اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سید محمدخاتمی:با وزیر ارشاد درباره خبرنگاران بازداشتی حرف زدم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

خاتمی:به نگاه حسن حبیبی به سیاست نیازداریم/با وزیر ارشاد درباره خبرنگاران بازداشتی حرف زدم

سیدمحمد خاتمی درباره ویژگی‌های شخصیتی مرحوم حسن حبیبی اظهار کرد: شاید مهم‌ترین نکته در مورد آقای حبیبی این است که ایشان از زاویه فرهنگ به دنیای سیاست نگاه می‌کرد.

به گزارش ایسنا، خاتمی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن حبیبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "این نوع نگاه به سیاست، چیزی است که امروز ما در جامعه به آن نیاز داریم"، ابراز عقیده کرد: در جامعه‌ای که همه چیز سیاسی شده و سیاست نیز در خدمت قدرت است، حاصل جز خشونت نخواهد بود و البته در تمام دنیا اینگونه است.

وی افزود: دکتر حسن حبیبی از اصحاب دانش،‌ متدین و خوش‌فکر بود و در عین حال احساس مسئولیت داشت و از این زاویه به مسائل نگاه می‌کرد. ایشان انسانی بسیار متواضع بودند و هرگز ما احساس نکردیم برای شغل و منصبی تلاش کنند؛ حتی بسیار از مواقع پایین‌تر از شخصیت خود برخی از مسئولیت‌ها را می‌پذیرفتند.

خاتمی خاطرنشان کرد: دکتر حبیبی اولین کسی بود که با چهره صمیمی و در عین حال قاطع، مبتنی بر ارزش‌ها و بر محور منافع مردم تصویری از جمهوری اسلامی ترسیم می‌کرد. من امروز را روز سختی برای اصحاب فرهنگ، دانش و دلبستگان به انقلاب می‌دانم و امیدوارم خدا فقدان ایشان را جبران کند.

وی که چند لحظه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌وگو داشت، پس از جدا شدن از وی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، درباره برخی خبرنگاران بازداشت شده در روزهای اخیر گفت: من به آقای حسینی - وزیر ارشاد - گفتم و ایشان هم گفتند پیگیری می‌کنند.

خاتمی در پاسخ به اینکه "آیا شرایط سیاسی رو به بهبود خواهد بود یا نه؟" گفت: امروز که هوا خوب است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بازدید وزیر راه و وزیر ارشاد از غرفه معاونت مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتهام خبرنگاران بازداشتی از زبان وزیر ارشاد: ایجاد اختلاف میان مسئولان، سیاه‌نمایی‌، ترویج یاس و ناامیدی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اتهام خبرنگاران بازداشتی از زبان وزیر ارشاد: ایجاد اختلاف میان مسئولان، سیاه‌نمایی‌، ترویج یاس و ناامیدی

فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دستگیری تعدادی از فعالان رسانه‌ای گفت: جرم بازداشت شدگان، مطبوعاتی نبوده است.

سید‌محمد حسینی  شامگاه سه شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره ملی داستان‌های قرآنی آیات که در محل تالار نور مشهد مقدس برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با جرم فعالان رسانه‌ای بازداشت شده اظهار کرد: تا آنجایی که اطلاع پیدا کردیم جرم خبرنگاران بازداشت شده مطبوعاتی نبوده است؛ البته برخی از این افراد بازداشت نشده و تنها برای پاره‌ای توضیحات احضار شده‌اند.

وی با اشاره به ارتباط این افراد با خارج از کشور ادامه داد: البته چه بسا برخی از افراد ندانسته و ناخواسته در این مسیر قرار گرفتند. بدین معنا که افراد دیگری طراحی کرده‌اند و اینها بدون کسب هیچ اطلاعاتی در مسیر فعالیت قرار گرفته‌اند؛ در حالی که گمان می‌کرده‌اند در حال انجام وظیفه خود در راستای اطلاع‌رسانی به مردم هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: پس از کسب اخبار برخی افراد این اطلاعات را جمع‌آوری و به رسانه‌های خارج از کشور منتقل می‌کردند و گاهی نیز این افراد از سوی خارج از کشور در راستای ایجاد اختلاف میان مسئولان و غیره و سیاه‌نمایی‌ها خط دهی می‌شدند و ندانسته یا دانسته نقش ستون پنجم دشمن را بازی کرده و می‌خواستند یاس و ناامیدی را در کشور ترویج دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پرونده این افراد باید بررسی شود و ببینیم که چقدر این افراد در این مسائل نقش داشتند، یادآور شد: در عین حال وزارت ارشاد همواره باید جنبه‌های حمایتی خود را از اهل قلم، نویسندگان و مطبوعات داشته باشد؛ به هر صورت باید مدیران مسئول به خبرنگاران جوان و کسانی که تازه به این عرصه وارد شده‌اند آموزش‌های لازم را ارائه دهند چرا که قطعا قاطبه مطبوعات و خبرنگاران کشور افرادی باانگیزه بوده و کسانی هستند که قصد خدمت به کشور را دارند. بنابراین باید آموزش‌های لازم را ببینند تا در زمین دشمن بازی نکنند.

اواخر اسفند یارانه‌ مطبوعات پرداخت می‌شود

حسینی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سئوال دیگر فارس در مورد پرداخت یارانه به مطبوعات گفت: امیدواریم اواخر اسفند 91 یارانه مطبوعات پرداخت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وام مسکن خبرنگاران خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد پیگیر است اما خبرنگاران باید از نهاد ریاست جمهوری نیز پیگیر باشند./فارس