اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیستم تشخیص هویت در فیس بوک


یک الگوریتم تجربی از سوی لابراتوار هوش مصنوعی فیس‌بوک می‌تواند هویت افراد را در تصاویر حتی اگر چهره آنها مشخص نباشد، تشخیص دهد.

خبرگزاری ایسنا: یک الگوریتم تجربی از سوی لابراتوار هوش مصنوعی فیس‌بوک می‌تواند هویت افراد را در تصاویر حتی اگر چهره آنها مشخص نباشد، تشخیص دهد.

این الگوریتم برای تشخیص هویت افراد به دنبال دیگر مشخصه های قابل توجه نظیر مدل مو، فیزیک بدنی، لباس‌ها و نحوه ایستادن فرد را جست‌وجو می‌کند.

تیم تحقیقاتی در پس این تجربه تقریبا 40 هزار تصویر را از سایت فلیکر برداشته و در این نرم افزار امتحان کرده است. در برخی از این تصاویر چهره افراد کاملا مشخص ولی در برخی از آنها افراد چهره خود را از دوربین برگردانده بودند. نتیجه نهایی این تحقیق، الگوریتمی است که می‌تواند هویت افراد را با 38 درصد دقت تشخیص دهد.

فیس‌بوک هفته گذشته اپلیکیشنی را در آمریکا منتشر کرد که از قابلیت تشخیص چهره برای شناسایی افراد استفاده می‌کند. این اپلیکیشن موسوم به «مومنتس» تصاویر گوشی شما را برای پیدا کردن دوستان و لحظات اسکن کرده و آنها را براساس افراد حاضر در تصویر، محل و زمان عکس دسته‌بندی می‌کند.

این اپلیکیشن در اروپا عرضه نخواهد شد و فیس‌بوک باید قبل از انجام این کار با سازمان تنظیم مقررات رادیویی ایرلند درباره نحوه ارائه این قابلیت برای ساکنان اتحادیه اروپا به توافق برسد.

دفتر کمیسر حفاظت از اطلاعات در گزارش سالانه خود که امروز منتشر شد به طور مختصر به این سرویس اشاره کرد و گفت: سال گذشته قبل از هرگونه معرفی قابلیت جدید به تعامل با فیسبوک ایرلند ادامه داده است.

قبل از معرفی این قابلیت جدید، تغییر قابلیت‌های موجود، تنظیمات حریم خصوصی و کنترل افراد، قابلیت‌های تبلیغ و افتتاح اخیر شرایط و مفاد جدید در ژانویه 2015 ما به تعامل با فیسبوک ادامه داده‌ایم.


ویدیو مرتبط :
شهرسخت افزار: سیستم تشخیص هویت ویندوز 10، Windows Hello

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبدیل آیفون به سیستم دستی تشخیص هویت!



تبدیل آیفون به سیستم دستی تشخیص هویت

 یک قاب آیفون که از مجموعه‌ای از حسگرهای بیومتریک با قابلیت تبدیل تلفن هوشمند به یک اسکنر شناسایی فناوری پیشرفته برخوردار است رونمایی شد.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، برنامه «Stratus» ساخت شرکت آمریکایی «آوپتیکس» می‌تواند عنبیه، اثر انگشت، صدا و چهره فرد را اسکن کند.
این برنامه شبیه تمام برنامه‌های آیفون است که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی به خوانش بیومتریک دست یابند.
Stratus قرار است توسط سازمانهای اجرای قانون و کارکنان کنترل گذرنامه در سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرد.
امید است که این سیستم بتواند به زودی جایگزین سیستمهای کنونی بشود که نیازمند یک لپ‌تاپ و اسکنرهای بزرگتر هستند.
در ماه فوریه، وزارت دفاع آمریکا به این شرکت سه میلیون دلار برای ساخت یک راه‌حل پیشرفته با استفاده از ابزاری که به تازگی رونمایی شده، پرداخته بود.
قیمت این برنامه با هزینه اضافه قاب 199 دلار است، اگرچه این قیمت هنوز تائید نشده است.
شرکت آوپتیکس بر این باور است که این سیستم اولین مورد است که از یک آیفون به عنوان بستر نرم‌افزاری استفاده می‌کند.
کاربران برای استفاده از آن به سادگی گوشی خود را درون قاب ویژه قرار داده و سپس برنامه را اجرا می‌کنند.
  تبدیل آیفون به سیستم دستی تشخیص هویت

تبدیل آیفون به اسکنر هویت

 تبدیل آیفون به سیستم دستی تشخیص هویت

برخورداری Stratus از قابلیت زوم در تصویر برای اسکن عنبیه

  تبدیل آیفون به سیستم دستی تشخیص هویت

برخورداری Stratus از اسکنر اثر انگشت برای شناسایی هویت فرد

منبع:isna.ir