اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سکوت محسن خلیلی بالاخره شکست


سقف بود 250 میلیون اما من 100 میلیون گرفتم چون حبیب كاشانی در جلسه با بازیكنان گفت توان من 100 میلیون است .گفت دوست دارید قرارداد 500 میلیونی ببندم و بعد پول تان را ندهم؟

سایت گل: مدت هاست از محسن رفت و برگشت خبری نیست.همان شماره 9 دوست داشتنی قرمزها كه در اولین فصل  سرخپوش شدنش آقای گل شد و به محبوبیت فوق العاده ای دست یافت؛به خاطر  گلزنی در دو بازی رفت  برگشت مقابل استقلال،آقای گلی با پیراهن قرمز و  نقش مهمی كه در قهرمانی تیمش داشت.

محسن خلیلی  امروز 32 سالگی را پشت سر گذاشت  تا به این بهانه سراغش برویم.

تولدت مبارك آقا محسن.اولین روز از 33 سالگی را چطور شروع كردی؟

در اولین روز از 33 سالگی حس عجیبی دارم.الان دو تا رقم یك جور كنار هم نشسته اند .آخرین بار  سن 22 سالگی  بود كه یادم می آید دو رقم مشابه كنار هم بودند  و امیدوارم در 44 سالگی اگر  زنده بودم  سال های خوبی را كنار خانواده و دوستان خوبم سپری كنم.

از فوتبال چه خبر؟چرا كلا نیستی؟

خب مشكلی كه سال گذشته در صبای قم برای من به وجود آمد گریبانگیرم شد.من با این باشگاه قراردادی دو ساله بستم كه 50 درصد قرارداد سال گذشته ام را گرفتم  اما به ازای قرارداد امسالم هیچ پولی نگرفتم .با این وضعیت به نظرم شهر قم نباید تیمداری كند .

حتما الان هم شنیده ای كه مشكلات مالی این باشگاه به اوج رسیده؟

بله. واقعا چه كاری است در این شرایط تیمداری كردن؟اگر نمی توانند بدهند به شهرهای دیگر .اینكه بگویند شهر ما هم تیم فوتبال دارد كه مهم نیست،باید دنبال عواقب كار رفت  و باید برای تیم امكانات لازم را در نظر گرفت.

داشتی از خودت می گفتی  و داستان  دور شدنت از فوتبال.

بالطبع با مشكلاتی كه برایم به وجود آمد تمركزم را از دست دادم  و با اضافه وزنی كه  آوردم  و البته مشكلات خانوادگی كه داشتم مزید بر علت شد تا نتوانم كار كنم و به كلی از ورزش دور شدم اما چند وقتی است ریكاوری ذهنی داشته ام و الان هم 6 روز هفته تمرین می كنم.در مدتی كه گذشت دور و بری هایم انگیزه زیادی به من دادند  تا تمریناتم را شروع كنم به خصوص بعد از آن برنامه نود قبل از دربی كه خیلی ها مرا دیده بودند   و یك مقدار چاق شده بودم  مردم روی من زوم كرده بودند و می گفتند باید برگردی.به همین خاطر الان  6 روز هفته را تمرین می كنم  آن هم زیر نظر دكتر بهرامی؛سه روز در مجموعه ورزشی انقلاب  و 3 روز دیگر هم در باشگاه تهران جیم.با این تمرینات دارم خودم را آماده می كنم  برای فصل آینده  و آمیدوارم فصل بعد انتخاب خوبی داشته باشم و  چند سال دیگر بتوانم بازی كنم.

در 32 سالگی یكی دو سال  از فوتبال دور شدن كمی عجیب است.چه اتفاقی افتاد كه  در صبا به مشكل خوردی؟

بله دقیقا همین طور است.اتفاقا خیلی ها از من می پرسند  و برایم تكراری شده كه می گویند فوتبال را كنار گذاشتی یا نه اما همه باید بدانند كه پارسال واقعا به من میدان داده نشد.حالا می پرسیدند چرا گل نمی زنی  اما می گفتم اول به من بازی بدهید بعد تقاضای گل داشته باشید.این تنها سالی بود كه من از هفته اول بودم  اما یكسری خصومت شخصی  باعث شد  بازی نكنم.

