اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیف الاسلام فرزند رهبر سرنگون شده لیبی:حال معمر قذافی خوب است



 

 

 

سیف الاسلام فرزند رهبر سرنگون شده لیبی:حال معمر قذافی خوب است

 

سیف الاسلام پسر معمر قذافی رهبر سرنگون شده لیبی بامداد امروز سه شنبه وارد هتل محل استقرار خبرنگاران در طرابلس شد و خبر بازداشت خود را تکذیب کرد.

خبرنگار رویترز از محل هتل خبرنگاران (هتل ریکسوس) در شهر طرابلس پایتخت لیبی که همچنان در کنترل نیروهای قذافی است گزارش داد: سیف الاسلام فرزند معمر قذافی در بامداد سه شنبه وارد هتل خبرنگاران شد و با شماری از خبرنگاران خارجی به گفت وگو پرداخت.

پیش از این شورای حکومت انتقالی لیبی خبر بازداشت سیف الاسلام و محمد فرزندان قذافی را تاییدکرده و گفته بود آنها در مکان امنی تحت نظارت هستند. سیف الاسلام با وجود اینکه در حکومت قذافی هیچ پست یا سمت دولتی نداشت پس از پدرش، مهمترین و تاثیرگذارترین شخصیت بود. بسیاری نیز معتقدند قذافی به دنبال جانشینی سیف الاسلام پس از خود بود.

البته دیروز دوشنبه، محمد فرزند قذافی توانست به همراه برخی از اعضای خانواده اش از دست نیروهای انقلابی بگریزد.همزمان با انتشار این خبر، رسانه ها از بازداشت یکی دیگر از پسران قذافی به نام الساعدی توسط نیروهای انقلابی خبر دادند.با این حال شبکه الجزیره گزارش داد دو جنازه پیدا شده است که به احتمال زیاد مربوط به خمیس فرزند قذافی و عبدالله السنوسی رئیس سازمان جاسوسی قذافی است.

خبرنگار رویترز از هتل ریکسوس ادامه می دهد: سیف الاسلام در مقابل دوربین های تلویزیونی، لبخند به لب داشت و مشت های گره کرده خود را بالا می برد. او همچنین با شماری از هواداران خود از نیروهای قذافی مستقر در هتل نیز سلام و احوال پرسی کرد.

سیف الاسلام به خبرنگاران گفت که لیبی در دستان حکومت (قذافی) است و حال پدرش معمر قذافی نیز خوب است.

با این اظهارات سیف الاسلام، گمانه زنی ها درباره حضور معمر قذافی در باب العزیزیه به یقین نزدیک می شوند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد قذافی از لیبی خارج نشده و در این کشور حضور دارد.

قبل از این نیروهای قذافی خبرنگاران سی ان ان ، بی بی سی و خبرگزاری فرانسه را از هتل ریکسوس به مجموعه باب العزیزیه برده بودند تا در آنجا با سیف الاسلام قذافی دیدار کنند.

باب العزیزیه پادگان نظامی بزرگی به مساحت شش کیلومتر مربع و در مرکز شهر طرابلس است. باب العزیزیه و هتل ریکسوس هنوز تحت کنترل نیروهای قذافی قرار دارند.پیش بینی می شود قذافی نیز همچنان در باب العزیزیه باشد.

این گروه از خبرنگاران سپس به همراه سیف الاسلام قذافی به هتل ریکسوس بازگشتند. این هتل تا مجموعه باب العزیزیه فاصله زیادی ندارد.

سیف الاسلام به خبرنگاران گفت : این یک جنگ الکترونیک و رسانه ای برای گسترش هرج و مرج و بی ثباتی در لیبی است. آنها از طریق دریا و خودروهای غیرنظامی گروهک های خرابکار را به داخل لیبی وارد کردند.

وی در این باره به پیامکی اشاره می کرد که در هنگام حمله هم جانبه انقلابیون به طرابلس به موبایل شهروندان ساکن طرابلس ارسال شد و در آن سقوط قذافی تبریک گفته شده بود.

سیف الاسلام افزود: طرابلس تحت کنترل دولت قذافی است و اهمیتی برای حکم بازداشت خود از سوی دادگاه بین المللی لاهه  قائل نیست.هنگامی که از او درباره پدرش معمر قذافی سئوال شد و اینکه آیا حال پدرش خوب و سلامت است جواب داد: البته همینطور است.

معمر قذافی رهبر سرنگون شده لیبی به همراه پسرش سیف الاسلام و عبدالله السنوسی رئیس سازمان جاسوسی حکومت قذافی به اتهام جنایت علیه بشریت از سوی دادگاه بین المللی لاهه، تحت تعقیب هستند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
10برترین مصاحبه خبرگزاریروسیه 3 سیف الاسلام قذافی لیبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیف الاسلام به دنبال تاسیس کشوری در داخل لیبی!



 

سیف الاسلام به دنبال تاسیس کشوری در داخل لیبی!

 

الشرق الاوسط نوشت: سیف الاسلام پسر معمر قذافی در پی تشکیل کشوری در داخل لیبی است.

سیف الاسلام قذافی در حل کار برای ایجاد جبهه ای قبیله ای در منطقه "فرازان" است تا از پدرش محافظت کند و آن را تبدیل به یک کشور در لیبی کند.

در همین حال الساعدی پسر فوتبالیست قذافی به سی ان ان گفت:  سخنان اخیر برادرم سیف السلام منجر به شکست مذاکرات شده است.

وی گفت: من یک مقداری بیرون از "بانی ولید" هستم اما همواره در حال حرکت هستم.

الساعدی با بیان این که من بی طرف هستم، گفت: من حدود دو ماه است که نه برادرم را دیده ام و نه پدرم را.../تحلیل:انتخاب