اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیب زمینی ارزان می شود


وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ با ورود سیب زمینی تازه به بازار در 10 تا 20 روز آینده شاهد کاهش قیمت این محصول خواهیم بود.

واحد مرکزی خبر: حجتی در حاشیه جلسه اش با کمیسیون کشاورزی مجلس درباره افزایش قیمت سیب زمینی در هفته های اخیر افزود: این افزایش از قبل قابل پیش بینی بود چرا که درباره بذر کشت استمرار محدودیت داشتیم.

وی افزود: در کشور عمده تولید سیب زمینی در ماه شهریور و فصل پاییز صورت می گیرد اما برای تکمیل و افزایش ظرفیت تولید، به علت این که کشور ما چهار فصل است در برخی فصول از ظرفیت زمین های کشاورزی در برخی مناطق برای تولید گندم با عنوان «کشت استمرار» استفاده می کنیم که به علت محدودیت در بذر در این باره مشکل داشتیم.

آقای حجتی در پاسخ به این پرسش که با توجه به افزایش محسوس قیمت میوه چه برنامه ای همانند اوایل سال برای کنترل مناسب قیمت ها دارید گفت: وزارت جهاد در صنف فعالیت نمی کند بلکه فعالیتش در تولید و عرضه بازار است و از نظر ما مبنای عرضه بازار همان قیمت میادین میوه و تره بار است.

وی افزود: در روزنامه ای دیدم که نوشته بود قیمت مرغ بالای 7 هزار تومان در هر کیلو عرضه می شود در حالی که خودم در تره بار مرغ کیلویی6 هزار و 500 تومانی مشاهده کردم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ما هیچ مشکلی درباره عرضه مرغ و میوه جات نداریم و حتی در انبارهایی که برای ذخیره سازی میوه تهیه کرده بودیم هنوز میوه موجود است و مشکلی نیست اما متأسفانه برخی صنوف اقدام به افزایش قیمت کردند که امیدواریم با حضور به موقع دستگاه های
ناظر این مسئله رفع شود.


ویدیو مرتبط :
‫سیب زمینی تنوری فرانسوی ترد و خوشمزه . خیلی سالم و بدون روغن، بجای سیب زمینی سرخ کرده .‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیب‌زمینی، پیاز و خیار ارزان شد



 

 

 

سیب‌زمینی، پیاز و خیار ارزان شد

 

با ورود تولیدات داخلی به بازار/

سیب‌زمینی، پیاز و خیار ارزان شد

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات گفت: با ورود محصولات كشاورزی تولید داخل به بازار، نرخ هر كیلوگرم سیب‌زمینی، پیاز و خیار حدود 20 درصد كاهش یافت.

'حسین مهاجران' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در دو روز گذشته قیمت هر كیلوگرم خیار درختی گلخانه‌ای، بوته‌‌ای و دیگر انواع خیار حدود 25 درصد كاهش یافته و به این ترتیب قیمت هر كیلوگرم خیار یك هزار و 500 تومانی به یك هزار و 200 تومان رسیده است.

به گفته ی وی در این راستا، قیمت انواع دیگر خیار نیز از یك هزار و 200 به 800 تومان و از 700 تومان به 400 تومان كاهش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات همچنین از ارزان‌تر شدن قیمت انواع سیب‌زمینی در بازار داخل خبر داد و گفت: نرخ انواع سیب‌زمینی با كاهش 150 تومانی روبرو بوده و قیمت سیب‌ زمینی جدید جیرفت همچنان هر كیلوگرم 800 تومان ثابت مانده است.

** پیاز پاكستانی 50 درصد ارزان شد

مهاجران بابیان اینكه قیمت هر كیلوگرم پیاز پاكستانی از 600 به 300 تومان رسیده است، از كاهش قیمت پیازهای متفرقه از هر كیلوگرم 750 تومان به 550 تومان خبر داد.

به گفته ی رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات قیمت هر كیلوگرم پیازشیری بندرعباس نیز با 400 تومان كاهش قیمت، از یك هزار و 100 تومان به 700 تومان رسید.

مهاجران دلیل این كاهش قیمت را ورود محصولات كشاورزی تولید داخل به بازار عنوان كرد و گفت: كشاورزان روند تولید را به نحوی تنظیم می‌كنند كه محصولات خود را در بهترین زمان كه تقاضا بالا رفته است ، به بازار عرضه كنند...../تحلیل:ایرنا