مصدومیت چه؟مصدومیت مشكل ساز نشد برایت؟

مصدومیت كه برای هر بازیكنی  پیش می آید اما طولانی نبود.من در نیم فصل اولی كه در خدمت صبا بودم  كلا 3 یا 4 بازی را به خاطر مصدومیت از دست دادم.در تمام تمرینات هم شركت داشتم  و نه دیر می رفتم سر تمرین نه غیبت می كردم اما خصومت های شخصی و یكسری رابطه ها باعث بازی نكنم.در این شرایط فوتبال فكر می كنم اگر رابطه نداشته باشی  یا آدم خیلی خاصی نباشی نمی توانی در خیلی از تیم ها بازی كنی كه من هم  آدمی نیستم كه برای بازی كردن دست به هر كاری بزنم.در كل عوامل مسخره ای باعث شد در این چند سال بازی نكنم.شرایط برایم خیلی سخت شد اما در خودم می بینم كه می توانم با این مسائل كنار بیایم  و خودم را با شرایط وفق بدهم. قبل از این هم شده بود كه به خاطر مصدومیت زانو 8 ماه بازی نكنم اما بعد از آن خیلی راحت برگشتم  و حالا منتظر این هستم كه  بعد از پشت سر گذاشتن این شرایط سخت  پرانرژی برگردم .منتظرم تا تیمی به من اعتماد كند و من هم جواب اعتمادش را بدهم چون اگر كریس رونالدو هم كه باشی  با 5 یا 10 دقیقه بازی كردن و نیمكت نشینی به جایی نمی رسی.

گفتی خصومت شخصی.حتما منظورت صمد مرفاوی است دیگر ،بله؟

بله ایشان یك بازی به من بازی داد اما  بعد از آن گفت این بازیكن به درد من نمی خورد  و دیگر از من استفاده نكرد .فصل بعد از آن ایشان اخراج شد  و در حالی كه جزو گزینه ها نبود  سرمربی شد  كه مسائل عجیب و غریب و پیش پا افتاده ای را به همراه داشت.

كمی ساده انگارانه است اما باید بپرسیم كه نكند گل هایی كه به استقلال زدی باعث شد مرفاوی از تو خوشش نیاید؟

خیلی ها به من گفتند گل هایی كه تو به استقلال زدی  یا شادی گل هایی كه داشتی باعث این مسائل شد .به نظر خودم عجیب است اما شاید هم منطقی باشد .البته اگر اینها درست باشد جای تاسف دارد چون ما در دنیای حرفه ای زندگی می كنیم .یك روز آبی یك روز قرمز .ممكن است من در كار دیگری آقای مرفاوی را ببینم.مثلا مغازه ای اشته باشم و بخواهم جنسی به آقای مرفاوی بفروشم.آیا باید آن جنس را به ایشان گرانتر بفروشم؟مثلا نباید به ایشان ملك بفروشم ؟شاید یك روز من مدیرعامل شدم و مرفاوی زیردست من بود .آن وقت باید ایشان را بیاندازم بیرون؟اینها دور از انصاف است اما واقعا هیچ دلیلی قانع كننده ای برای كنار گذاشتن من وجود نداشت .من واقعا خوب تمرین می كردم و یك جلسه تمرین را هم غیبت نكردم و تاخیر نداشتم اما ایشان اینقدر روی اعصاب من راه رفت كه  شرایطم تغییر كرد .بازیكنی هم كه سه،چهار ،پنج یا 10  هفته بازی نكند  و بداند كه حقش نیمكت نشینی نیست دیگر انگیزه ای برایش نمی ماند .واقعا این مسائل فكرم را خراب كرده بود و حتی در مقطعی باعث مصدومیتم شد.

می خواهم درباره پرسپولیس صحبت كنی و اینكه فكر می كنی این تیم شانس قهرمانی در لیگ را دارد یا نه؟

خب پرسپولیس امسال شرایط خیلی خوبی داشت .آنها فصل را با برنامه ریزی شروع كردند.تمرینات شان بموقع شروع شد  و بموقع سرمربی جدیدشان را انتخاب كردند .تمام بازیكنان خوب را هم گرفتند و همه چیز اوكی بود .بعد از آن هم هزینه هنگفتی را برای جذب خلعتبری  انجام دادند كه در پرسپولیس بی سابقه بود ولی طبق روال سال های گذشته حواشی زیادی كه دور  و بر تیم بود  باعث شد نتوانند قهرمان شوند كه واقعا حیف است.البته هنوز هم  برای  قهرمان شدن دیر نشده  وشاید اگر در این چند بازی باقیمانده تمركز داشته باشند بتوانند قهرمان شوند اما نباید كاری كنند تا هواداران افسوس بخورند .

