اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سید حسن نصرالله: شجاعت پذیرش مسوولیت عملیات علیه اسراییل را داریم



سید حسن نصرالله,حزب الله لبنان,عملیات علیه اسراییل

سید حسن نصرالله: شجاعت پذیرش مسوولیت عملیات علیه اسراییل را داریم

ˈسید حسن نصراللهˈ دبیر کل حزب الله لبنان، با اشاره به ادعای رژیم صهیونیستی در این خصوص که حزب الله یک فروند ˈپهپادˈ به فلسطین اشغالی ارسال کرده است، گفت: حزب الله به اندازه کافی این شجاعت را دارد که مسوولیت هرگونه اقدام علیه رژیم صهیونیستی را برعهده بگیرد.

به گزارش ایرنا از بیروت، دبیر کل حزب الله لبنان، طی سخنانی در رابطه با تحولات اخیر منطقه که به شکل مستقیم از شبکه خبری ˈالمنارˈ در حال پخش است، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت ˈزهراˈ(ع) و روز جهانی کارگر، با اشاره به ادعای اخیر رژیم صهیونیستی در سرنگون کردن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین بر فراز فلسطین اشغالی، گفت: رژیم صهیونیستی و برخی طرف های لبنانی بلافاصله حزب الله را به ارسال این پهباد متهم کردند، ولی این اقدام افتخاری است که ما مدعی آن نیستیم.

دبیر کل حزب الله با اشاره به ارسال هواپیمای ˈایوبˈ که پیش از این توسط حزب الله به فلسطین اشغالی ارسال و مسوولیت آن پذیرفته شد، گفت: خطر این عملیات به هیچ وجه کمتر از ارسال هواپیمای ایوب به فلسطین اشغالی نبود و اگر این پهپاد نیز از سوی ما ارسال شده بود، به شکل قطع مسوولیت آن را می پذیرفتیم.

وی با اشاره به صدور بیانیه حزب الله در تکذیب ارسال این هواپیما افزود: حزب الله شرایط حساس منطقه را کاملا درک می کند و از انجا که مسوول ارسال این پهپاد به سرزمین های اشغالی نبود، بیانیه ای بسیار مختصر و گویا صادر کرد و طی آن مسوولیت ارسال هواپیمای شناسایی بدون سرنشین را به فلسطین اشغالی نپذیرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: این مساله نزد حزب الله سابقه ندارد که به اقدامی علیه رژیم صهیونیستی مبادرت ورزد و بعد آن را نفی کند و این رسم و راه ما است و هر کسی بخواهد باور کند و هرکسی که نمی خواهد این امر به خود او ربط دارد.

سید حسن نصرالله افزود: من عملیات ورود یک پهپاد به سرزمین های اشغالی را نفی نمی کنم، ولی تاکنون دلیل قطعی مبنی بر ورود این پهپاد به سرزمین های اشغالی پیدا نشده است و تنها این مساله در حد تنها یک فرضیه بوده و دلیلی برای نفی آن نیز تاکنون ظاهر نشده است.

سید حسن نصرالله گفت: اگر فرض کنیم که اصل این حادثه درست بوده، پس چه کسی این هواپیما را ارسال کرده است؟ چرا که دشمن سیستم های پیشرفته و دستگاه اطلاعاتی و همچنین سیستم های دریایی دارد و تا این لحظه اتهامات اسراییل در خصوص این هواپیما به شکل رسمی اعلام نشده است.

وی افزود: برخی از تحلیلگران دشمن فرض را بر این گذاشته اند که سپاه پاسداران ایران این هواپیما را ارسال کرده و من هم به آنها می گویم که این فرضیه غیر صحیح است.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت: برخی نیز گمان می کنند که این هواپیما از سوی دیگر جهات منطقه ای یا فلسطینی ارسال شده و البته تا به این لحظه نمی دانیم که این هواپیما متعلق به کیست.

وی ادامه داد: برخی نیز این فرضیه را مطرح می کنند که برخی دشمنان اقدام به ارسال این هواپیما کرده تا صهیونیست ها حزب الله را به فرستادن آن متهم کنند و در نتیجه به لبنان حمله ور شوند و در پی آن حزب الله نیز به حمله پاسخ خواهد داد که نتیجه این امر این است که این هواپیما لبنان را در این شرایط وارد جنگ خواهد کرد.

سید حسن نصرالله گفت: فرضیه دیگری نیز وجود دارد که خود اسراییل اقدام به ارسال این پهپاد به لبنان کرده و سپس آن را به آسمان فلسطین بازگردانده و ساقط کرده و این امر از امکان بالایی برخوردار است.

