اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیدحسن خمینی: انتظار فرج را در نوروز می‌کشیم / باید کینه‌ها را از دل‌هایمان دور کنیم



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن خمینی

یادگار امام با اشاره به برخی از مناسبت‌های برشمرده شده در نوروز توسط حضرت صادق(ع) از جمله جنگ نهروان،گفت: بر اساس این فرمایش، نوروز روزی است که در آن امام زمان(عج) ظاهر می‌شود و در آن روز پیروزی‌ها به دست می‌آید و لذا ما انتظار فرج را در نوروز می‌کشیم.

به گزارش انتخاب، آیت الله سید حسن خمینی در مراسم تحویل سال 1394 هجری شمسی در حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به یکی از روایات در خصوص نوروز اظهار کرد: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خویش می‌فرمایند که «در روز نوروز خداوند از بندگان پیمان گرفت که او را عبادت کنند و بر او شریکی قرار ندهند و به رسل و حججش و به ائمه، علیهم‌السلام، ایمان آورند.

 

ایشان همچنین در این روایت نقل می‌کنند که «نوروز روزی است که در آن رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم، امیرالمؤمنین را بر شانه‌هایش گذاشت تا بت‌های قریش را از بالای بیت‌الحرام سنگ زند و بشکند و همین‌طور درباره ابراهیم، علیه‌السلام، اینگونه بوده است که این امر هشداری به ماست که نوروز روز بت‌شکنی است و باید بت‌های درونی را شکست.

وی همچنین با نقل این جمله از امام ششم(ع) که نوروز از ایام ما و ایام شیعه ماست که عجم آن را حفظ کرده در حالی که شما(عرب‌ها) آن را ضایع کردید، گفت: امسال به خاطر تقارن ایام فاطمیه و نوروز انتظار فرج را امروز بیشتر باید داشته باشیم و دل‌هایمان را در این روز بیشتر به هم نزدیک و کینه‌ها را بیشتر از دل‌هایمان دور کنیم. سعی کنیم با یاد خدا این سال را شروع کنیم و آن را با یاد پیامبر(ص)، دخت گرامی‌اش و ائمه منور کنیم. دل‌هایمان را به نور ایمان بیاراییم و این روز را که روز شیعیان امیرالمؤمنین(ع) و صادق(ع) است بر خود مبارک قرار دهیم.

سیدحسن خمینی در پایان با اشاره به دعای مخصوص تحویل سال اظهار کرد: این دعا زمینه خوب شدن ما را به ما القا می‌کند و می‌گوید خوب بودن به پاک شدن دل‌ها، مصفا شدن جان روح و دنیا را جور دیگر دیدن است.

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
‫چرا انتظار کشیدن ما را از رسیدن به خواسته هایمان دور میکند؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیدحسن خمینی: مشکلات چنان روی هم انباشته شده که انتظار حل آنها در کوتاه مدت نیست



اخبار,سیدحسن خمینی

سیدحسن خمینی: مشکلات چنان روی هم انباشته شده که انتظار حل آنها در کوتاه مدت نیست

سیدحسن خمینی گفت: امید بسیار زیادی که در مردم نسبت به دولت یازدهم ایجاد شده نقطه اتکا برای خدمتگزاران در دولت است و همه چشم امید به فردای بهتر سرزمین مقدسمان را داریم.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی که در آیین ادای احترام و تجدید بیعت اعضای دولت یازدهم با آرمان‌های حضرت امام راحل(ره) سخن می‌‌گفت، اظهار داشت: آغازین روزهای هفته دولت و حضور رئیس‌جمهور و اعضای کابینه وی در حرم حضرت امام را خیرمقدم می‌گویم.

وی افزود: وزرای توانمند و خدوم بزرگوار دولت یازدهم با نگاه تیزبین و دقیق جناب آقای روحانی انتخاب شده‌اند و امیدواریم انشاءالله بتوانند مشکلات سخت در زمینه معیشت و همچنین در زمینه‌های داخلی و خارجی را از پیش رو بردارند.

سیدحسن خمینی گفت: در جامعه شاهدیم که مردم با امید بسیار زیادی، به فکر، درس، اندیشه و سخن دوستان در دولت توجه می‌کنند که این امید را گرامی می‌داریم و آن را نقطه اتکای برادران در دولت خدمتگزار می‌دانیم و همراه مردم چشم امید به فردای بهتر سرزمین مقدسمان داریم.

وی در عین حال گفت: البته مشکلات چنان روی هم انباشته شده که انتظار حل آنها در کوتاه مدت نیست. اما روند مناسب شیب مقبول در این عرصه خواسته همگان از رئیس‌جمهور و برادران ما در دولت است که خوشبختانه تا امروز به خوبی شاهد آن بودیم.

سیدحسن خمینی در پایان از دولت‌های گذشته که زحمات زیادی در عرصه خدمت کشیدند تقدیر کرد و با آرزوی موفقیت برای دولت جدید، برای شهدای دولت نیز علو درجات مسئلت کرد./فارس