مشكلات مالی  دلیلی اصلی  همان حواشی است كه به آن اشاره كردی.

خب مشكلات اقتصادی در تمام كشور وجود دارد و همه تیم ها از آن رنج می برند .من در یك مصاحبه تلویزیونی هم گفتم كاش مدیرعامل وقت باشگاه با فكر كار می كرد  و به جای اینكه قراردادهای میلیاردی  ببندد مثل آن سال مدیریت حبیب كاشانی 100میلیون پول می داد.

حبیب كاشانی سقف را رعایت می كرد.

سقف بود 250 میلیون اما من 100 میلیون گرفتم چون حبیب كاشانی در جلسه با بازیكنان گفت توان من 100 میلیون است .گفت دوست دارید قرارداد 500 میلیونی ببندم  و بعد پول تان را ندهم تا فكرتان خراب شود و نتوانید بازی كنید؟امسال دیدید كه آمدند الكی قراردادهای هنگفت و الكی بستند كه حواشی زیادی به وجود آورد و وقتی نتوانستند  پول قراردادها را پرداخت كنند بدهی روی بدهی آمد .از طرفی بازیكنان هم برای پول هایشان برنامه ریزی كرده بودند و با سرمایه گذاری و چك كشیدن  بعد از اینكه پول نرسید تمركزشان را از دست دادند.

تو اگر جای بازیكنان این فصل پرسپولیس بودی اعتصاب می كردی؟

همیشه وقتی اتفاقی می افتد  آدم باید در موقعیت قرار بگیرد  تا  تصمیم بگیرد.من الان نمی دانم بازیكنان پرسپولیس در چه شرایطی هستند اما از یكی از آنها شنیدم كه فقط 20 درصد قراردادشان را گرفته اند آن هم در حالی كه 4 بازی به پایان فصل مانده.از طرفی فدراسیون فوتبال هم كاری نمی كند  و به فكر نیست.نه تیمی محروم می شود نه جریمه و بدهی بازیكنان هر سال روی هم می آید  .الان وقتی بازیكن پرسپولیس می بیند  فوتبالیست 10 سال قبل همین تیم  از باشگاهش طلبكار است  و 80 درصد مبلغ قراردادش باقی مانده تنها راه رسیدن به پول را اعتصاب می بیند .البته من می گویم در بدترین شرایط هم این روش  شاید منطقی نباشد اما شاید بعضی اوقات باید خودمان را جای این بازیكن ها بگذاریم.

تیمی كه شما  در لیگ هفتم قهرمانش كردید را می شود با این تیم مقایسه كرد؟آن تیم بهتر بود یا تیم امسال؟

اساسا نمی شود مقایسه كرد .تیم ما تیم باتجربه ای بود كه 11 كاپیتان  تیم های مختلف را در خود جمع كرده بود  اما تیم امسال تلفیقی از بازیكنان كم تجربه و باتجربه است .تیم ما تیم تاكتیكی  بود اما الان تیم پرسپولیس تكنیكی و سرعتی است .تیم ما فراز و نشیب زیادی نداشت اما این تیم  نوسان زیادی دارد .از لحاظ حواشی هم  در هر دو مقطع حاشیه وجود داشت اما آن زمان چون بازیكنان باتجربه بودند  حواشی را كنترل می كردند  و بچه ها مقابل آنها می ایستادند.

در هفته های آخر آن فصل چه اتفاقی افتاد كه تیم یكدل شد و سرانجام به قهرمانی رسید؟

ببینید ،یكدل شدن به مصاحبه كردن و دست توی گردن هم انداختن نیست.یكدلی به این است كه واقعا توی دلت با هم باشی .مرزبان می گفت شما هر زمان دلی خواستید كه قهرمان شوید حتما قهرمان می شوید .آن سال بچه ها دلی خواستند  و با تمام وجود زحمت كشیدند.

تازه با آن شرایط  و كسر 6 امتیاز...

اصلا وحشتناك بود.تاره ما 10 درصد قراردادمان را هم جریمه شده بودیم  اما اینقدر به فكر قهرمانی و نتیجه بودیم  كه به ذهن مان نرسید  به آقای كاشانی بگوئیم آن 10 درصد را ببخشد.حتی خودم بعدش خنده ام گرفت كه چرا این را نگفتم.یا ما بعد از برد در بازی های آخر اصلا پاداش نمی گرفتیم.بعد از بازی شیرین فراز،برق  یا صبا اصلا از كاشانی نخواستیم پاداش بدهد در صورتی كه اگر می گفتیم حتما می داد اما اصلا حواس مان به این مسائل نبود.

