اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیل و طوفان در شرق، غرب و جنوب کشور



اخبار,اخبار اجتماعی,سیل و طوفان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات از وقوع طوفان شن در سیستان و بلوچستان و سیل و آب‌گرفتگی در آذربایجان غربی و هرمزگان خبر داد.

حسین درویشی از وقوع سیل و طوفان در غرب، شرق و جنوب کشور خبر داد.

وی گفت: شب گذشته طوفان شن در دو شهرستان هیرمند و نیمروز موجب شد تا اهالی یازده روستا در طوفان شن گرفتار شوند.

وی ادامه داد: نیروهای امداد و نجات که 2 هزار نفر از افرادی که در طوفان شن گرفتار بودند امدادرسانی کردند و تعداد 410 بسته غذایی و 1850 ماسک میان آنها توزیع کردند.

معاون عملیات امداد و نجات خاطر نشان کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی وزش باد و طوفان طی 48 ساعت آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وقوع سیل در 2 استان آذربایجان غربی و هرمزگان اشاره کرد و گفت: 5 روستای اطراف شهرستان ارومیه دچار سیل‌زدگی شدند که 36 نفر در این حادثه اسیب دیدند.

درویشی افزود: 2 نفر مجروح سیل به صورت سرپایی مداوا شده و 5 نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند ضمن این که 2 دستگاه چادر، 8 تخته پتو و 4 تخته موکت میان سیل‌زدگان توزیع شد.

وی درمورد سیل هرمزگان نیز گفت: سیل در شهرستان بشاگرد موجب آسیب سه شهر گوهران، سردشت و درشهرگافر شد.

معاون عملیات امداد و نجات ادامه داد: 165 نفر در این سیل امدادرسانی شدند و 17 نفر نیز به صورت اضطراری اسکان یافتند ضمن اینکه 3 دستگاه چادر، 40 تخته پتو و 110 کیلوگرم نایلون میان آسیب‌دیدگان توزیع شد.

اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
خشم خداوند در کشورهای جنوب شرق اسیا و سیل بردن خانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرد و غبار در جنوب، غرب و شرق کشور



اخبار,اخبار اجتماعی ,گرد و غبار

از بعدازظهر امروز و طی روز دوشنبه دریای خزر و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

امروز در جنوب غرب، جنوب، برخی از نقاط شرق و جنوب شرق کشور گرد و غبار با کاهش دید را شاهد هستیم.

به گزارش فارس، براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز سامانه بارشی در مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از نواحی مرکزی کشور فعال بوده و سبب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد شد که این وضعیت از بعد از ظهر در شمال غرب کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

همچنین تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی گرد و غبار را در استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب، برخی نقاط شرق و جنوب شرق نشان می‌دهد که امروز این وضعیت همراه با کاهش دید در نواحی ذکر شده تداوم خواهد داشت.

روز دوشنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، به ویژه در شرق دریا، شمال شرق، زاگرس جنوبی، دامنه‌های البرز و به صورت پراکنده در بخش‌هایی از شرق، جنوب و دامنه‌های زاگرس مرکزی ابرناکی و بارش باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه روز سه‌شنبه در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده داشته و به تدریج از کشور خارج می‌شود. در این روز در شمال غرب و برخی مناطق غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرام خواهد بود.

از بعدازظهر امروز و طی روز دوشنبه دریای خزر و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

در روز دوشنبه در استان‌های البرز، تهران، سمنان، قم و اصفهان وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا روز دوشنبه در نیمه غربی و شمالی کشور و روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور کاهش می‌یابد.

 

اخبار اجتماعی - فارس