اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیل 4 استان کشور را فرا گرفت


قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تلاش 200 امدادگر برای پوشش امدادی چهار استان سیل‌زده کشور خبرداد.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تلاش 200 امدادگر برای پوشش امدادی چهار استان سیل‌زده کشور خبرداد.

دکتر سیف در تشریح گزارش سیل و آب‌گرفتگی چهارشنبه شب گذشته در چهار استان کشور گفت: سیل چهار استان مازندران، گلستان،‌ آذربایجان شرقی و سمنان را در برگرفت.

وی با بیان اینکه 11 شهرستان این استان‌ها تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی قرارگرفتند، گفت: شهرستان‌های کلاردشت، ساری، بهشهر، نکاء،‌ سوادکوه، آق‌قلا، گرگان، سراب، سمنان، دامغان و شاهرود در اثر جاری شدن سیل دچار آسیب شدند.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال و احمر با بیان اینکه بر اثر جاری شدن سیل در این چهار استان، 13 روستا نیز دچارآسیب شده‌اند، گفت: امدادگران نسبت به امدادرسانی به 700 نفر اقدام کرده و به 12 مصدوم این سیل نیز خدمات درمانی ارائه کردند.

وی با بیان اینکه 70 نفر از این سیل‌زدگان توسط امدادگران اسکان اضطراری داده شدند، گفت: متاسفانه دو نفر از سیل زدگان جان خود را از دست دادند.

سیف افزود:‌ 200 امدادگر در قالب 50 تیم عملیاتی با استفاده از 29 دستگاه موتورپمپ وظیفه امدادرسانی به سیل‌زدگان را برعهده دارند و تاکنون توانستند آب 140 واحد مسکونی را تخلیه کنند.


ویدیو مرتبط :
سیل در استان خراسان شمالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیل بیش از 10 استان کشور را فرا گرفت


سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به جاری شدن سیل در بیش از 10 استان کشور گفت: امدادگران جان 2300 نفر را در این مدت از آب نجات دادند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به جاری شدن سیل در بیش از 10 استان کشور گفت: امدادگران جان 2300 نفر را در این مدت از آب نجات دادند.

حسین درخشان در مورد آب گرفتگی و سیل در سه روز اخیر گفت: بر اثر جاری شدن سیل بیش از 10 استان دچار حادثه شدند.

وی افزود:‌ استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، ایلام، زنجان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، همدان و قزوین در اثر جاری شدن سیل دچار آسیب شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بر اثر این سیل 31 شهرستان و 16 شهر و 68 روستا دچار آسیب دیدگی شدند، گفت: امدادگران نسبت به امدادرسانی 2300 سیل زده اقدام کردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دو نفر بر اثر جاری شدن سیل مفقود شدند، گفت: امددگران نسبت به اسکان اضطراری 100 نفر و تخلیه آب از 280 منزل مسکونی در این مدت اقدام کردند.