الان  بازیكنان پرسپولیس برای برد مقابل سپاهان نفری 10 میلیون پاداش گرفته اند.

نوش جان شان .پاداش همیشه انگیزه می دهد و بازیكنان را شارژ مالی می كند چون رویش حساب نكرده ای و غیر قابل پیش بینی است  اما جالب است كه آن سال بعد ز آن بردهای حساس هیچ كس درباره پاداش حرف نمی زد.البته در بازی های قبل از آنها بود.مثلا حاج حبیب  بابت برد به ما 200 هزار تومان می داد  ما با ایشان چانه می زدیم كه  مبلغ را  ببریم  بالا.مثلا می گفتیم حاجی بازی خارج از خانه است و باید 400 تومان بدهی.

آن سال اعضای كادر فنی هم اختلاف شان را با بكدیگر كنار گذاشتند. همین طور اختاف بازیكنان با كادر فنی برای چند هفته فراموش شد.

به معنای واقعی یكدل شدیم و همه اختلاف ها كنار گذاشته شد.شما اگر صحنه های گل ها را ببینید متوجه می شوید كه به  اندازه بازیكنان درون  میدان نیمكت نشینان هم داخل زمین شده اند و خوشحالی می كنند .من الان شرایط بازیكنان را درك می كنم  و  می دانم بی پولی برای بازیكن سخت است  اما دوست دارم به خاطر هواداران  و پرسپولیس در این چند بازی آخر بیشتر دل به تیم  بدهند .می دانم كه همه آنها دوست دارند قهرمان شوند  و علی دایی هم همیشه عاشق برد و قهرمانی بوده .امیدوارم این روحیه دایی به بازیكنان هم تزریق شود تا آنها دوباره دل همه پرسپولیسی ها را به دست بیاورند.

درباره علی دایی گفتی.فكر می كنی او بعد از از دست دادن جام حذفی می تواند در لیگ با پرسپولیس جام بگیرد؟

هیچ چیز دور از ذهن نیست .البته در این هفته های باقیمانده شاید علی دایی دیگر زیاد نتواند كمك كند.در بازی های آخر تمركز بازیكنان خیلی اهمیت دارد چون هر چه دایی یاد داده تمام شده و دیگر چیزی نمی تواند به  بازیكنان تزریق كند جز روحیه كه دایی همیشه داشته.امیدوارم  در این روزها دایی تنها نماند و  همه حمایتش كنند تا موفق شود.در این هفته های آخر تنها روحیه،شانس و حمایت هواداران می تواند  باعث  موفقیت شود كه امیدوارم این اتفاق  برای پرسپولیس بیافتد.


ویدیو مرتبط :
بالاخره سکوت آزاده صمدی شکست/گفتگوی صریح با آزاده صمدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سکوت فریبرز عرب نیا بالاخره شکست



اخبار,اخبار فرهنگی,فریبرز عرب نیا


اخبار فرهنگی - سکوت فریبرز عرب نیا بالاخره شکست/ توضیح کتبی درباره رنگ شک

در پی اظهارات تهیه‌کننده سریال «رنگ شک»، فریبرز عرب‌نیا در تماسی با ایسنا توضیحاتی را جهت روشن شدن اذهان عمومی ارائه کرد.

عرب‌نیا که کارگردانی این سریال را عهده‌دار است، در توضیحاتش اعلام کرد:
«امروز پس از سفری دو هفته‌ای به ایران بازگشتم تا مطابق قرارهای قبلی با تهیه‌کننده محترم سریال «رنگ شک» و همچنین بر اساس توافقاتی که با مدیران محترم مرکز سیمافیلم در بهمن‌ ماه امسال و در محل دفتر آقای معصوم‌زادگان مدیر محترم مرکز انجام شد، بخش پایانی سریال فوق را تا پیش از پایان سال در جنوب کشور و در مدت حدودا 10 جلسه کاری به اتمام برسانیم و در انتها پس از تعطیلات مرسوم هر ساله و با شروع سال جدید پروژه را وارد مرحله پس از تصویربرداری کنیم، و هم به این دلایل بود که بنده سفر دو ماهه کاری خود را به دو هفته تقلیل دادم و به ایران بازگشتم.

