اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیگارهای وارداتی دارای کد رهگیری می‌شوند



اخبار,اخبار اجتماعی,سیگار

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از رهگیری همه سیگارهای وارداتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: سیگارهای وارداتی دارای کد رهگیری خواهند شد که این موضوع در راستای جلوگیری از قاچاق سیگارهای وارداتی و غیرقانونی است.

عباس نخعی اظهار کرد: برای جلوگیری از واردات قاچاق سیگار برنامه ای در دست اقدام است که بر اساس آن کد رهگیری در کارخانه تولید‌کننده سیگار بر روی بسته آن ها حک می‌شود و سیگارهای وارداتی که کد رهگیری نداشته باشند غیرقانونی تلقی می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر 20 برند سیگار قاچاق بوده که با توجه به مشخص نبودن وضعیت سلامت محصولات قاچاق‌، وزارت صنعت، معدن و تجارت هشدار داده که مردم از خرید این برندها خودداری کنند. با این اقدام کلیه سیگارهایی که به شکل قانونی وارد کشور می‌شوند بر روی جلد مقوایی آنها شماره رهگیری ثبت می شود و در واقع بعد از ثبت سفارش در همان کارخانه تولید، شماره رهگیری بر روی آن ها درج می‌شود.

نخعی در عین حال بیان کرد: برای اجرا و پیاده سازی کد رهگیری مقدماتی لازم است که در دستگاه‌های مجری از جمله مرکز برنامه‌ریزی دخانیات کشور و مرکز توسعه الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مقدمات آن فراهم شده و امیدواریم حداکثر تا پایان امسال بتوانیم این کار را انجام دهیم.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: ممکن است مشابه برندهای معروف سیگار در یکی از کشورهای همسایه تولید شود که مشخص نیست توتونی که در آن به کار رفته چه نوع موادی است و با تبلیغ خلاف واقع عنوان می‌کنند که توتون آن اصل است، در حالی که این گونه سیگارها اغلب در کشورهای همسایه با توتون‌های دارای اسانس بسیار خطرناک تولید می‌شوند که دارای مواد سمی و خطرناک است و اثرات تخریبی زیادی به همراه دارد.

وی همچنین تاکید کرد: مرکز برنامه‌ریزی دخانیات کشور ابلاغ کرده کسانی که می‌خواهند عامل فروش سیگار باشند باید حتما پروانه داشته باشند و عمده‌فروشان و خرده‌فروشان نیز دارای مجوز‌های جداگانه‌ای هستند.

 

 با توجه به حجم بالای سیگارهای قاچاق در بازار و کافی نبودن تولید داخلی برای تقاضای بازار مصرف‌،وزارت صنعت، معدن و تجارت در آخرین اقدام به منظور کنترل بازار محصولات دخانی، اسامی 20 برند سیگار قاچاق را اعلام و از مصرف‌کنندگان درخواست کرد که با توجه به مشخص نبودن وضعیت سلامت محصولات قاچاق‌، از خرید این برندها خودداری کنند.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
پیشنهادی برای رهگیری کالاهای وارداتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد نماینده مجلس از بی تدبیری دولت در خرید گندم داخلی / گندم وارداتی بی کیفیت و دارای آلودگی بود



گندم وارداتی,گندم داخلی,ورادات گندم

انتقاد نماینده مجلس از بی تدبیری دولت در خرید گندم داخلی / گندم وارداتی بی کیفیت و دارای آلودگی بود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه در سایه حمایت مسئولان نباید در سال آینده شاهد تکرار واردات گندم بی‌کیفیت باشیم گفت: در سال ۹۱ واردات گندم برای جبران بی‌عدالتی در قیمت تضمینی خرید این محصول که نتیجه آن بی‌میلی کشاورزان به تحویل گندم تولیدی خود به سیلو‌های دولت بوده انجام شد.

عباس رجایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه کشور در تولید گندم مرغوب با هیچ کمبودی مواجه نیست افزود: گندم‌ تولید شده به علت پایین بودن قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به سیلو‌ها تحویل داده نشده و موجبات واردات گندم را فراهم کرده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پایین بودن قیمت خرید محصولات کشاورزی به ویژه گندم تصریح کرد: گندم تولید داخلی با بی‌توجهی مسئولان و تعیین قیمت ناعادلانه برای خرید آن از مرزها خارج یا خوراک دام شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با یادآوری برگزاری جشن‌ خودکفایی محصول گندم گفت: واردات گندم برای جبران بی‌عدالتی در قیمت تضمینی خرید این محصول که نتیجه آن بی‌میلی کشاورزان به تحویل گندم تولیدی خود به سیلو‌های دولت بوده انجام شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب‌که کشور می‌توانست در سایه حمایت از کشاورزان صادر‌کننده عمده گندم به کشور‌های دیگر باشد و به این ترتیب زمینه ارزآوری را برای اقتصاد فراهم کند افزود: بی‌توجهی به کشاورزی کشور پای واردات را باز کرده و زمینه خروج ارز برای گندم بی‌کیفیت را فراهم کرده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به واردات گندم  در بعضی مواقع آلودگی آن‌ها به انواع میکروب‌ها گفت: در صورتی که دولت قیمت خرید تضمینی گندم را عادلانه تعیین می‌کرد نه وارداتی صورت می‌گرفت نه نابودی تولید داخل انجام می‌شد.

رجایی ادامه داد: گندم تولید شده در کشور با کیفیت عالی اکنون خوراک دام شده و با سوء‌مدیریت‌ها سیلو‌های دولت خالی از تولیدات داخلی مانده است که این امر در سایه حمایت مسئولان نباید در سال آینده تکرار شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: دولت باید توجه بیشتری به کشاورزان به ویژه تولیدات گندم در کشور داشته باشد چرا که رشد این بخش ارتقا استقلال اقتصادی کشور را در بر خواهد داشت./خانه ملت