اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سی ان ان غرفه ایران در میلان را پسندید


طی روزهای گذشته رسانه های مختلف به شکل عجیبی نحوه حضور ایران در نمایشگاه میلان را مورد هجوم قرار دادند؛ نمایشگاهی که به صورت سالیانه برگزار شده و میزبان بیش از 20 میلیون بازدیدکننده است.





روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: طی روزهای گذشته رسانه های مختلف به شکل عجیبی نحوه حضور ایران در نمایشگاه میلان را مورد هجوم قرار دادند؛ نمایشگاهی که به صورت سالیانه برگزار شده و میزبان بیش از 20 میلیون بازدیدکننده است.

در این نمایشگاه 145 کشور مختلف به مدت شش ماه میزبان بازدیدکنندگان خواهند بود. نمایشگاهی که امسال با موضوع «تغذیه جهانی: انرژی زندگی»؛ مدتی است کار خود را شروع کرده است. نکته قابل توجه این است که پیش از شروع نمایشگاه میلان نامه نیوز با انشتار گزارشی به نقل از معماری نیوز طرح غرفه ایران در این رویداد را مورد حمله شدید قرار داد.

در بخشی از این گزارش توضیح داده شده: «اما غرفه ایران به راستی نمایانگر چیست جز آشفتگی و تناقض؟! چرا حتی یک نفر در این مملکت پیدا نمی شود که قادر باشدمعماری نوین ایرانی را تعریف کند؟ کجای معماری ایران چوبی است و اگر شمال کشور چنین باشد چه ارتباطی با این حصیر بستنی قیفی دارد؟

سی ان ان غرفه ایران در میلان را پسندید

گیریم که در مبتذل ترین حالت پذیرفتیم یک صفحه ساده به جای سفره جا زده شده و مبنای تولید اثر قرار گرفته است، دیگر پرنده بودنش چه محلی از اعراب است؟ اساسا کجای چنین معماری برخلاف موضوع اکسپو می تواند پایدار و زمین دوست باشد که تولیدآن مرهون قطع درختان بسیار است؟!»

نکته قابل توجه این است که در انتهای مطلب اشاره شده حتی وزیر صنعت، معدن و تجارت هم اینگونه مورد هجوم قرار گرفته: «غرفه ایران در اکسپوی امسال به راستی حکایت فرهنگ و معماری رو به زوالی است که مسئولان و دست اندرکاران آن به جای بر کشیدن اعتبارش؛ تنها به فکر ساختن اعتبار و انبانی با سوءاستفاده از آن برای خود هستند.

به زودی با افتتاح اکسپو 2015 در 10 روز آتی و گزارش از ساختمان نهایی، ابعاد دیگری از این رویداد تاریخی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. انتظار می رود آقای وزیر که به همراه مقامات بلندپایه روز 10 اردیبهشت به میلان سفر می کند، با چشم باز و با دید کارشناسانه و مقایسه ای به غرفه ایران و سایر کشورها نگاه کنند تا نتیجه مدیریت خود (شما بخوانید سوءمدیریت) را در اکسپو میلان ببینند. پیش تر داماد وزیر صنعت، معدن و تجارت که از مسئولان ارشد غرفه ایران در اکسپو هست، در پاسخ به سوال معماری نیوز که در اکسپو چه می کند، گفته بود: «یه قل دو قل بازی می کنم!»

هرچند پاسخی از سوی مسئولان ایرانی در رابطه با این گزارش منتشر نشد اما بهترین جواب را سی ان ان به عنوان یک رسانه غربی داده است. سی ان ان در گزارشی بهترین غرفه های نمایشگاه میلان از دید طراحی و موضوع را انتخاب کرده است که غرفه ایران نیز در میان آنها دیده می شود.

سی ان ان اینگونه توضیح داده که «غرفه ایران در اکسپو 2015 با توجه به موضوع «تغذیه جهانی: انرژی برای حیات» و همچنین این اعتقاد که بشر میهمان خداوند روی زمین است، در محیطی به مساحت 1950 متر و به صورت یک سفره طراحی شده است. فضای نمایشگاهی درون غرفه ایران براساس مضامینی چون «عدالت»، «نیکوکاری»، «قناعت» و «شکرگزاری» طراحی شده است.»


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه MCE 2014 میلان ایتالیا - غرفه شرکت GALLETTI

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غرفه ایران در اکسپو میلان راه اندازی شد


غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو 2015میلان با موضوع تغذیه زمین، انرژی برای حیات و چارچوب مفهومی سفره ایرانی روز شنبه با راه اندازی شد.

ایرنا: غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو 2015میلان با موضوع تغذیه زمین، انرژی برای حیات و چارچوب مفهومی سفره ایرانی روز شنبه با راه اندازی شد.

این مراسم با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن تجارت جهانبخش مظفری سفیر کشورمان در ایتالیا و نماینده مشهد و برخی از مقامات دیگر کشورها پس از نواختن سرود کشورمان، تلاوت قران کریم و با ارایه گزارشی از سوی حسین اسپهبدی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی آغاز به کار کرد.

در این رویداد جهانی که از 11 اردیبهشت ماه تا 9 آبان ماه برگزار می شود بیش از 140 کشور و 40 نهاد و سازان بین المللی حضور دارند.

نمایشگاه اکسپو میلان با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» به مدت 6 ماه برگزار خواهد شد. در این مدت یک روز به عنوان روز ملی ایران در نظر گرفته شده که آن هم اول شهریور ماه مصادف با روز بزرگداشت ابن سینا حکیم ، فیلسوف و پزشک نامدارد ایران یا روز پزشک است.

نمایشگاه بین المللی اکسپو شهر میلان در شمال ایتالیا، روز جمعه اول ماه مه (11 اردیبهشت) آغاز بکار خواهد کرد و به مدت 6 ماه تا روز 31 اکتبر ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه اکسپو 145 کشور و سه سازمان بین المللی حضور دارند و پیش بینی می شود تا 20 میلیون نفر از آن بازدید کنند. این نمایشگاه هر پنج سال یکبار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود و موضوع امسال آن 'تغذیه سیاره زمین، انرژی برای زندگی' است.

مفاهیم عدالت، بخشش، قناعت و شکرگزاری بر سر سفره ایرانی که ریشه در تاریخ و فرهنگ دارد، در پاویون کشورمان در نمایشگاه اکسپو میلان استفاده شده تا مخاطبان و بازدیدکنندگان مفاهیم خوبی را در این ارتباط دریافت نمایند.

اکسپو 2015 میلان روز گذشته با سخنرانی شهردار و استاندار میلان و نخست وزیر ایتالیا و پخش سخنرانی پاپ افتتاح شد.

در اکسپو میلان 168 کشور با طراحی غرفه های خود متناسب با فرهنگ کشورشان حضور دارند.