اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شاخص بورس تهران سقوط کرد


شاخص بورس تهران برای اولین بار در سال جاری بزرگ ترین افت خود را تجربه کرد و با افت دسته جمعی نمادها یک روز تلخ را برای سهامداران به ارمغان آورد.

خبرگزاری ایسنا: شاخص بورس تهران برای اولین بار در سال جاری بزرگ ترین افت خود را تجربه کرد و با افت دسته جمعی نمادها یک روز تلخ را برای سهامداران به ارمغان آورد.

 شاخص بورس تهران که از ابتدای سال تا کنون روزهای رویایی را پشت سر گذاشته و قله های جدیدی را فتح کرده است، در معاملات پنجمین روز آبان ماه بزرگ ترین ریزش خود را ثبت کرد و با افت 1348 واحدی مواجه شد.

به این ترتیب افت دسته جمعی نمادهای بورسی و تشکیل صف های فروش سنگین در بورس تهران موجب شد تا دماسنج بازار سرمایه رکورد بزرگ ترین افت خود را شکسته و با 1.8 درصد ریزش به کانال 72 هزار و 201 واحد سقوط کند.

شاخص بورس تهران که همواره در مدار صعودی قرار داشت بزرگ ترین افت خود را در روز 28 مهر ماه و با 1064 واحد ریزش تجربه کرد اما در معاملات امروز رکورد بزرگترین افت بورس شکسته شد و بورس تهران به فاز استراحت رفت.

در بازار امروز روند پر عرضه ای در جریان بود و شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، فولاد مبارکه، تاپیکو، پالایشگاه اصفهان، نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، مپنا، مخابرات، صندوق بازنشستگی، ملی مس، بانک ملت، فولاد آلیاژی، پتروشیمی شیراز، توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری توسعه ملی و ایران خودرو از شرکتهای موثر در ریزش شاخص بورس بودند.

این در حالی است که در بازار امروز نماد بانک صادرات بعد از بازگشایی نماد با رشد 15 درصدی مواجه شد و تاثیر مثبت 158 واحدی در شاخص بورس گذاشت. علاوه بر این صنایع شیمیایی ایران، بانک سینا، سرمایه گذاری آتیه دماوند و سایپا از شرکتهای مثبت بازار امروز بودند.

همچنین در بازار دومین روز هفته شرکتهای بانک صادرات، شیشه همدان، حمل و نقل توکا از بهترین تقاضای خرید برخوردار شده و هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس و کنتور سازی بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار سراسر قرمز امروز بیش از 731 میلیون سهم به ارزش 261 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح 352 هزار میلیارد تومان نزول کرد.


ویدیو مرتبط :
سقوط شاخص بورس به کانال 66 هزار واحدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شاخص کل بورس تهران سقوط کرد


شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز با 98 واحد افت به کانال 73 هزار واحدی سقوط کرد.

خبرگزاری مهر: شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز بازار سهام با 98 واحد افت در ارتفاع 73 هزار و 952 واحد قرار گرفت.

به این ترتیب شاخص کل بورس ه کانال 73 هزار واحدی عقب نشینی کرد.

همچنین در روز جاری 541 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 183 میلیارد تومان در بیش از 45 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در حالی که شاخص 30 شرکت بزرگ 8 واحد، شاخص آزاد شناور281 واحد، شاخص بازار اول 196 واحد و شاخص صنعت 70 واحد با افت مواجه شدند شاخص بازار دوم 582 واحد رشد کرد.

ارزش بازاری بورس هم به حدود 337 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.