اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سید حسن: انقلاب موجب مودت شد


یادگار امام گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایجاد مودت و مهربانی میان توده‌های مردم است.

خبرگزاری ایسنا: یادگار امام گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایجاد مودت و مهربانی میان توده‌های مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی صبح امروز در مراسم بیست‌و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با بیان اینکه ما نباید فراموش کنیم که سال‌های قبل انقلاب جامعه ما چندپاره بود اظهار کرد: امام (ره)، یارانش و مردم شریف ایران، انقلابی را در افق بزرگ در مودت، دوستی و برادری ایجاد کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سالروز ارتحال امام (ره) سخن گفتن از هرچیزی جز امام (ره) باطل است، افزود:‌ انقلاب اسلامی ما دو ویژگی مهم یعنی مردمی بودن و خدایی بودن را دارد.

یادگار امام با اشاره به اینکه باید تعریف کنیم که انقلاب خدایی به چه معنا است، گفت:‌ انقلاب خدایی، انقلابی است که ارزش‌های الهی بر آن حاکم است. این ارزش‌ها همان دستورات خداوند است که باید در جامعه حاکم شود.

سید حسن خمینی در بخش دیگری از اظهارات خود خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی یک حقیقت ناب الهی را برای مردمان به ودیعه آورده است. اینکه می‌گوییم انقلاب الهی است یعنی انقلاب اسلامی از ویژگی‌های بزرگی برخوردار است که عبارتند از هدایت، عزت، مودت و دوستی مردمان.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، به وجود آوردن عزت برای جامعه ما و جهان اسلام است. عزت امروز جامعه ما و امت اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و راه خدایی است. ویژگی دیگر این انقلاب ایجاد مودت و مهربانی میان توده‌های مردم است.

یادگار امام هم‌چنین در ادامه اظهار کرد: اگر در جامعه دیدیم الفت، محبت و دوستی وجود دارد بدانیم که انقلاب ما خدایی و الهی است و رهبر او مردی که این انقلاب را پایه ریزی کرد، یک مرد الهی و پایه گذار یک تحول الهی در جامعه است.

وی وحدت را از دیگر عوامل خدایی بودن انقلاب عنوان کرد و افزود: حتما جامعه الهی جامعه‌ای است که آمیخته با وحدت باشد و در قرآن هم سراغ داریم که خداوند وقتی می‌خواهد با مومنین صحبت کند مردم را به عنوان یک جمع و واحد در نظر گرفته و حرف می‌زند.

سید حسن خمینی اظهار کرد: اما ببینید چگونه مسلمانان دچار مشکلات هستند و چگونه تشتت به وجود آمده است. نمونه‌های آن را در فلسطین، لبنان و به ویژه سوریه، عراق، یمن، بحرین و افغانستان شاهد هستیم اما خداوند را باید شاکر باشیم به وسیله این وحدت و امنیتی که در جامعه ما وجود دارد و این را به عنوان یک ویژگی بزرگ قرار دهیم.

یادگار امام هم‌چنین افزود:‌ واقعیت این است امروز غده سرطانی جهان اسلام که امام از آن به عنوان تلخ ترین و رذل ترین یاد کرده یعنی اسرائیل به سبب درگیر شدن مسلمانان با هم در آرامش است که خداوند این آرامش را از آن‌ها بگیرد.

وی ادامه داد: اگر در جامعه اسلامی می‌بینیم که چه سان گروهی نابخرد در پس شعارهای مذهبی به برادرکشی و مسلمانان‌کشی روی می‌آورند به یاد آوریم که انقلاب ما اگر خدایی است یعنی عامل هدایت هم است. مانند دوران دفاع مقدس که چه سان مردمان از جان و دلشان گذشتند تا تعالی اسلامی را برای جامعه به ارمغان آورند که این هدایت همان هدایت خدا است، بنابراین انقلاب ما خدایی است.

سید حسن خمینی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد:‌ در زمانی تصمیمات سیاسی این کشور در افق و سفارتخانه‌های دیگری گرفته می‌شد اما امروز ببینید که کدامین عزت را داریم؛ روی پای خودمان ایستاده‌ایم و در سایه رهنمودهای امام (ره) و رهبری و با اتکا به شور و نشاط ملی این خودمان هستیم که تصمیم می‌گیریم.

