اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سید حسن خمینی: تورم، حاصل پشت پا زدن به عقلانیت است



سید حسن خمینی: تورم، حاصل پشت پا زدن به عقلانیت است

وی با بیان اینکه عقلانیت با توکل و دعا منافات ندارد، گفت: انسان وقتی از طریق عقلانی به تصمیم رسید، آنگاه توکل می‌کند و به بزرگان دین متوسل می‌شود. همچنین از خداوند همواره می‌خواهد که تصمیم صحیح را برای او پدید آورد. پس دعا در طول رفتار عقلانی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با اعضای حزب کارگزاران سازندگی و جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب شهرستان ری دیدار و گفتگو کرد.

 خبرگزاری فارس: سید حسن خمینی در این دیدار که در حرم مطهر امام(ره) صورت گرفت، اظهار داشت: امام خمینی (ره) با مشورت و بدون اتکا به امور غیرعقلانی تصمیم می‌گرفتند و تمام رفتارهای امام تابع یک نظام عقلانیت انسانی بود و هیچگاه به رمل و خرافه و امور غیرعقلانی اتکا نمی‌کرد.

وی افزود: پرواز امام به تهران در شب 12 بهمن، مهمترین حادثه یکصد ساله اخیر ایران است. اینکه همه چیز در رفتار یک فرد جمع بشود و در یک زمان کوتاه، یک مسئله بزرگ اتفاق بیفتد و تأثیرگذاری آن بسیار وسیع باشد، مهم است. پرواز امام یک حادثه بسیار مهم بود اما امام برای این پرواز مهم استخاره نکرد.سیدحسن خمینی تصریح کرد: ایشان حوزه مشاورانی داشت و با مشورت و بدون اتکا به امور غیرعقلانی، تصمیم می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه عقلانیت با توکل و دعا منافات ندارد، گفت: انسان وقتی از طریق عقلانی به تصمیم رسید، آنگاه توکل می‌کند و به بزرگان دین متوسل می‌شود. همچنین از خداوند همواره می‌خواهد که تصمیم صحیح را برای او پدید آورد. پس دعا در طول رفتار عقلانی است.

سیدحسن خمینی با بیان خاطره‌ای از امام(ره) اظهار داشت: بنده سال پنجم ابتدایی بودم و ظاهرا امتحان نهایی بود؛ به امام گفتم "آقا ما را دعا کنید قبول شویم"، امام فرمودند "اگر درس‌هایت را خوانده باشی، قبول می شوی والا...."

وی خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام در جنگ خندق، منتظر جبرئیل نبود و در جنگ احد تصمیم‌گیری عقلانی کرد و پیامبر هیچ وقت بدون برنامه به جنگ نرفت و امام عزیز نیز در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس دقیقا مطابق با قواعد عقلانی جامعه پیش می‌رفتند.

سیدحسن خمینی در پایان اظهار داشت: نباید به عقلانیت پشت پا زد، مثلا اقتصاد قواعدی دارد و نقدینگی بالا در جامعه تورم به وجود می‌آورد و عقل اقتضا می‌کند که به این قواعد توجه کنیم.

در این مراسم پدر و برادر سه شهید اسماعیلی و برادر سه شهید صادقی و تعدادی از روحانیون اصلاح طلب شهرستان‌های ری و اسلامشهر حضور داشتند و در ابتدای این مراسم اسماعیل شاه‌محمدی دبیر حزب کارگزاران سازندگی شهرستان ری به معرفی جمع حاضر پرداخت و نقطه نظرات خود را مطرح کرد./فارس


ویدیو مرتبط :
سید حسن خمینی در فوت حاج احمد خمینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات سید حسن خمینی در مورد تحولات مصر و انقلاب اسلامی



 

اظهارات سید حسن خمینی در مورد تحولات مصر و انقلاب اسلامی

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به تحولات اخیر مصر آن را به حق ادامه انقلاب اسلامی عنوان كرد و گفت: هیچكس نمی‌تواند این روح بیداری اسلامی را كه در جهان اسلام دمیده شده، ادامه انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) نداند.

 

به گزارش ایسنا، فرزند یادگار امام (ره) كه در مراسم تجدید میثاق كاركنان شهرداری تهران با آرمان‌های امام (ره)، در حضور شهردار و كاركنان شهرداری تهران در حرم مطهر امام خمینی (ره) سخن می‌گفت، اظهار كرد: هر كس بیداری اسلامی را نادیده بگیرد و یا آن را كوچك بشمارد، قطعا در تحلیل خود دچار اشتباه شده است، زیرا امروز انقلاب ما در گام سوم خود نقش بزرگی را در جهان بشریت ایفا می‌كند.

وی همچنین از حسنی مبارك به عنوان فرعون جدید مصر یاد كرد و افزود: من برای مبارزان مسلمان و كسانی كه در برابر استبداد، استعمار و ظلم می‌ایستند آرزوی توفیق می‌كنم.

وی ادامه داد: تقدیر روزگار ما اینگونه بود كه در زیر سایه مردی بزرگ، جمهوری اسلامی را به عنوان یك ودیعه الهی بدست آوریم، اما نعمت نظام جمهوری اسلامی شكر لازم دارد؛ چرا كه شكر نعمت آن را افزون می‌كند و در مقابل كفران آن نه تنها باعث می‌شود خدا این نعمت را از ما بگیرد، بلكه عذاب الهی را در پی دارد.

فرزند یادگار امام همچنین خطاب به كاركنان شهرداری تهران، گفت: شما در مجموعه‌ای مشغول به كار هستید كه اولین مواجهه با مردم در شهر تهران به همت شما صورت می‌گیرد و لذا شكر نعمت انقلاب اسلامی در مسوولیت شما خدمت بیشتر به مردم است.

وی تاكید كرد: بزرگ‌ترین مشكلی كه فرعون در روزگار خود داشت این بود كه ادعای خدایی می‌كرد و رابطه خود را با مردم خداگونه تعریف كرده بود. این ویژگی مختص فرعون نیست و همه ما می‌توانیم در جایگاهی كه قرار داریم چنین رابطه‌ای را با مردم داشته باشیم، اما به یاد بیاوریم كه روزی این مسوولیت را از دست خواهیم داد و در جایگاه مقابل قرار خواهیم گرفت.

فرزند یادگار امام یادآور شد: خدمت به مردم امری خدایی و شكری عملی برای نعمت جمهوری اسلامی است، لذا همه ما در هر كجا كه هستیم باید سعی كنیم خدمت بیشتری به مردم ارایه كنیم.../ایسنا