اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیاستمدار غربگرای متحد تیموشنکو نخست وزیر اوکراین شد(+عکس)



   
اخبار بین الملل - سیاستمدار غربگرای متحد تیموشنکو نخست وزیر اوکراین شد

معرفی دولت جدید اوکراین در حالی است که روز گذشته ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه که از تحولات روزهای گذشته در اوکراین به شدت ناراضی است، دستور برگزاری یک مانور نظامی را در نزدیکی مرزهای اوکراین داده است.

اخبار ,اخبار بین الملل,دولت جدید اوکراین

 

"آرسنی یاتسه‌نیوک" یکی از رهبران معترضان غربگرای حکومت سابق اوکراین و رهبر پارلمانی حزب "سرزمین پدری" به عنوان نخست وزیر اوکراین برگزیده شد.

به گزارش نواندیش به نقل از رویترز یاتسه نیوک که وزیر خارجه اسبق دولت اوکراین بوده است  شب گذشته در برار جمعیت انبوهی که در میدان استقلال  شهر کی یف تجمع کرده بودند، به عنوان رییس کابینه جدید اوکراین معرفی شد.

یاتسه‌نیوک  در سال‌های 2005 و 2006 وزیر اقتصاد و در سال 2007 در زمان ریاست جمهوری ویکتور یوشچنکو رییس جمهور سابق اوکراین وزیر خارجه بود.

کابینه یاتسه نیوک امروز (پنج شنبه) برای رای اعتماد به پارلمان اوکراین معرفی می شود.

همزمان" آناتولی دشیتسا " از دیپلمات‌های معترض دولت یانوکویچ نیز به عنوان وزیر خارجه جدید اوکراین معرفی شده است.
 
دولت جدید اوکراین  " دولت وحدت ملی" نام گرفته است و روز گذشته "اولکساندر تورچنیف" رئیس‌جمهوری موقت اوکراین در سخنان خود در میدان استقلال شهر کی یف   گفت تصمیم‌هایی سخت در انتظار دولت وحدت ملی است تا به گفته او اعتماد وام دهندگان و سرمایه گذاران به دولت جدید اوکراین تامین شود و اقتصاد بحران زده این کشور نجات یابد.

معرفی دولت جدید  اوکراین در حالی است که روز گذشته ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه که از تحولات روزهای گذشته در اوکراین به شدت ناراضی است، دستور برگزاری یک مانور نظامی را در نزدیکی مرزهای اوکراین داده است.

آمریکا و غرب نسبت به مداخله نظامی احتمالی روسیه در اوکراین هشدار داده اند.

همزمان روز گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا از کمک احتمالی 1 میلیارد دلاری این کشور به دولت جدید اوکراین خبر داده است. اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است که اعظای یک وام 1.5 میلیارد دلاری به دولت جدید اوکراین را در دست بررسی دارد.
 اخبار بین الملل -نواندیش
 


ویدیو مرتبط :
بازگشت تیموشنکو به دنیای سیاست(تکیه بر مسند ریاست جمهوری؟)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخست وزیر اوکراین: درخواست اروپا برای آزادی تیموشنکو "غیر اخلاقی" است



 

 

نخست وزیر اوکراین: درخواست اروپا برای آزادی تیموشنکو

نخست وزیر اوکراین تهدیدات اتحادیه اروپا برای لغو توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و اوکراین در صورت آزاد نشدن یولیا تیموشنکو را "غیر اخلاقی" دانست.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در اروپای شرقی، میکلای آزاروف افزود: موضوع همگرایی اوکراین با اروپا به اندازه ای مهم است که ارتباط دادن آنها به یک مورد خاص درست نیست.

با این حال مقامات اروپایی اعلام کرده اند که در صورت آزاد نشدن تیموشنکو، اتحادیه اروپا تصویب قراردادهای مربوط به تجارت آزاد با اوکراین را که قرار بود ماه دسامبر آغاز شود به حالت تعلیق درخواهد آورد.

پیشتر نیز رئیس جمهور لهستان گفته بود، دادگاهی کردن تیموشنکو مانع از ورود اوکراین به اتحادیه اروپا می شود.

یولیا تیموشنکو، نخست وزیر پیشین اوکراین متهم به سوء استفاده از قدرت در زمان عقد قراردادهای گازی با روسیه در سال ۲۰۰۹ میلادی شده اما وی تمام این اتهامات را رد کرده است.

منبع خبر: شبکه ۵ اوکراین..../ ایسنا