اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سید رضا اکرمی: یک نماینده خوب باید مشروعیت قانونی و مقبولیت مردمی داشته باشد



اخبار,اخبارسیاسی,سید رضا اکرمی

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده خوب مجلس باید به اهداف نظام که در اسناد بالادستی مشخص شده‌اند، آگاه باشد و در خود توان پیگیری آن‌ها را در حد ممکن ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه در مورد ویژگی‌های یک نماینده خوب در طول سی و شش سال گذشته حرف ناگفته‌ای باقی نمانده است، اظهار کرد: امروز کسی که می‌خواهد نماینده مجلس شود باید از اهداف مشخص شده نظام در اسناد بالادستی مثل قانون اساسی، سند چشم‌انداز 20 ساله،‌ برنامه‌های پنج‌ساله و... مطلع باشد.

وی تصریح کرد: یک نماینده خوب باید در خود توان پیگیری اهداف مشخص در اسناد بالادستی را ببیند و سپس در حوزه قانون‌گذاری و نظارت وارد شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه انتخابات حق و تکلیف برای داوطلبان و شرکت‌کنندگان است، گفت: افراد مطلع باید کسانی را که شایسته می‌دانند معرفی کنند و به مردم بشناسانند.

وی به حضور فعال و کارآمد مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: مردم باید با حضور در عرصه انتخابات عدد و آمار شرکت‌کنندگان را بالا برند و نسبت به انتخابات با تفاوت و بی اعتنا نباشند.

اکرمی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما احزاب قوی و کارآمد وجود ندارد، اظهار کرد: معمولا فعالیت انتخاباتی در کشور ما به صورت صنفی و فردی انجام می‌شود بنابراین از نیازهای ضروری شناساندن افراد واجد شرایط به افکار عمومی است و همچنین از آن‌ها برای داوطلب شدن در انتخابات دعوت شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطابق قانون اساسی یک نماینده و داوطلب برای نمایندگی باید نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی را قبول داشته باشد و واجد شرایط مشخص شده از قانون باشد، تصریح کرد: یک نماینده خوب باید هم مشروعیت قانونی و هم مقبولیت مردمی داشته باشد.


  اخبار سیاسی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
حجت الاسلام والمسلیمن اکرمی:حصر قانونی و شرعی است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سید رضا اکرمی: بدون برگزاری مرحله دوم ، فرآیند انتخابات تکمیل نمی‌شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, اکرمی

 یک نماینده پشین مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید بدانند اگر می‌خواهند حضورشان در مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نتیجه بدهد، باید در مرحله دوم نیز حضوری فعال و گسترده داشته و افراد موردنظرشان را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ضرورت حضور پرشور و گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌مردم در مرحله اول انتخابات در امتحان بزرگی شرکت کردند، اما به لحاظ قانونی تعدادی از کاندیداها میزان رای لازم برای ورود به مجلس را کسب نکردند و در حال حاضر آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات هستند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه بدون برگزاری مرحله دوم انتخابات، فرآیند انتخابات برای مجلس شورای اسلامی تکمیل نخواهد شد، تصریح کرد:‌مردم به لحاظ قانونی و حقوقی وظیفه دارند که در مرحله دوم انتخابات نیز شرکت کرده و به افراد مورد نظر خود رای دهند.

اکرمی در ادامه به ضروریات اخلاقی حضور مردم در مرحله دوم انتخابات اشاره کرد و افزود:‌اگر بخواهیم در انتخابات به مقصود مطلبومان برسیم، باید کار را کامل به اتمام برسانیم؛ چرا که اگر تا وسط کار را انجام دهیم نمی‌توانیم در آینده نسبت به نتیجه به دست آمده متوقع باشیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این که در مرحله دوم انتخابات به دلیل محدود بودن نامزدها انتخابات دشوارتر است اظهار کرد: مردم در مرحله دوم انتخابات از میان افراد محدودی که باقی مانده‌اند باید با دقت نظر بیشتری افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 اخبار  سیاسی -  ایسنا