اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیاری:بازدید از موشک‌ها و قایق‌های روسیه


فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش‌های متعدد نیروی دریایی بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان این نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر اینجانب به همراه تیم عالی‌رتبه نظامی به روسیه به دعوت فرمانده نیروی دریایی این کشور انجام شد.

سیاری تأکید کرد: در این سفر بحث اجلاس پنج‌ جانبه با کشورهای حاشیه دریای خزر برای امنیت این دریا، ملاقات‌های دوجانبه و بازدید از نمایشگاه دو سالانه دریایی روسیه صورت گرفت که هر دو هدف به خوبی به نتیجه رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین اعلام کرد: در این سفر از موشک‌ها و قایق‌های جدید موجود در نمایشگاه سن پترزبورگ بازدید کردیم.

وی با اشاره به بحث مذاکرات اظهار داشت: چه تحریم باشیم و چه نباشیم وظیفه نیروهای مسلح آمادگی برای مقابله با هر تهدیدی از هر سو و با هر شدتی است.

وی با اشاره به خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: سلاح و تجهیزات جدید مطابق با فناوری روز در حال تولید است.

وی افزود: ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی متشکل از ناوهای الوند و بندرعباس هم اکنون در خلیج عدن تنگه باب‌المندب است و وظیفه تأمین خطوط مواصلاتی دریایی را بر عهده دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما رزمایش‌های متعددی داریم که بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود از جمله رزمایش‌های سطحی، زیرسطحی، فناوری، جنگال و موشکی و رزمایش ولایت نیز پایان سال برگزار می‌شود.

سیاری همچنین با بیان اینکه وزارت دفاع مسئول تأمین تجهیزات است، گفت: ما نیز در سفر به روسیه پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کردیم.


ویدیو مرتبط :
بازدید دریادار سیاری از نمایشگاه روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه: موشک های «پاتریوت» ایران را هدف گرفته اند




سخنان جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران، هشدار وزیر دفاع ایران به ترکیه، اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره در سامانه موشکی ناتوترکیه، تصمیم ایران برای کمک به فلسطینی های سوریه و بازتاب قطع پخش شبکه های ماهواره ایران از یک ماهواره اسپانیایی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

رژیم صهیونیستی , وزیر دفاع ایران

یکی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به سخنان جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران اختصاص دارد. به نوشته «رویترز»، نتانیاهو که هم اکنون درگیر رقابت های انتخابات پارلمانی است، روز گذشته اظهار داشته در صورت انتخاب مجدد به عنوان نخست وزیر، «تهدید هسته ای ایران علیه اسرائیل»، موضوع محوری مورد توجه وی خواهد بود. وی همچنین گفته روزی نیست که وی با رهبران خارجی درباره ایران سخن نگوید و این موضوع به همین منوال ادامه خواهد یافت. با این حال، رویترز اشاره می کند که نتانیاهو از زمان اعلام تصمیمش در 9 اکتبر برای برگزاری انتخابات زودهنگام، کمتر در عرصه عمومی درباره ایران سخن گفته است.

رژیم صهیونیستی , وزیر دفاع ایران

اما موضوع استقرار موشک های ناتو در ترکیه و جدال لفظی ایران و ترکیه در این زمینه، امروز هم یکی از مباحث بسیار مورد توجه مطبوعات بین المللی است. در این رابطه، خبرگزاری «ریانووستی» هشدار سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران به ترکیه درباره این موشک ها را بازتاب داده است. این خبرگزاری به نقل از سردار وحیدی می نویسد استقرار موشک های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه، برای ترکیه زیان آور خواهد بود. وی همچنین گفته بود این موشک ها هیچ نقشی در دفاع از ترکیه نخواهند داشت. ریانووستی در ادامه خلاصه ای از جدال لفظی دو سه هفته اخیر میان مقامات ایرانی و ترکیه ای بر سر موشک های مذکور را منتشر کرده؛ از جمله ادعاهای مقامات آنکارا مبنی بر اینکه سامانه موشکی مذکور تنها دارای جنبه تدافعی است.

رژیم صهیونیستی , وزیر دفاع ایران

در خبر دیگری درباره همین موضوع، روزنامه «تودی زمان» ترکیه اظهارات «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه درباره این موشک ها را مورد توجه قرار داده است. لاوروف با اشاره به استقرار موشک های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه، گفته ممکن است هدف این موشک ها ایران باشد. وی گفته: «شیوه آرایش این سامانه، به گونه ای که در رسانه ها نشان داده شده، این گمان را به ذهن متبادر می کند که سامانه مذکور می تواند علیه ایران مورد استفاده قرار گیرد». تودی زمان نیز در مطلب خود به پیشینه ای از موضوع استقرار موشک های پاتریوت در ترکیه و واکنش ایران و روسیه به این موضوع اشاره کرده است.

رژیم صهیونیستی , وزیر دفاع ایران

اما روزنامه «پاکستان آبزرور» از تصمیم ایران برای ارسال کمک های انسان دوستانه به فلسطینی های حاضر در سوریه خبر داده که در منطقه ای ساکن هستند که اخیراً به تصرف شورشیان سوری درآمده است. این خبر را سفیر ایران در سوریه اعلام کرده است. محمدرضا شیبانی در این رابطه گفته ایران محموله نخست پتو، غذا و دارو را طی روزهای آینده از طریق فرودگاه دمشق برای فلسطینی های حاضر در اردوگاه «یرموک» ارسال می کند. به گفته وی، وزارت خارجه ایران و جمعیت هلال احمر به طور مشترک تصمیم گرفته اند تا این کمک ها را به سوریه ارسال نمایند. پاکستان آبزرور اشاره می کند که با وجود این مسئله، کشورهای غربی ایران را به ارسال سلاح برای دولت سوریه متهم می کنند.

رژیم صهیونیستی , وزیر دفاع ایران

در نهایت، روزنامه «دیلی استار» لبنان موضوع قطع پخش برنامه های شبکه های تلویزیونی ایران از سوی شرکت خدمات ماهواره ای «هیسپاست» اسپانیا خبر داده است. دلیل این امر، تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران اعلام شده است. دیلی استار اشاره می کند که به این ترتیب، تلویزیون های انگلیسی زبان و اسپانیولی زبان ایران، یعنی «پرس تی وی» و «هیسپان تی وی» دیگر بر روی این ماهواره اسپانیایی پخش نخواهند شد. این روزنامه به واکنش ایران نسبت به این مسئله و تصمیم ایران برای پیگیری قانونی موضوع نیز اشاره کرده است.

منبع:tabnak.ir