اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سگ 31ساله در مشهد اعدام شد+عکس



اخبار,اخبار حوادث ,ارازل  واوباش

شرور مسلحی که به همراه نوچه هایش در مشهد به شرارت و ایجاد رعب و وحشت اقدام می کرد، سپیده دم امروز در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

این شرور 31 ساله که به «سگ» معروف بود سال 1392 با تلاش ماموران معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقامات قضایی در یک درگیری مسلحانه به دام افتاد. ماجرای دستگیری این تبهکار سابقه دار پس از طرح در کمیسیون های امنیتی، هنگامی در دستور کار نیروهای معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) قرار گرفت که وی با تیراندازی و درگیری های متعدد به همراه گروهی از اوباش و نوچه هایش موجب اخلال در نظم و ایجاد رعب و وحشت و احساس ناامنی در بین شهروندان شده بود به طوری که بسیاری از قربانیان و طعمه های او جرات شکایت نداشتند.

در همین حال نیروهای اطلاعات سپاه با جمع آوری سوابق متعدد کیفری و جمع بندی آن ها سرکرده باند تبهکاران مخوف را که به «سگ» معروف بود زیر نظر گرفتند تا این که وی و 2 تن از نوچه هایش شهریور سال 92 در مسیر شهرک شهید باهنر به سمت شهرک شهید رجایی به محاصره درآمدند و طی یک درگیری مسلحانه به دام افتادند.

با گسترده تر شدن اتهامات باند شرارت و ناامنی، تحقیقات در این پرونده وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای سپاه با صدور دستوراتی از سوی مقام قضایی پا به تاریکخانه جرایم تبهکاران مخوف گذاشتند و بدین ترتیب زوایای پنهان شرارت های آنان فاش شد. بررسی های غیرمحسوس بیانگر آن بود که شرور معروف به «سگ» با افراد مختلفی در ارتباط است و در امر تهیه و توزیع گسترده مشروبات الکلی نیز فعالیت دارد در بازرسی از کندوهای تاریک مخفیگاه وی نیز انواع سلاح سرد و مهمات و کارگاه مشروب سازی به همراه آلات و ادوات ساخت مشروب کشف شد.

تحقیقات قضایی همچنین نشان داد: وی مرداد سال 92 با حدود 10 تن از نوچه هایش به یک کمپ ترک اعتیاد در منطقه بازه شیخ مشهد هجوم برده و چند تن را به شدت مضروب کرده است. وی و نوچه هایش که مسلح به وینچستر، شمشیر، قمه و چوب بودند برای ایجاد وحشت بیشتر به تیراندازی هوایی اقدام کردند که با حضور ماموران انتظامی متواری شدند. شرارت های این باند به حدی بود که شرور معروف پس از انتقال مصدومان به بیمارستان، با یکی از رابطان خود در مرکز درمانی تماس گرفته و از او خواسته بود تا ترتیبی بدهد که مجروحان در بیمارستان معطل شوند تا وی و نوچه هایش برای گرفتن زهر چشم و انتقام دوباره به مرکز درمانی نیز حمله کنند، اما آن ها با حضور افسر نگهبان بیمارستان و مراجعان در اطراف مجروحان این حادثه موفق به این کار نشدند.

بنابراین گزارش این شرور معروف همچنین در یک درگیری به سوی مامورانی که داخل خودرو 206 بودند تیراندازی کرده و با سرعتی وحشتناک به همراه خواهرزنش که داخل خودروی وی بود متواری شد.

او در اعترافات خود در جلسات بازپرسی گفت: من فکر می کردم سرنشینان 206 از طرف های دعوا و از دشمنان من هستند و من با شلیک های متعدد قصد ترساندن آن ها را داشتم.وی همچنین به ماجرای آدم ربایی پس از گرفتن 10 میلیون تومان نیز اشاره کرد و گفت: ما برای این آدم ربایی 10 میلیون تومان گرفته بودیم و قرار بود فردی به نام «خ» را که به یکی از دوستانم مبلغ 100 میلیون تومان بدهکار بود نزد او ببریم، اما وقتی «خ» را پیدا نکردیم پسر او را با تهدید به مرگ ربودیم.

متهم اصلی این پرونده درباره چگونگی آدم ربایی توضیح داد: ما در بنگاه معاملاتی یکی از دوستانمان بودیم که «ق» ماجرای طلبش را مطرح کرد و ما هم تصمیم به آدم ربایی گرفتیم. آن روز ساعت 7 صبح به منطقه قاسم آباد رفتیم و سر کوچه منتظر «خ» ماندیم ولی او نیامد. ساعتی بعد پسرش را که سوار خودروی سفیدرنگ بود تعقیب کردیم. پشت چراغ قرمز با 2 خودرو اطرافش را محاصره کردیم و من و یکی از دوستانم داخل خودرو «ج» (پسر بدهکار) نشستیم قمه بزرگ دست من بود و اسلحه هم داشتیم. او مقاومت کرد و من هم مجبور شدم او را کتک بزنم. دیگر همدستانم نیز با خودروی پراید از پشت سر ما را پشتیبانی می کردند وقتی به منزل «ق» رسیدیم دوباره او را کتک زدیم تا این که پدرش آمد و با «ق» حساب و کتاب کردند و آن ها هم دیگر از ما شکایت نکردند.

