اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیدمحمدخاتمی:راه ما از براندازان جداست



سیدمحمدخاتمی:راه ما از براندازان جداست

 

به گزارش مشرق ، سید محمد خاتمی در آخرین پست وب سایت خود به دیدار خود با ایثارگران در سالگرد شهادت آیت الله بهشتی پرداخت و  نوشت : مایه افتخار من است که در ایامی که به حق به نام روز پاسدار و جانباز نامیده شده در خدمت عزیزان ایثارگر و فداکاران جامعه هستم که بهترین دوران عمر خود را در جبهه ها گذرانده و برای دفاع از اسلام و انقلاب و ایران و سرزمین تلاش کردند و نه تنها از اعضاء فعال ایثارگری و سپاه بودند، بلکه در تقویت و حتی بنیانگزاری سپاه و تثبیت و تکمیل ساز و کارهای آن نقش داشتند.

 

* باز هم می گویم: آری ، ما نظام را قبول داریم و انقلاب اسلامی را واقعه بزرگی می دانیم که منجر به استقرار جمهوری اسلامی شد. واقعه بزرگی که نه می توان آن را نادیده گرفت .

* جمهوری اسلامی به نظر ما همان است که می تواند پاسخگوی نیاز جامعه ما باشد؛ جامعه ای که طالب آزادی و استقلال و سربلندی و امنیت است. به شرط آن که واقعاً «جمهوری اسلامی» باشد، یعنی رأی و نظر مردم در تعیین حکومت مؤثر باشد و حکومت هم خود را در برابر مردم مسؤول بداند.

 

* اصلاحات همین را می خواهد که اصلاح در جهت رفع کاستی ها و سامان یافتن امور براساس موازین و آرمان هایی که در انقلاب ما مطرح شده است. حال اگر دیگرانی، خواستار راه و سامان و نظام و انتظامی دیگر و در پی براندازی هستند، دچار اشتباه بزرگی شده اند و طبعاً راه ما هم از آنان جداست.

 

* این همه تأکید و تلاش برای رفع حصرها و حبس ها و عبور از وضعیت امنیتی به وضع امن و آزاد و قانونی، نشانه دلبستگی ما به اصل نظام و جلوگیری از تحریف نظام و ارائه چهره نامطلوب از جمهوری اسلامی است.

 

* مطمئن هستم که شما هم دلتان برای اسلام و انقلاب و ایران می طپد و مبنای عمل هم قانون اساسی و قوانین ناشی از آن و موازین شرع و عقل است. همین قانون اساسی ظرفیت هایی دارد که اگر به طور جامع مبنای رفتار همگان و بخصوص حاکمیت باشد، می تواند پاسخگوی نیاز تاریخی جامعه و سیر به سوی سربلندی باشد..../مشرق


ویدیو مرتبط :
موج نو(1)-سیدمحمدخاتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور سیدمحمدخاتمی در یک نمایش / تصویر



حضور سیدمحمدخاتمی در یک نمایش / تصویر

انتخاب  : حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی با همراهی احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ دوره اصلاحات و نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر، فریدون عمو‌زاده خلیلی، رخشان بنی اعتماد، فاطمه معتمد آریا، سهیل محمودی، ساعد باقری، دکترمحمدرضا خاتمی، زهرا اشراقی به تماشای نمایش چاله نشست.

 همچنین رییس موسسه بین المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها با هنرمندان و میهمانان حاضر در این نمایش دیدار و گفت و گوی صمیمانه‌ای داشت. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

"اندیشه فولادوند" بازیگر نمایش چاله، پس از اتمام اجرای این نمایش از حضور سیدمحمد خاتمی در این اجرا تقدیر و عنوان کرد که عوامل این تئاتر اجرای امشب خود را تقدیم «حضور عالیقدر جناب آقای سید محمد خاتمی» می‌کنند که این گفته با ابراز احساسات تماشاگران و حاضران مواجه شد.

"چاله" ساعت ۲۰ هر شب در تماشاخانه پارین موزه‌ی زمان با متن و کارگردانی سهیل بیرقی و با بازی اندیشه فولادوند، عمار تفتی و عاطفه نوری اجرا می‌شود./انتخاب