 

اما با مشاهده اظهارات تهیه‌کننده محترم کار، جناب بهروز خوش‌رزم و با خواندن این مطلب که «ادامه تصویربرداری سریال «رنگ شک» به اردیبهشت‌ ماه سال آینده پس از سفر عرب‌نیا موکول شد.» بر آن شدم تا توضیحاتی را به قصد جلوگیری از ایجاد پرسش‌های حاشیه‌ای و ابهامات و تردید‌های ناخوشایند در ذهن علاقه‌مندان این مجموعه بیان کنم، چرا که از متن چاپ شده‌ی اظهار نظر ایشان - حتی گیرم که سهوا و ناخودآگاه - احتمالا برداشت‌هایی به ذهن متبادر می‌شود مبنی بر آنکه اینجانب کار را رها کرده، منتظر پایان سفر خویش نگاه داشته‌ام.

 

و یا این تفسیر نادرست که سفر بنده تا اردیبهشت‌ ماه طول می‌کشد و یا انواع و اقسام تردیدها و شائبه‌ها و شایعات دیگر که می‌تواند مربوط به صحبت‌های جناب خوش‌رزم باشد یا نباشد و حتی می‌تواند مربوط به «رنگ شک» هم باشد یا نباشد اما قطعا منطبق بر واقعیت نیستند.


به هر حال اینجانب و گروهی از همکاران عاشق و همراه، به لطف خدا قبراق و سر حال در انتظار شروع مجدد تصویربرداری هستیم و اگر هم کار بنابر تنگناهای مالی سازمان صداوسیما تا اردیبهشت‌ماه امکان ادامه پیدا نکند، برای ما و علاقه‌مندان کار کاملا قابل فهم و پذیرش است چرا که تنگناهای اقتصادی کشور بر هیچ کس از جمله ما پوشیده نیست و قرار هم نیست این تنگناها ما را از پا بیاندازد.

 

پس به یاری حق متعال همه ما خدمتکاران «رنگ شک» در حالت «حاضر در وطن و منتظر‌البودجه» هستیم و ملالی هم نیست جز کمبود آرامش و فضای دلچسب حرفه‌ای!! فضایی که در آن هر گونه حفظ کیفیت و استانداردهای حرفه‌ای برچسب وسواس و مته به خشخاش گذاردن نمی‌خورند و هر گونه بی‌سلیقگی و خلاف قواعد حیاتی کار حرکت کردن، با انعطاف‌پذیر بودن یک معنا پیدا نمی‌کند.


در پایان با حفظ ارادت به همه کسانی که برای «رنگ شک» زحمات فراوان کشیده‌اند و بدون هیچ‌گونه منت مرا و پیشینه کاری‌ام را لایق اعتماد و محبت‌های خود دانسته‌اند، عرض می‌کنم که ممکن است از نظر بعضی‌ها جزئیات خیلی مهم نباشد ولی برای من و امثال بنده جزئیات، اصل هستند؛ چرا که هیچ کلیتی بدون جزئیاتش و فارغ از آن‌ها قابل دفاع و معنی شدن نیست،

 

جزئیاتی همچون اعلام لیست دقیق عوامل یک پروژه و ...؛ شاید باورش مشکل باشد که آقای صالح میرزاآقایی از بازیگران سریال «رنگ شک» نیستند و حتی یک پلان جلوی دوربین نرفته‌اند ولی در طول تمام مراحل کار تا به اینجا، اسمشان در میان عوامل سریال در مطبوعات چاپ می‌شود و اسامی بعضی از کسان که پا به پای همه عوامل دیگر برای کار زحمات شبانه‌روزی را متحمل شده‌اند همچنان در میان اسامی همکاران این سریال از قلم افتاده است.


به امید توفیق همه خدمتگزاران اصیل فرهنگ ایران زمین
فریبرز عرب‌نیا 15 اسفندماه سال 92 »


فیلمنامه «رنگ شک» را فریبرز عرب‌نیا نوشته و داستان یک افسر نیروی انتظامی را روایت می‌کند که ماموریت می‌یابد تا وارد یک باند بسیار مخوف مواد مخدر شود و به دلیل فوق سری بودن عملیات تنها یکی از فرماندهان مافوق او از این ماموریت مطلع است و در این راه با مشکلات متعددی مواجه می‌شود.
اخبار فرهنگی - ایسنا