اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیستم دولتی کشش استخدام ندارد


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سیستم دولتی ما کشش بیش از این را برای استخدام و کارمند دولتی بودن ندارد اما متاسفانه در گذشته ضرورت کارآفرینی را ندانسته ایم اما در این دولت تمام توان را برای افزایش توانمندی اقتصادی بانوان خواهیم کرد.

خبرگزاری ایسنا: شهیندخت ملاوردی، شامگاه دوشنبه 19 مردادماه در همایش کارآفرینی زنان استان کرمان در هفته فرهنگی اقتصادی این استان در برج میلاد تهران اظهار کرد: جشنواره کرمان رویداد بزرگ فرهنگی اقتصادی است که می تواند توانایی زنان استان و ظرفیت های استان را منظور معرفی و شناسایی به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه ضرورت تغییر نگرش نسبت به کار، شغل و بهره وری امری بسیار مهم است تصریح کرد: در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ به ویژه در حوزه بانوان فارغ التحصیل توجه ویژه ای به این موضوع داریم و سعی کرده ایم از این ضرورت غفلت نکنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سعی می کنیم نگاه را به شغل و کارآفرینی تغییر بدهیم افزود: متاسفانه جوانان ما نگاه قدیمی و پدران را به کار ندارند و هر کاری را حاضر نیستند انجام بدهند و با مدارکی که روز به روز هم ارتقاء پیدا می کند، ترجیح می دهند آب باریکه ای، میزی و استخدام دولتی باشد و بدون استثنا تمام درخواست و مراجعات ما در استان ها این درخواست است.

ملاوردی با تاکید بر اینکه کارآفرینان موفق و بخش دولتی مسوولیت دارند به دولت برای تغییر این نگاه کمک کنند افزود: فصل مشترک همه جناح ها و گروه ها بحث کارآفرینی است و باید تلاشمان را بکنیم که این کار را به طور احسنت در جامعه پیش ببریم و همگان معتقدند که راه دیگری پیش روی ما نیست.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه لطمات زیادی در سال های اخیر از دلارهای نفتی خوردیم افزود: پس از توافق و نیاز کشور به جذب سرمایه گذاری خارجی، باید شرایط را طوری مهیا کنیم که برای آبادانی و توسعه کشور سرمایه جذب کنیم نه اینکه برای توسعه؛ رو به سمت واردات و آنهم وارداتی بی رویه برویم که این موارد قطعا به اشتغال زنان آسیب زده است.

وی ادامه داد: نزدیک به 70 درصد بخش کشاورزی را زنان ما اداره و مدیریت می کنند این در حالی است که در حوزه صنعت که مردان به زنان ترجیح داده می شوند، با تعطیلی کارخانه ها و کاهش تولید، روبرو هستیم.

ملاوردی تاکید کرد: فرصت های جدیدی پیش روی ما قرار گرفته است و باید با افزایش دسترسی به تکنولوژی و با ایجاد نگرش توسعه پایدار مبتنی بر منابع روی زمین و سرمایه انسانی ماهر بتوانیم کشور را با سرعت بیشتر به سوی پیشرفت و توسعه سوق دهیم که در این راستا، اقتصاد دانش بنیان مطرح می شود که دیگر در اینجا نمی توانیم تفاوتی بین زن و مردی که به دانش مسلح است، تفاوتی قائل شویم.

وی با بیان اینکه در حوزه زنان این مسائل را در دستور کار داده ایم تصریح کرد: بوسیله فناوری جدیدی که در اختیار ما قرار گرفته است، کارآفرینان می توانند با سرمایه اندک درآمد بیشتری را رقم بزند که این موضوع باید مورد توجه بانوان فارغ التحصیل قرار گیرد و همه باید تلاش کنیم که به اشکال نوین، کارآفرینی را مورد توجه قرار دهیم.

ملاوردی افزود: در سال های اخیر پمپاژ واردات ارزان با دلارهای نفتی؛ باعث شد زنان سهم زیادی را از اشتغال از دست بدهند و به تدریج تعداد زنان شاغل ما کاهش یافته به طوری که در سال گذشته تعداد زنان شاغل کشور به 3.1 میلیون نفر رسید که از این حیث در شرایط مناسبی قرار نداریم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید راهکارهای لازم را در این زمینه پیدا کرده و شرایط را بهتر از این پیش ببریم گفت: یکی از راه های خروج از این معظل؛ کارآفرینی است که می تواند در ذهن جوانان ما انقلابی را به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه باید تغییر ذهنیتی در جوانان ما بوجود آید که به جای استخدام به توان و خلاقیت خود تکیه کرده و در توسعه جامعه نقش داشته باشند تصریح کرد: با شبکه سازی، کار تیمی و تخصصی جوانان می توانند در شکستن تصورات کلیشه ای رایج درباره کار قدم بردارند که قطعا در حوزه زنان می توانیم این امر را تسری دهیم.

ملاوردی ادامه داد: باید این موضوع جایگاه شایسته ای در برنامه ششم توسعه پیدا کند و دولت یازدهم به دنبال تحقق رویکرد اعتدال است و یکی از نیازهای جامعه ماست که نمی توانیم بدون توجه به نیمی از سرمایه انسانی کشور برنامه های اقتصادی و توسعه ای خودرا پیش ببریم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ویژگی موضوعات خاص برنامه ششم توسعه این است که محرک توسعه بوده و موانع را از پیش رو برخواهد داشت اظهار کرد: خوشبختانه در این زمینه ظرفیت حوزه زنان و خانواده بسیار چشمگیر بوده و اهمیت زیادی نیز در دولت یازدهم به این موضوع شده است.

ملاوردی با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده، توسعه کارآفرینی و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان را از اولویت های کاری خود قرار داده است تصریح کرد: در این راستا کارگروهی در این زمینه در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تشکیل داده ایم که خوشبختانه پیش نویس سند سیاستی اجرایی اشتغال پایدار نیز آماده شده و به زودی به دولت ارائه داده خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را با هدف آموزش کارآفرینی دنبال می کنیم که این طرح هم اکنون به صورت پایلوت در شهر ری در حال اجرا می باشد.


ویدیو مرتبط :
استخدام دولتی آذربایجان شرقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات استخدام دولتی در سال ۹۱



جزئیات استخدام دولتی در سال ۹۱

عبدالعلی تاجی در مورد شرایط استخدام در لایجه بودجه 91 گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم ماده 51 دولت اجازه استخدام جدید ندارد،اما معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با پیشنهاد به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و تصویب شورای توسعه مدیریت می‌تواند مجوز استخدام دریافت کند.

وی افزود: اخیرا مجوزی به استان‌ها داده شده است که ظرفیت در مورد هر استان متفاوت است و این مجوز استخدام بر مبنای ماده 51 قانون برنامه پنجم و نیز ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری صادر شده است.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور افزود: بر اساس این مواد، به ازای خروج هر 3 نفر از مشاغل تصدی‌گری یک نفر جدید و به ازای خروج هر یک نفر از مشاغل حاکمیتی یک نفر جایگزین خواهد شد.

تاجی گفت: با توجه به اینکه سالهای گذشته نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی به خاطر بازنشستگی،بازخریدی و یا فوت از چرخه کار خارج‌ شده‌اند، معاونت توسعه مدیریت نیز به موجب اجازه مجلس و با تصویب 2 معاونت توسعه و برنامه‌ریزی مجوز استخدام به استان‌ها اعطا می‌کند. /منبع:  فارس