اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیدمحمد خاتمی: ملت با هوشیاری، طرح شکست اصلاح‌طلبی را ناکام گذاشت



پیام خاتمی به مراسم تجلیل از عارف در یزد

در پیامی به مراسم تجلیل از عارف در یزد

سیدمحمد خاتمی: ملت با هوشیاری، طرح شکست اصلاح‌طلبی را ناکام گذاشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در پیامی به مراسم تجلیل از محمدرضا عارف در یزد تاکید کرد: ملت با هوشیاری، طرحی را ناکام گذاشت که حذف و شکست توأمان اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان را می‌خواست و در انتخابی شگفت‌انگیز پیروزی گفتمان اصلاح‌طلبی را رقم زد.

متن این پیام بدین شرح است:

«رویداد مبارکی که در انتخابات اخیر پدیدار و پیروز شد، طرح شجاعانه مطالبات واقعی ملی بود که خود را با مشکلات و تهدیدهای بزرگی در درون و بیرون مواجه می‌دید و اثبات این مطلب که از طریق گفتمان و اندیشه و شیوه اصلاح‌طلبی می‌توان به مقصود رسید.

 

این در حالی بود که اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان طی سال‌های گذشته مورد بی‌مهری‌ها، حذف و طردها و اتهام‌های سنگین و تحت فشارهای سیاسی و امنیتی بودند.

 

پیروزی واقعی متعلق به ملتی بود که اکثریت، خواستار تغییر نه در نظام که درون نظام بودند و در مواضع، شعار و بیانات دو نامزد محترم آن‌ها را یافتند.

 

ملت با هوشیاری، طرحی را ناکام گذاشت که حذف و شکست توأمان اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان را می‌خواست و در انتخابی شگفت‌انگیز پیروزی گفتمان اصلاح‌طلبی را رقم زد.

 

منش جناب آقای دکتر عارف از یک طرف که با صراحت بیانگر مواضع اصلاح‌طلبانه و طرح مطالبات به حق مردم بود و از طرف دیگر با گذشت، پیروزی اصلاح‌طلبان را بر شکست توأمان اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان ترجیح می‌داد، ستودنی است.

 

آنچه در اینجا می‌ماند، پافشاری همه ما بر روی همین مطالبات و تذکر دائم به حفظ رویکردی است که در جریان انتخابات از جمله در مواضع جناب آقای دکتر روحانی ارائه شد و مورد قبول اکثریت قاطع قرار گرفت. در عین حال همواره وظیفه جامعه بر پرهیز از شتاب‌زدگی و افراط در بیان مطالبات و رسیدن به آن‌ها را نباید از یاد برد. باید خواستار حفظ جهت و رویکرد از سوی متولیان باشیم.

 

ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور منتخب به خصوص در تامین خواست رای‌دهندگان، از آقای دکتر عارف نیز که با مسئولیت در عرصه حضور یافتند و در نهایت زمینه موفقیت گفتمان اصلاح‌طلبی را با گذشت فراهم آوردند، سپاسگزاری می‌شود.

سیدمحمد خاتمی»

ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد اعلمی و استقبال خاتمی؛ جلوه ای از اصلاح طلبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عید دیدنی اصلاح‌طلبان با سیدمحمد خاتمی+عکس



عید دیدنی اصلاح‌طلبان با سیدمحمد خاتمی+عکس

سفیر: پیش از ظهر امروز(یکشنبه)، مراسم عید دیدنی فعالان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی اصلاح‌طلب و  همچنین جمعی از روزنامه‌نگاران و عکاسان اصلاح‌طلب، نمایندگان ادوار مجلس و برخی مدیران دولت اصلاحات با سیدمحمد خاتمی در روز عید سعید فطر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر، در این عید دیدنی که بیش از سه ساعت به طول انجامید، چهره‌های چون سید محمود دعایی، محسن مهرعلیزاده، محمد ستاری‌فر، دکتر هادی خانیکی، مهندس نصر الله جهانگرد، دکتر رضا امراللهی، محمد علی سبحانی، دکتر محمد رضا ظفرقندی، دکترمحمدرضا تابش، خسرو تهرانی، دکتر علی شکوری راد، فریدون عموزاده خلیلی، جلیل سازگارنژاد، دکتر سید عباس پاک نژاد، دکتر احمد ترک‌نژاد، دکتر شعبان شهیدی مودب و دکتر غلامعلی رجایی حضور داشتند.

حضور خانواده‌های برخی از زندانیان حوادث بعد از انتخابات و برخی از زندانیانی که آزاد و یا دوران محکومیت آنها به اتمام رسیده است نیز در این جلسه مشهود بود.

گفتنی است، حاضران با نقل و شیرینی یزدی و شربت پذیرایی می‌شدند و هنگام اذان ظهر نیز، نماز جماعت به امامت سیدمحمد خاتمی اقامه شد./سفیر

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب