‌رو هستند اما همین حس کمک به همنوع آنها را راضی‌ترین شاغلان دنیا می‌کند.

 

فیزیوتراپ: کار این قشر از جامعه هم مستقیما با مردم و کمک به افرادی در ارتباط است که توان کمتری نسبت به دیگران دارند. آنها هم پس از حل مشکل دیگران از کار خود احساس رضایت می‌کنند و در نتیجه از نظر خود شغل خوب و شادی دارند.

 

نویسنده: هر چند بسیاری از نویسندگان، نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا، همواره از کم بودن دستمزدها و حقوق خود ابزار ناراحتی می‌کنند اما حس خوب روی کاغذ آوردن ذهنیت‌ها و تفکرات شخصی برای این افراد، شغل نویسندگی را جذاب، دوست داشتنی و حتی شاد می‌کند.

 

معلم: اگر چشم خود را به روی حقوق ناچیز معلمان ببندید و به دیگر ویژگی‌های معلمی به ویژه ارتباط با بچه‌ها و آموزش درس‌ها و نکات تازه به دیگران فکر کنید، حتما معلمی را شغلی شاد و دوست‌داشتنی می‌یابید.

 

هنرمند: معمولا وقتی صحبت از روحیه لطیف می‌شود، اولین کسانی که به ذهن می‌آیند، هنرمندان هستند. البته شادی و نشاط هم جزو لاینفک هنر است و در این بین به‌نظر می‌رسد مجسمه‌سازان و نقاشان از همه اقشار هنری شادتر هستند.

 

روانشناس: این قشر از جامعه وظیفه سنگین و مهمی بر دوش دارند که البته در بسیاری مواقع هم شنیدن مشکلات دیگران به نظر سخت و غم‌انگیز می‌رسد اما روانشناسان چندان این ایده را قبول ندارند، چراکه معتقدند گذاشتن راه‌حل پیش پای کسانی که تا مرز سیر شدن از زندگی هم پیش می‌روند، بسیار لذت بخش و شادی آفرین است.

منبع: iranvij.ir