  کیفرخواست شرور معروف به «سگ» به اتهام «محارب» در دادسرای مشهد صادر شد و تبهکار مخوف به اتهام محاربه از طریق شرکت در آدم ربایی، نگهداری و خرید و فروش سلاح، تهدید، تولید مشروبات الکلی، شرکت در نزاع های دسته جمعی منجر به تیراندازی، شرخری و ... در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مشهد پای میز محاکمه نشست.

این شرور معروف پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه که در حضور وکلای مدافع وی برگزار شد با توجه به محتویات پرونده، اقاریر صریح وی و همچنین گزارش نیروهای نظامی و امنیتی به «اعدام» محکوم شد. رای صادره پس از طی مراحل قانونی و استیذان از رئیس قوه قضاییه سپیده دم امروز با حضور مسئولان اجرای احکام در زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد و این تبهکار به دار مجازات آویخته شد.


 اخبار حوادث  -  خراسان 
 


ویدیو مرتبط :
اعدام دو متجاوز به عنف در مشهد (18+)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعدام 3 سارق مسلح در مشهد در ملاء عام (+عکس)



دزدان مسلح نقابدار در آخرین سرقت مسلحانه خود به یک طلافروشی در خیابان شهید مطهری دستبرد زدند که پس از آن کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی سرکرده باند را پاییز سال 90 دستگیر کردند و در ادامه عملیات نیز دیگر اعضای این باند به دام افتادند.

3 سارق مسلح که دست به سرقت های خشن در سطح شهر مشهد زده بودند ، صبح روز گذشته در تقاطع خیابان مسلم در منطقه گازشرقی و در ملاء عام به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اعضای این باند مخوف اقدامات مجرمانه خود را از سال 1383 و با سرقت خودرو از استانی دیگر آغاز کردند و پس از آن با تهیه انواع سلاح های گرم، نارنجک و بمب دستی به سرقت های مسلحانه از طلافروشی ها روی آوردند.

محکومان این پرونده که سال 1390 در مشهد دستگیر شدند به ارتکاب 19 فقره سرقت به عنف اعتراف کردند که 13 فقره آن مسلحانه بوده و در جریان اقدامات خشن خود یکی از طلافروشان را در خیابان مسلم مشهد به قتل رساندند و فرد دیگر را نیز هنگام ارتکاب جرم با شلیک گلوله مجروح کردند.

محکومان این پرونده که در انجام برخی سرقت های مخوف از چادر زنانه عربی استفاده می کردند به ارتکاب جرایمی چون گروگان گیری، آدم ربایی، قتل، سرقت های مسلحانه و ... پرداخته اند.

اقدامات مجرمانه متهمان از سال 1384 در مشهد با سرقت یک دستگاه پژو 206 در خیابان ملک آباد هنگامی آغاز شد که آنان زنی را با تهدید سلاح از داخل خودرو در حالی بیرون انداختند که فرزند 5ساله اش درون خودرو بود و دزدان مسلح کودک را در منطقه دیگری رها کردند.

آنان سپس پلاک های یک دستگاه وانت را سرقت کرده و روی پژو 206 نصب کردند و در همان سال به طور مسلحانه به یک طلافروشی دستبرد زدند وسپس خودروی مذکور را در حاشیه شهر به آتش کشیدند تا سرنخی از خود بر جای نگذارند.

همچنین این مجرمان در سال 87 نیز پس از دستبرد به یک طلافروشی در خیابان مسلم و سرقت طلاهای فروشگاه، مالک طلافروشی را با شلیک گلوله به قتل رساندند و جرایم خشن خود را تا سال 1390ادامه دادند.

دزدان مسلح نقابدار در آخرین سرقت مسلحانه خود به یک طلافروشی در خیابان شهید مطهری دستبرد زدند که پس از آن کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی سرکرده باند را پاییز سال 90 دستگیر کردند و در ادامه عملیات نیز دیگر اعضای این باند به دام افتادند.

در بازرسی از مخفیگاه و خودروی سارقان مسلح، چندین قبضه سلاح جنگی، نارنجک های دست ساز، کمربند انفجاری، بمب های صوتی، شوکر، لوازم تغییر چهره و ... کشف شد و در یکی از سرقت های مخوف خود کمربندهای انفجاری کنترل از راه دور را به کمر یک طلافروش بستند و بدین ترتیب با گروگان گرفتن اعضای خانواده وی و شکنجه فرزندانش او را مجبور کردند تا طلاهای مغازه اش را برای آنان بیاورد و سپس پسر طلافروش را به صندوق عقب پراید انداختند و در منطقه دیگری از شهر رها کردند.

گفتنی است، متهمان در شعبه هشتم دادگاه انقلاب به اتهام محارب محاکمه شدند که 3 عضو این باند خطرناک در چند جلسه و با حضور وکلای مدافع محاکمه شدند و پس از آن که همه جوانب این پرونده با دقت مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفت، مقام قضایی اتهام آنان را با توجه به محتویات پرونده و اقاریر صریح متهمان ، گزارش ماموران انتظامی و ... محرز دانست و رای به محارب بودن آنان داد و 3 متهم به اعدام محکوم شدند.

شایان ذکر است، با اعتراض وکلای متهمان به رای صادره، این پرونده در شعبه 42 دیوان عالی کشور و توسط قضات با تجربه مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت اما قضات دیوان عالی نیز رای صادره در مورد متهمان را تایید کردند که پس از طی مراحل قانونی و استیذان از رئیس قوه قضاییه ، مقدمات اجرای حکم 3 محکوم در ملاء عام فراهم شد و صبح روز گذشته به دار مجازات آویخته شدند. 

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت مسلحانه

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران