اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیدحسن خمینی: بی ادبی های گذشته،امروز به عللی بیشتر شده



اخبار,اخبار سیاسی, سیدحسن خمینی

 

 اخبار سیاسی  - سیدحسن خمینی: بی ادبی های گذشته،امروز به عللی بیشتر شده/موج که از بین می رود،موج آفرین ها هم می روند

 حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با بیان این که جامعه معتدل از بین نمی رود، گفت: پراکندن تندی در جامعه بذری است که در نهایت طوفان به پا می کند ودیدیم کسانی که این بذر را کاشتند خودشان بیش از دیگران لطمه دیدند.

  به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام سید حسن خمینی صبح چهارشنبه در همایش ملی اعتدال که در کتابخانه ملی در حال برگزاری است، افزود: حضرت علی (ع) یکی از آثار اعتدال را عدم هلاکت آن جامعه می داند، جامعه معتدل از بین نمی رود.

وی آسان شدن کارها را از دیگر آثار اعتدال دانست و ادامه داد: بقای نام نیک را از دیگر خواص اعتدال می توان ذکر کرد، ممکن است در دوره ای موجی بیاید و افراد را دربرگیرد اما وقتی موج از بین برود خود افرادی که در آن موج قرار گرفته بودند، انتقاد می کنند که چرا ما را در این فضا قرار دادید.

تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به رابطه اعتدال با عدالت و نسبت آن با حوزه اندیشه و عمل است، اضافه کرد:

سید حسن خمینی اضافه کرد: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه زمانی که اهل بیت پیامبر (ع) را معرفی می کرد آنها را به عنوان یک جایگاه معتدل، مقابل افراط و تفریط معرفی می کرد.

وی الفت دل ها را از دیگر آثار اعتدال برشمرد و افزود: در جایی نیز گفته ام که جامعه بی ادب شده است، بی ادبی هایی که در گذشته می دیدیم شاید امروز به عللی بیشتر شده است و به نظر می رسد برخی قلم ها خرده شیشه دارند.


 اخبارسیاسی  - ایرنا
 


ویدیو مرتبط :
سیدحسن خمینی استقلالی است یا پرسپولیسی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیدحسن خمینی: متاسفانه جامعه ایران بی‌ادب شده/باید نهضتی برای بازگشت به همان ادب گذشته درست کنیم



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن خمینی

 

اخبار سیاسی - سیدحسن خمینی: متاسفانه جامعه ایران بی‌ادب شده/باید نهضتی برای بازگشت به همان ادب گذشته درست کنیم

سیدحسن خمینی با تاکید بر این‌که «یکی از وظایف قرآن‌پژوهان مراقبت از رفتار در عمل و گفتار است» گفت: متاسفانه جامعه ما به هر علتی بی‌ادب شده در حالی که یکی از خصلت‌های بزرگ ایرانی‌ها ادب‌شان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی صبح امروز(پنجشنبه) در همایش بانوان قرآن پژوه در سالن همایش‌های برج میلاد با اشاره به این‌که «پژوهش در همه علوم برای یافتن یک نتیجه علمی است و انسان‌ها به این قصد پژوهش می‌کنند» گفت: در حوزه پژوهش‌های قرآنی یک تفاوت وجود دارد و آن این است که پژوهشگر به دنبال یافتن یک نتیجه علمی نیست بلکه به دنبال یافتن نتیجه عملی است.

وی خاطرنشان کرد: در پژوهش‌های قرآنی انسان به این سمت حرکت می‌کند که دری بر روی جان و روح خود باز کند، لذا باید مراقب باشیم تعلیم و تعلم و پژوهش‌های قرآنی را برای این هدف مهم قرار دهیم.

سیدحسن خمینی با تاکید بر این‌که «کسانی که در پژوهش‌های قرآنی گام برمی‌دارند هدف‌شان صرفا تلاش برای یافتن نتیجه علمی نیست» تصریح کرد: برای اینکه به پژوهش‌های عملی در زمینه پژوهش‌های قرآنی برسیم ابتدا باید احساس فقر و نیاز کنیم وگرنه وارد آب می‌شویم و با لب خشکیده بیرون می‌آییم.

به نوشته ی ایسنا، وی ادامه داد: دومین نیاز این است که انسان باید دائما مراقب اعمال و رفتار خود باشد و این مراقبت هم در رفتار است و هم در گفتار. لذا نباید کاری کنیم که در جامعه انگشت‌نما شویم.

وی در این باره با اشاره به مقوله عفاف و حجاب به عنوان یکی از رفتارها و ارزش‌های عمده دینی خطاب به بانوان قرآن پژوه گفت: شما باید نسبت به خود و سایرین این حساسیت را داشته باشید، لذا بحث حجاب و عفاف از مسائلی است که باید جامعه قرآنی نسبت به آن حساسیت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه دین‌دار، جامعه‌ای است که خود را در مسیر تمول قرآن قرار می‌دهد و به تمام عرصه‌ها توجه دارد. در نگاه انسان دین‌دار هم، غیبت و تهمت گناه دارد و هم انسان دین‌دار نسبت به نماز و حجاب و... بی‌توجهی نمی‌کند.

سیدحسن خمینی در ادامه مراقبت از گفتار را دیگر وظیفه قرآن پژوهان دانست و افزود: یکی از مسائل مهم در این زمینه رعایت ادب است در حالی که یکی از خصلت‌های بزرگ ایرانی‌ها ادب‌شان بوده است، امروز متاسفانه به هر علتی جامعه ما بی‌ادب شده است که انگار باید نهضتی برای بازگشت به همان ادب گذشته درست کنیم.

وی یادآور شد: مراقبت دیگر که باید مورد توجه قرآن پژوهان باشد، مراقبت در افکار است که ما ذهن‌ و دل‌مان را پاک کنیم و حسادت و کینه را از آن بیرون کنیم که در این زمینه روایات فراوانی از پیامبر(ص) و ائمه(ع) آمده است.

وی با اشاره به این‌که «برای اصلاح جامعه من و شما باید از خودمان شروع کنیم» گفت:‌ حامل قرآن در نگاه پیامبر(ص) دارای ویژگی‌های زیادی است که باید در پژوهش‌های قرآنی آنها را مورد توجه قرار دهیم.

اخبار سیاسی - ایسنا