اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سپر موشکی برای نیویورک از ترس ایران!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سپر موشکی برای نیویورک از ترس ایران!

با وجود کسری بودجه سنگین دولت آمریکا و کاستن از بودجه بخش های درمانی و آموزشی در این کشور، نمایندگان کنگره بدنبال تصویب طرح سپر موشکی با هزینه سرسام آور ۸.۵ میلیارد دلار برای حفاظت از ساحل شرقی آمریکا از حملات موشکی هستند.

 به گزارش ایرنا، نمایندگان جمهوریخواه کنگره برای حفاظت از شهرهای ساحل شرقی آمریکا بویژه نیویورک و واشنگتن دی سی در حال بررسی طرح ایجاد سپر موشکی هستند که هزینه آن دست کم ۸.۵ میلیارد دلار پیش بینی می شود. 

 این نمایندگان مدعی شده اند که ایجاد سپر موشکی به منظور حمایت از شهرهای ساحل شرقی آمریکا در برابر موشک های قاره پیمایی که ایران احتمالا تا سال ۲۰۱۵ خواهد ساخت، ضروری است!  

اکنون آمریکا دارای یک نظام دفاع موشکی در کالیفرنیا و آلاسکا می باشد که برای حفاظت از سواحل غرب این کشور در برابر کره شمالی ساخته شده اند. 

 سازمان های اطلاعاتی آمریکا اخیرا با انتشار گزارشی مدعی شده اند که ایران تا سال ۲۰۱۵ فن آوری ساخت موشک های قاره پیما را به دست خواهد آورد./ایرنا


ویدیو مرتبط :
ترس اسرائیل از توان موشکی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور ترکیه: سپر موشکی علیه ایران را نمی پذیریم



 

 

 رئیس جمهور ترکیه: سپر موشکی علیه ایران را نمی پذیریم

 

رئیس جمهور ترکیه: سپر موشکی علیه ایران را نمی پذیریم / تحریم ها هیچ فایده ای ندارند

ایران همسایه ترکیه است و به تلاش برای افزایش روابط بازرگانی و فرهنگی میان دو کشور و ایجاد راه حل های مسالمت آمیز برای برنامه هسته ای ایران ادامه می دهیم.

رئیس جمهور ترکیه گفت کشورش سپر موشکی پیشنهادی ناتو را نمی پذیرد زیرا این سامانه ، ایران را به عنوان همسایه ترکیه مورد هدف قرار می دهد.

به گزارش عصر ایران، عبدالله گل در گفت و گو با بی بی سی خواستار ایجاد راه حل های مسالمت آمیز درباره برنامه هسته ای ایران شد و گفت: تحریم های بین المللی اعمال شده علیه ایران بدون هیچ فایده ای بوده است.

رئیس جمهور ترکیه علاوه بر این در صحت اتهامات کشورهای اروپایی به ترکیه درباره اینکه آنکارا به اروپا پشت کرده و نگاه خود را به سمت شرق گسیل کرده است؛ ابراز تردید کرد و گفت: کشورهای اروپایی می خواهند بهانه ای برای مانع سازی در برابر پیوستن آنکارا به اتحادیه اروپا پیدا کنند.

گل برای دریافت جایزه اندیشکده سلطنتی روابط بین الملل چاتم هاوس در لندن به سر می برد.

وی اضافه کرد: ایران همسایه ترکیه است و به تلاش برای افزایش روابط بازرگانی و فرهنگی میان دو کشور و ایجاد راه حل های مسالمت آمیز برای برنامه هسته ای ایران ادامه می دهیم.

گل ادامه داد: سپر موشکی، برنامه دفاعی است و برای هر کسی که موشک های بالستیک دارد توسعه داده شده است. این خطاست که پیشنهاد کنیم این سپر موشکی ایران یا هر کشور دیگری را هدف قرار دهد زیرا حتما ما چنین موضوعی را نخواهیم پذیرفت.

وی درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نیز گفت: آنکارا به رفراندوم هایی که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این باره برگزار می کنند؛ احترام می گذارد اما ملت ترکیه نیز در این باره نظراتی دارد که مطرح می کند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: کشورهای اروپایی که آنکارا را به پشت کردن به اروپا و توجه به شرق متهم می کنند می خواهند از این موضوع به عنوان وسیله ای برای اعمال فشار بر ترکیه استفاده کنند. این انتقادات باعث شک  و تردید ما می شود زیرا اتحادیه اروپا ترکیه را به تغییر قوانین، احکام و استاندارهای خود برای الحاق به این اتحادیه واداشته بود...../تحلیل:عصرایران