وی افزود: لبنانی ها باید به دنبال تمام فرضیه ها در خصوص ارسال این هواپیما باشند و برخی نیز باید کینه ها و اختلاف ها را در اینگونه موضوعات کنار بگذارند.

دبیر کل حزب الله با اشاره به تحرکات اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار مرزی لبنان با فلسطین اشغالی، گفت: از نظر ما، تحرکات و تجمیع نیروهای اسراییلی بر سر مرزهای فلسطین و لبنان با وضعیت کنونی سوریه مرتبط است.

دبیر کل حزب الله لبنان، سه شنبه شب طی سخنانی در رابطه با تحولات اخیر منطقه که به شکل مستقیم از شبکه خبری ˈالمنارˈ پخش شد، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، گفت: اگر کسی گمان می کند که اقدامات مقاومت در لبنان، نتیجه آنچه که در سوریه، عراق و فلسطین می گذرد، است، یا گمان می کند که مقاومت لحظه ای ضعیف شده است، پس باید گفت که او در وهم و تخیل به سر می برد.

سید حسن نصرالله افزود: من به دشمن نسبت به هرگونه تجاوز به لبنان هشدار می دهم، چرا که مقاومت آماده بوده و دست خود را برای دفاع از لبنان بر روی ماشه گذاشته و از تمام موفقیت هایی که به کمک مردم و ارتش به دست آورده دفاع می کند و در مقابله با تجاوز دشمن با تمام امکانات خواهد ایستاد و به یاری خدا پیروز خواهد شد.

وی با اشاره به واکنش های تند برخی جریان های سیاسی و رسانه های داخلی لبنان علیه موضع حزب الله در قبال بحران سوریه، اظهار کرد: این واکنش ها به منظور تأثیرگذاری بر موضع ما در قبال بحران سوریه بود و حزب الله اولین بار نیست که در برابر اینگونه واکنش های تند و جنگ روانی رسانه ها قرارگرفته است، بلکه از سالیان دراز در قلب اینگونه جنگ های روانی رسانه و طرف های داخلی قرار گرفته است.

وی افزود : برخی از رسانه های عربی ومحلی نیز در مورد تعداد شهدای حزب الله در سوریه برای خود سوژه های مفصلی درست کردند واز گورهای دست جمعی و پنهان کردن اجساد شهدا و تشیع با فاصله آنها صحبت کردند، ولی من به آنها می گویم در صورتی که این حوادث رخ داده باشد، لبنان کشور کوچکی است وهیچ نمی تواند شمار این شهدا را پنهان کند.

دبیر کل حزب الله تأکید کرد: هر عنصری از حزب الله، درهر جایی که به شهادت برسد، ما به خانواده او خبر می دهیم و در روز دوم نیز پیکر او را نیز تشییع می کنیم ومن از همین جا به همه خانواده های شهدا سلام می فرستم و از اظهار موضع آنها نسبت به شهادت فززندانشان که نشانه بیداری تاریخی واستراتژیک آنهاست، تشکر می کنم.

سید حسن نصرالله با اشاره به بحران سوریه تأکید کرد: از رویدادهای جاری در سوریه که از دو سال قبل شروع شده است، می توان به خوبی نتیجه گرفت که هدف از ضربه زدن به این کشور، تنها خارج کردن آن از محور مقاومت منطقه و ازمعادله نزاع عربی- اسراییلی و کسب قدرت به هر بهایی در این کشورنیست، بلکه علاوه بر آن هدف دیگری نیز وجود دارد که آن نابودی کامل سوریه، مردم و ارتش آن است.

وی افزود: هدف اصلی از نابودی سوریه، این است که در این کشور، دولتی مستقل، آزاد، متکی به اقتصاد خود، ارتش و مردم تشکیل نشود و این درست اتفاقی است که هم اکنون تحت عنوان بهار عربی در برخی از کشورهای عربی منطقه رخ می دهد.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: هدف از نابودی سوریه این است که بافت اجتماعی سوریه تفکیک شود وهر گروهی از این کشور جداگانه به کشورها و سازمان های اطلاعاتی خارج وابسته شوند.

وی گفت: به علت هدف قرار گرفتن سوریه، مساله فلسطین نیز در دایره خطر تصفیه قرار گرفته است و بحران سوریه نیز بر لبنان وعراق نیز تأثیر دارد./ایرنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کلیپی زیبا از سخنان سید حسن نصرالله در مورد جنگ 33 روزه - پیام حضرت آقا به سید حسن نصرالله - بسیار زیبا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سید حسن نصرالله؛حماقت علیه ایران به نابودی اسرائیل منجر خواهد شد



پاسخ ایران به هر گونه تجاوز اسرائیل «برق‌آسا و تکان‌دهنده» خواهد بود
خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هر گونه ماجراجویی این رژیم علیه ایران با پاسخ تکان‌دهنده و برق‌آسای تهران مواجه خواهد شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


به گزارش فارس، سید نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس در سالن شهید سید محمد باقر صدر ایراد کرد، گفت: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد که اشاره روشن به این دارد که توجه همه در این ماه مبارک رمضان به سمت قدس و فلسطین متمرکز شود.
وی که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار  پخش شد، افزود: حوادث و تحولات در طول یکسال تا به امروز در تمامی بلاد مسلمانان باعث شده که از قدس غافل شویم و این نشان می‌دهد که ما هر سال و بویژه در ماه رمضان نیاز به این داریم که به فلسطین و قدس بازگشته و برای خودمان اصول و مسئولیت‌های دینی در قبال قدس، مقدسات، فلسطین و ملت آن را یادآوری کنیم و با وجود همه مشکلات و دغدغه‌ها و خستگی‌های روحی این اصول را مورد تاکید قرار دهیم.
نصرالله تصریح کرد: در این روز ما به جهانیان و بویژه دشمن می‌گوئیم که مسئله فلسطین و قدس یک مسئله دینی و ایمانی برای ماست و هیچ یک از مشکلات و اختلافات ما ‌نمی‌تواند بر قضیه فلسطین و قدس تاثیر بگذارد.
وی تاکید کرد: با وجود همه اتفاقاتی که در بسیاری از کشورهای عربی از جمله بحرین و عراق رخ می‌دهد اما این اتفاقات مانع آن نشد که ملت‌های بحرین و عراق مراسم روز جهانی قدس را برگزار کنند.
نصرالله با اشاره به ادامه شهرک‌سازی در قدس اشغالی گفت که این اقدام به مصادره اراضی در قدس منجر شده است و وزارت اوقاف تاکید کرده است که به دلیل مصادره اراضی قدس و یهودی سازی آنها هم اکنون مسجد الاقصی در تهدید واقعی قرار دارد، به ویژه آنکه شاهد مهاجرت‌های اجباری نیز در این شهر هستیم.
تحولات منطقه به سود قضیه فلسطین پیش می رود/ اسرائیل به اختلافات اعراب و ایران دامن می زند
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به اینکه 84 درصد جمعیت قدس اشغالی را اعراب ، مسلمانان و مسیحیان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد که اکثر آنها زیر خط فقر قرار دارند و در مشکلات خود گرفتار هستند.
وی افزود: اسرائیل دارای ویژگی‌های خاصی است که از جمله آنها این است که رژیم هرسال کنفرانس‌ها و نشست‌های تحقیقاتی و پژوهشی را درباره محیط‌های استراتژیک برای اسرائیل برگزار می‌کند و در جریان آن از خطرهایی که آنها را تهدید می‌‌کند و همچنین فرصت‌های پیش‌رویشان سخن می‌گویند. آنها غیر از آن حقایق موجود را در گزارشی تهیه کرده و به همراه توصیه‌ها و پیشنهادات لازم به کنست ارائه می‌دهند تا برای آنها برنامه‌ها و طرح‌های مورد نظر را پیاده کنند.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تمام اینها را در اسرائیل ملاحظه می‌کنیم در حالی‌‌که چنین مواردی در جهان عرب مشاهده نمی‌شود و این سوال را مطرح کرد که کشورهای عربی چه وقت برای ارزیابی اوضاع کنار هم جمع شده‌اند.
وی افزود: ما هرسال نتیجه پیش‌بینی‌ها و دیدگاه‌های آنها را در قبال حوادث منطقه می‌خوانیم و در دو سال اخیر که شاهد بهار عربی هستیم، می‌بینیم که نگرانی‌های اسرائیل چقدر افزایش یافته است و آنها از افزایش تهدیدهای منطقه‌ایشان سخن می‌گویند، و از جمله مهمترین حوادثی که در این ارتباط  روی داد، سرنگونی حسنی مبارک و عقب‌نشینی آمریکا از عراق در جریان یک شکست واقعی و حقیقی بود و تحولات منطقه اینگونه نشان دادند که رژیم‌های عربی یکی پس از دیگری در حال سرنگونی است.
سید حسن نصر الله گفت که از تحولات جاری در منطقه اینگونه برداشت شد که محوری به سود قضیه فلسطینی در منطقه در حال شکل‌گیری است، به همین دلیل فلسطینیان در کنفرانس‌های مختلف تاکید کردند که فرصت مناسبی برای قضیه فلسطینی پیش آمده است که باید از آن استفاده کرد و تمام اینها پیش از تغییر و تحولات سوریه مطرح بود.
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: پس از تغییر و تحولات سوریه اندکی از نگرانی‌های اسرائیل کاهش یافت، چون ترکیه که می‌توانست بخشی از محور مقاومت و حمایت‌کننده از فلسطین باشد، سطح روابط خود با سوریه را به صفر رساند و دیگر کشورهای عربی که شاهد تغییر و تحولات بودند نیز سردر گریبان خویش بودند و اوضاع داخلی خود رسیدگی می‌کردند،‌ این موجب شد تا اسرائیل از این شرایط استفاده کند و تا به اختلافات اعراب و ایران دامن بزند و به همین دلیل است که مشاهده می‌شود، از دیدگاه‌ها و مواضع ایران در قبال منطقه برداشت نادرستی صورت گرفته و ارائه می‌شود و این موضوع به شکلی ویژه درباره حوادث سوریه قابل ملاحظه است تا به دشمنی‌ها و اختلافات دامن بزنند و امروز که اسرائیل به بحران‌های سال گذشته نگاه می‌کند، بی‌تردید میزان فرصت‌ها برایش کاهش و در مقابل میزان بحران‌ها و تهدیدها افزایش می‌یابد.


