اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیل در 11 استان 2 فوتی و یک مفقود بر جای گذاشت



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,سیل

سخنگوی سازمان امداد و نجات در تشریح عملیات امدادرسانی به استان‌های تحت تاثیر برف و کولاک و همچنین سیل و آبگرفتگی طی 72 ساعت گذشته، از امدادرسانی به 5560 تن در استان‌های گرفتار خبر داد و گفت: متاسفانه در جریان سیل و آبگرفتگی 11 استان کشور طی سه روز گذشته، دو نفر جان خود را از دست دادند و یک تن نیز مفقود است.

به گزارش ایسنا ، سیدمصطفی مرتضوی در توضیح عملیات برف و کولاک طی ٧٢ ساعت گذشته در هشت استان آذربایجان غربی، اصفهان، اردبیل، چهارمحال، زنجان، خوزستان، کردستان و مازندران گفت: در جریان برف و کولاک در استان‌های درگیر طی 72 ساعت گذشته، مجموعا 16 محور تحت امدادرسانی قرار گرفتند.

امدادرسانی به 1460 تن گرفتار در برف و کولاک
وی افزود: همچنین یکهزار و 460 نفر امدادرسانی شده و 239 نفر اسکان اضطراری یافتند. 193 خودرو از برف رهاسازی و یک تن از مصدومان نیز جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شد.

مرتضوی ضمن اشاره به فعالیت 29 تیم عملیاتی شامل 111 نفر امدادگر و نجاتگر در عملیات برف و کولاک 72 ساعت گذشته، افزود: 159 تخته پتو، ١٠٨بسته غذایی، ٢٠٠بطری آب معدنی، ١٠٠قرص نان، 1٠٥ قوطی کنسروجات، ٢٠کیلوگرم خرما و ٧٠بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک توزیع شد.

وی همچنین در توضیح عملیات برف و کولاک ٢٤ ساعت گذشته در دو استان اردبیل و کردستان گفت: در سه محور متاثر از برف و کولاک در این دو استان جمعا 218 نفر امدادرسانی شده و 118 تن اسکان اضطراری یافتند.

11 استان گرفتار سیل و آبگرفتگی و امدادرسانی به بیش از 4100 نفر
سخنگوی سازمان امداد و نجات به سیل و آبگرفتگی 11 استان آذریایجان غربی، ایلام، تهران، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه، لرستان و مازندران طی 72 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: به دنبال سیل و آبگرفتگی 11 استان کشور، 38 شهر و روستا مورد امدادرسانی قرار گرفتند و به 4هزار و 100 تن نیز امدادرسانی شد. در ادامه امدادرسانی‌ها، 78 نفر به مناطق امن منتقل و 791 نفر اسکان اضطراری داده شدند. سه تن از مصدومان به صورت سرپایی درمان و 3 تن دیگر نیز جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به رهاسازی 21 خودرو از مسیر سیلاب افزود: متاسفانه به دنبال سیل و آبگرفتگی 11 استان کشور طی 72 ساعت گذشته، دو نفر (در مریوان) جان خود را از دست دادند و یک تن نیز در شاهین دژ (روستای آغتپه - رودخانه سیمینه رود) مفقود است.

به گفته مرتضوی، در عملیات امدادرسانی به سیل و آبگرفتگی طی 72 ساعت گذشته، 73 تیم عملیاتی شامل 317 نفر امدادگر و نجاتگر فعالیت داشتند. همچنین 682 بسته غذایی، 740 بطری آب معدنی،٤١٠قوطی کنسروجات، 2200 قرص نان، 100 کیلوگرم خرما و 700 تخته پتو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

توفان شن در اصفهان
وی همچنین در تشریح عملیات امدادرسانی در توفان شن طی ٢٤ ساعت گذشته گفت: متاسفانه استان اصفهان طی 24 ساعت گذشته تحت تاثیر توفان شن قرار داشت و بر همین اساس امدادرسانی‌های لازم بویژه در محور نایین - اصفهان از سوی امدادگران هلال احمر صورت گرفت. در جریان امدادرسانی به توفان شن در استان اصفهان، 52 نفر امدادرسانی و اسکان اضطراری داده شدند.

3900 عملیات امداد و نجات از 25 اسفند تا کنون
سخنگوی سازمان امداد و نجات در تشریح عملیات امداد و نجات از ٢٥ اسفند ماه تا کنون (از آغاز طرح امداد نوروزی)، گفت: در مجموع بیش از ٣٩٠٠ مورد عملیات از ابتدای طرح امداد و نجات نوروزی تا کنون ثبت شده است. در جریان این عملیات‌های امدادی جمعا به بیش از ٥٦ هزار نفر امداد رسانی شده و بیش از ٢٧٠٠ نفر از مرگ نجات یافتند.٣٢٠مورد عملیات رهاسازی صورت گرفته و بیش از یکهزار و 700 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. بیش از 24 هزار تن خدمات سرپایی دریافت کردند و بیش از یکهزار و 900 تن نیز اسکان اضطراری داده شدند.

 

 اخبار  بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
سیل در 11 استان ، 12 کشته و 6 مجروح

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 فوتی و یک مفقود در سیل 16 استان



سخنگوی سازمان امداد و نجات آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زده را تشریح کرد.

سید مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا ، عملیات سیل و آبگرفتگی طی 4 روز گذشته در 16 استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کهگیلویه، کردستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی و زنجان را تشریح کرد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه جمعا طی 4 روز گذشته 166 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شدند، ادامه داد: همچنین به 9000 نفر از متاثران سیل وآبگرفتگی خدمات امداد و نجات لازم ارائه و با برپایی 740 دستگاه چادر امدادی، 3670 نفر اسکان اضطراری یافتند.

وی افزود: در جریان امداد رسانی‌ها 20 نفر نیز نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند که نجات 5 نفر از آنها طی 3 سورتی پرواز صورت گرفت. همچنین هفت نفر از مصدومان سیل اخیر به مراکز درمانی منتقل شدند و در این میان انتقال هوایی سه بیمار طی 6 سورتی پرواز انجام شد.

صاعقه علت مرگ دو تن از قربانیان سیل
مرتضوی با بیان اینکه یک تن در مهران –رودخانه گدارخوش همچنان مفقود است، افزود: متاسفانه در این میان پنج نفر(دهلران 3 نفر، ایلام یک نفر، اندیکا یک نفر) جان خود را از دست دادند که دو تن از آنها به علت صاعقه جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات افزود: 39 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد و تخلیه آب از 370 منزل مسکونی صورت گرفت.

وی افزود: همچنین انتقال هوایی 400 کیلوگرم اقلام امدادی طی 4 سورتی پروار در شوشتر صورت گرفت.

مرتضوی گفت: امدادرسانی در خوزستان،لرستان،ایلام و خراسان رضوی ادامه دارد.

وی در توضیح منابع و تجهیزات بکارگیری شده در سیل و آبگرفتگی 16 استان مذکور گفت: 285 تیم عملیاتی شامل 1310نفر امدادگر و نجاتگر و 266 دستگاه خودروی عملیاتی در جریان امدادرسانی‌ها به کار گرفته شدند.

مرتضوی افزود: همچنین 82 دستگاه موتورپمپ و لجن کش و سه فروند بالگرد بکار گرفته شدند. 4400 تخته پتو، 1400 تخته موکت، 3000 کیلوگرم نایلون، 170 شعله والور، 4000 قوطی کنسروجات، 2000 قرص نان، 1200 بطری آ ب معدنی میان سیل زدگان توزیع شد.

 

 اخبار حوادث -  ایسنا