وی خاطر نشان کرد: فراموش نکنیم اگر انقلاب‌مان الهی است آمیخته با مودت و محبت است و خداوند دل‌ها را به هم جذب می‌کند لذا برای اینکه انقلاب خدایی بماند محبت و مودت را در جان‌ها نگاه داریم و نسبت به هم شور و نشاط داشته باشیم.

یادگار امام یکی دیگر از ویژگی‌های این انقلاب را نصرت عنوان کرد و گفت: انقلاب چون الهی است توام با نصرت و پیروزی است. این روز بزرگ روز تجدید بیعت با امام و آرمان‌های او است و به همین جهت گردهم آمده‌ایم تا ارزش‌های متعالی که پایه گذار جمهوری اسلامی ایران به ما یادآور شد را مرور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما مردمی است، گفت:‌ یکی از ویژگی‌های انقلاب همراه بودن با مردم است و اینکه مردم دل‌های‌شان به هم گره می‌خورد. خداوند را شاکریم که بعد از امام (ره) خداوند به نخبگان این توفیق را داد که بتوانند خلف شایسته‌ای را انتخاب کنند که پس از او نیز جامعه با آرامش راه خودش را ادامه دهد.

یادگار امام در پایان از تمامی مسئولان که در مراسم ارتحال امام (ره) حضور داشتند سپاسگزاری کرد و گفت:‌ امیدوارم خداوند به همه خدمتگذاران نظام و رهبری معظم توفیق بیشتری عنایت کند.


ویدیو مرتبط :
حمایت سید حسن نصرالله از انقلاب بحرین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات سید حسن خمینی در مورد تحولات مصر و انقلاب اسلامی



 

اظهارات سید حسن خمینی در مورد تحولات مصر و انقلاب اسلامی

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به تحولات اخیر مصر آن را به حق ادامه انقلاب اسلامی عنوان كرد و گفت: هیچكس نمی‌تواند این روح بیداری اسلامی را كه در جهان اسلام دمیده شده، ادامه انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) نداند.

 

به گزارش ایسنا، فرزند یادگار امام (ره) كه در مراسم تجدید میثاق كاركنان شهرداری تهران با آرمان‌های امام (ره)، در حضور شهردار و كاركنان شهرداری تهران در حرم مطهر امام خمینی (ره) سخن می‌گفت، اظهار كرد: هر كس بیداری اسلامی را نادیده بگیرد و یا آن را كوچك بشمارد، قطعا در تحلیل خود دچار اشتباه شده است، زیرا امروز انقلاب ما در گام سوم خود نقش بزرگی را در جهان بشریت ایفا می‌كند.

وی همچنین از حسنی مبارك به عنوان فرعون جدید مصر یاد كرد و افزود: من برای مبارزان مسلمان و كسانی كه در برابر استبداد، استعمار و ظلم می‌ایستند آرزوی توفیق می‌كنم.

وی ادامه داد: تقدیر روزگار ما اینگونه بود كه در زیر سایه مردی بزرگ، جمهوری اسلامی را به عنوان یك ودیعه الهی بدست آوریم، اما نعمت نظام جمهوری اسلامی شكر لازم دارد؛ چرا كه شكر نعمت آن را افزون می‌كند و در مقابل كفران آن نه تنها باعث می‌شود خدا این نعمت را از ما بگیرد، بلكه عذاب الهی را در پی دارد.

فرزند یادگار امام همچنین خطاب به كاركنان شهرداری تهران، گفت: شما در مجموعه‌ای مشغول به كار هستید كه اولین مواجهه با مردم در شهر تهران به همت شما صورت می‌گیرد و لذا شكر نعمت انقلاب اسلامی در مسوولیت شما خدمت بیشتر به مردم است.

وی تاكید كرد: بزرگ‌ترین مشكلی كه فرعون در روزگار خود داشت این بود كه ادعای خدایی می‌كرد و رابطه خود را با مردم خداگونه تعریف كرده بود. این ویژگی مختص فرعون نیست و همه ما می‌توانیم در جایگاهی كه قرار داریم چنین رابطه‌ای را با مردم داشته باشیم، اما به یاد بیاوریم كه روزی این مسوولیت را از دست خواهیم داد و در جایگاه مقابل قرار خواهیم گرفت.

فرزند یادگار امام یادآور شد: خدمت به مردم امری خدایی و شكری عملی برای نعمت جمهوری اسلامی است، لذا همه ما در هر كجا كه هستیم باید سعی كنیم خدمت بیشتری به مردم ارایه كنیم.../ایسنا