ایران با وجود تمامی توطئه‌ها قدرتمند است
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به لحن تند اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در قبال ایران گفت: همانند گذشته، بار دیگر سخنان مقامات اسرائیلی علیه ایران و نوار غزه تند شده است و موضوع سوریه را به کنار کشانده و روزنه‌های قاچاق اسلحه [به داخل سوریه] را باز کرده‌اند.
وی افزود: طی یک سال و نیم گذشته موضع اسرائیلی‌ها بر اساس برداشت‌های مختلف برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران است این در حالی است که تمامی جهان می‌داند برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز بوده و ایران نیز بارها اعلام کرده که به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای صلح‌آمیز پایبند است.
دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: اسرائیل می‌داند که در این موضوع به جهان دروغ گفته است اما مشکل اسرائیل آن است که ایران کشوری اسلامی و قدرتمند است و در برابرش افق‌های بزرگتری از قدرتمندی و شکوفایی و پیشرفت علمی وجود دارد.
سید حسن نصرالله گفت: ایران با وجود تمامی توطئه‌ها قدرتمند است و به آرمان‌های خود درباره مسئله فلسطین و قدس پایبند است و پایبندی ایران به موضوع فلسطین فراتر از چانه‌زنی‌های سیاسی است.
وی افزود: ایران ثابت کرده که پایبندی به موضوع فلسطین نهایی و قاطعانه بوده و در  بدترین تهدیدها، ایران ادبیات خود در قبال فلسطین را تغییر نداده است و با وجود آنکه تحریم‌ها علیه ایران تشدید یافت اما امام خمینی ایستاد و گفت که اسرائیل غده سرطانی است که به زودی محو خواهد شد.
دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: مشکل اسرائیل با ایران، آن است که ایران در کنار تمامی جنبش‌های مقاومت در منطقه ایستاده است و امروزه ایران دشمن نخست اسرائیل به شمار می‌آید.
به گزارش فارس، سید حسن نصرالله گفت: کشورهای عربی می‌توانند از روسیه هر سلاحی را خریداری کنند در حالی که غرب بر اسرائیل فشار می‌آورد تا روسیه معامله فروش سلاح را متوقف کند، در روز قدس اگر ما مسلمانان و اسلامی‌‌ها اعتقاد داریم که اسرائیل باطل مطلق است و ایران ضد اسرائیل است پس این به معنای آن است که ایران حق مطلق است و باید در کنار آن بایستیم.
نصرالله اظهار داشت: آیا شایسته نیست که حاکمانی عربی که علیه ایران توطئه می‌کنند بدانند که به طرح‌های اسرائیلی خدمت می‌کنند زیرا اسرائیل اعلام می‌کند که دشمن آن ایران است و به همین دلیل در اسرائیل جنجال بر سر نحوه برخورد با ایران وجود دارد و نتانیاهو و باراک خواهان حمله به ایران هستند و با اجماع تقریبی فرماندهان نظامی برای حمله به ایران مواجه هستند و اختلافات در این زمینه نیز به معادله هزینه و فایده اقدام نظامی برمی‌گردد و این تفکر اسرائیلی است آنها از آغاز جنگ علیه کشورهای عربی دریغ نمی‌کنند و چیزی که باعث تردید آنها در اقدام به جنگ و حمله به ایران می‌شود بحث و بررسی‌های مربوط به هزینه و فواید آن است؛ ارتش اسرائیل به فرماندهان خود تاکید می‌کند که جنگ علیه ایران ده‌ها هزار کشته خواهد داشت و اگر ایران ضعیف بود اسرائیل تردیدی نداشت و از مدت‌ها قبل تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کرده بود اما بحث و جدل بر سر این بمباران به خاطر آن است که ایران قدرتمند و شجاع است و همه ما می‌دانیم که اگر ایران از سوی اسرائیل هدف قرار گیرد، پاسخ ایران کوبنده و تکان‌دهنده خواهد بود و اسرائیل فرصت طلایی را به ایران که از 32 سال قبل آرزوی آن را دارد، اعطا خواهد کرد.

پاسخ ایران تکان‌دهنده خواهد بود/زندگی صهیونیست‌ها‌ را جهنم می‌کنیم
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اسرائیل واقعا از حمله به ایران می‌ترسد و این مسئله واقعا مهم است و این یک عبرتی است که هر ملت عربی از خطر اسرائیلی در امان باشد، منطق روشنی وجود که می گوید تنها قدرتمندان در جهان محترم شمرده می‌شوند بنابراین هر کشور عربی اگر می‌خواهد از تجاوزات اسرائیل در امان باشد باید قدرتمند باشد.
وی افزود: در خصوص لبنان نیز ما شاهد تهدیدات علیه لبنان بودیم و حتی سخن از تخریب لبنان به میان می‌آوردند، ما منکر قدرت ویرانگر اسرائیل نیستیم و منکر آن نیستیم که تفکر اسرائیلی تروریستی است و پیش از این آن را انجام داده است اما آنچه که در لبنان تازگی دارد این است که من نمی‌گویم ما اسرائیل را ویران خواهیم کرد بلکه می‌توانم بگویم که ما می‌توانیم زندگی میلیون‌ها صهیونیست در فلسطین را به جهنم واقعی تبدیل کنیم و چهره اسرائیل را تغییر دهیم.


حمله به ایران به قیمت موجودیت اسرائیل تمام خواهد شد
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در مراسم روز جهانی قدس گفت: جنگ با لبنان هزینه بسیار زیادی را طلب می‌کند و اهدافی در فلسطین اشغالی وجود دارند که به راحتی و تعداد اندکی موشک می‌توان آنها را هدف گرفت، من به اسرائیلی‌ها می‌گویم که اگر شما اهدافی در کشور ما دارید که تهدید به هدف قرار دادن آنها می‌کنید، بدانید که ما نیز در مقابل در سرزمین‌های اشغالی دارای چنین اهدافی هستیم که اصابت موشک‌های ما به آنها ده‌ها هزار صهیونیست را به درک واصل خواهد کرد و ما در اینجا از ده‌ها هزار کشته اسرائیلی و موشک‌های هدف گرفته به سوی آنها سخن می‌کنیم و در هر مرحله از جنگ لحظه‌ای در به کار گرفتن آنها علیه این اهداف تردید نخواهیم کرد و اسرائیلی‌ها باید از میزان هزینه تجاوز خود به لبنان که بسیار سنگین است،‌ آگاه و مطلع باشند.
به گزارش فارس، دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت: چند روز پیش ما مناسبت 14 اوت را پشت سر گذاشتیم، در این روز بین ژنرال‌های اسرائیلی و ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نشستی به گفته تلویزیون اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره حمله نظامی به ایران برگزار شد و طی آن ژنرال‌های اسرائیلی باراک را متهم کردند که درس‌های لازم را از سال 2006 نگرفته است و این نشان می‌دهد که بیم و هراس این جنگ حتی تا سال 2012 نیز بر اسرائیل سایه افکنده است.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت که اسرائیلی‌ها هم اکنون در حال بررسی این امر هستند که چگونه از فرصت‌های پیش آمده در لبنان استفاده کنند و بر مقاومت غلبه کنند، اما اولمرت و پرز مرتکب حماقت بزرگی شدند، چون جنگ ژوئیه همچنان بر تصمیم‌گیری‌ها و عقل نظامی اسرائیل سایه افکنده است و من هم اکنون به نتانیاهو و باراک می‌گویم که اگر آن حماقت به شکست استراتژیک اسرائیل منجر شد، اطمینان داشته باشید، حماقت شما در جمله به ایران به قیمت موجودیت اسرائیل تمام خواهد شد.
سران کشورهای اسلامی باید سوریه را در آغوش می‌گرفتند نه آنکه طردش کنند
دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخشی از سخنان خود به مناسبت روز جهانی قدس به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت که سازمان همکاری اسلامی طی نشست اخیر خود اعلام کرد که هیچ راه حل سیاسی در سوریه وجود ندارد و بروید بجنگید و ما با کسی که پیروز شود همکاری می‌کنیم.
وی افزود: ما هراس و نگرانی خود درباره موضوع فلسطین و عبرت از موضوع آن را ابراز می‌داریم و واجب است که قدرتمند باشیم.
دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: برخی از کشورهای عربی تلاش دارند تا از حوادثی که در منطقه و سوریه روی می‌دهد فرصت ها را از بین ببرند و این کار را با تلاش برای تقسیم و تضعیف سوریه انجام می‌دهند.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما به موضوع سوریه به چشم جنگ اعراب- اسرائیل می‌نگریم و کشورهایی که پیشتر به فلسطین فشار می‌آورند تا در مواضع خود کوتاه بیاید هم اکنون خود را برای جنگی داخلی و جنگ فتنه در سوریه مهیا کرده‌اند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنان خود با انتقاد از تصمیمات نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در مکه گفت: در نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی می‌بایست سوریه را در آغوش می‌کشید نه آنکه آن را طرد می‌کردند و در این نشست می‌بایست از سوریه دعوت به عمل می‌آمد و گروهی از سران اسلامی می‌بایست به دمشق می‌رفتند و به همه می‌گفتند که خونریزی بس است و بر سر میز مذاکره بنشینید.
وی افزود: شکست احتمالی آمریکا به دلیل سرنگونی رژیم مبارک در مصر جز با شکست محور مقاومت در سوریه جبران نمی‌شود و امروز معادله این است.
مقاومت برای دفاع از کشور همچنان باقی است/لزوم پیگیری سرنوشت امام موسی صدر
سید حسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت که در روز قدس تاکید می‌کنم که مقاومت باقی مانده و از وطن دفاع می‌کند و از قدرتش ابدا هیچ چیزی کاسته نشده است.
وی به موضوع ربایش‌هایی که طی چند روز گذشته در لبنان روی داده اشاره کرد و گفت: موضوع ربوده شدگان به رسوایی سیاسی بزرگی تبدیل شد و نقش‌ رسانه‌ها نیز در این موضوع فاجعه آمیز بود. رویدادهایی که طی دو روز گذشته روی داد خارج از سیطره حزب‌الله و جنبش امل بوده و رسانه‌ها باید بر این اساس رفتار می‌کردند و در زمینه سیاسی و انسانی، اوضاع در حال خارج شدن از کنترل است.
دبیر کل حزب‌الله افزود: موضوع ربوده شدن 11 نفر و ربوده شدن "حسان المقداد" و برخی صحبت‌ها که وی از اعضای حزب‌الله بوده، غیر صحیح است. ما از زمانی که این حادثه روی داد تصمیم گرفتیم که درباره آن صحبت نکنیم و دلیل سکوت ما نیز این موضوع بود تا کسی هیچ گونه اقدامی علیه ربوده شدگان انجام ندهد به خصوص که ما نمی‌دانیم چه کسانی اقدام به ربودن این افراد کرده و به همین دلیل سکوت کرده و موضع را به دولت واگذار کردیم و نمی‌خواهیم هیچ گونه اقدامی که به ضرر بازگشت سالم بازداشت شدگان می‌شود، برداریم.
وی در پایان به موضوع امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: موضوع امام موسی صدر طی سال جاری و پس از سرنگونی قذافی [دیکتاتور سابق لیبی]در وضعیت جدیدی قرار گرفته است و این سوال مطرح است که آیا مسئولان لیبی با جدیت موضوع امام موسی صدر را پیگیری خواهند کرد. در روز قدس امیدواریم که مسئولان لیبی و لبنانی بیشترین تلاش خود را در این زمینه انجام دهند چون گذر زمان در این موضوع مثبت نخواهد بود./فارس