اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سپاه: پاسخ به دیدن مراکز نظامی با سرب داغ


جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نه تنها اجازه بازدید خارجی ها از مراکز نظامی ایران را نخواهیم داد، بلکه اجازه تفکر پیرامون این موضوع را هم نمی دهیم حتی در رویاهایشان این اجازه را نخواهند داشت که از عادی ترین مکان نظامی ما بازدید کنند. هرکس از این حرفها (بازدید از مراکز نظامی ایران) بزند، جواب آن را با «سرب داغ» خواهیم داد.

خبرگزاری فارس: سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به 29 فروردین روز ارتش گفت: اقدام امام(ره) در حفظ ارتش در برابر تفکر جریانات ضدانقلاب که به دنبال انحلال ارتش بودند، نشان اندیشه ژرف ایشان بود.

وی افزود: البته حضرت امام(ره) در همه مقاطع انقلاب معجزات ذهنی بالایی در اداره انقلاب داشتند ولی خنثی سازی این توطئه و تغییر سیستم دفاعی کشور به یک سیستم دفاعی حامل آرمانهای انقلاب، یک حرکت بسیار دقیق و استراتژیک بود.

محورهای مهم سخنان سردار سلامی به شرح زیر است:


* ارتش با رژه ای که امروز برگزار شد، نشان داد به چه استعداد و بلوغی رسیده و سپاه هم خنثی کننده توطئه‌های دشمن است که این دو در سطح جهانی معتبرند و تا امروز برآورد قدرتهای جهانی و منطقه‌ای برای عبور از ارتفاع این دو سازمان برومند، بی نتیجه مانده است.

* ماموریت های ارتش و سپاه علی رغم اشتراکات، در برخی ماموریتها متفاوت از هم هستند. برای مثال نیروی هوافضای سپاه بر توسعه موشک‌های بالستیک و کروز و هواپیماهای بدون سرنشین تمرکز دارد ولی نیروی هوایی ارتش بر جنگنده‌های با سرنشین متمرکز است. این دو سازمان در کنار هم، یک سیستم بازدارنده دفاعی نیرومند هستند.

* بسیج و نیروی قدس سپاه، مسیرهای استراتژیک دشمن را در منطقه سد کرده‌اند.

* هیچ تداخلی در ماموریتهای ارتش و سپاه وجود ندارد و اگر نیاز باشد، کاملا از هم پشتیبانی می‌کنند.

* نه تنها اجازه بازدید خارجی ها از مراکز نظامی ایران را نخواهیم داد، بلکه اجازه تفکر پیرامون این موضوع را هم نمی‌دهیم. حتی در رویاهایشان این اجازه را نخواهند داشت که از عادی ترین مکان نظامی ما بازدید کنند.

* حریم پایگاههای نظامی باید حفظ شود. اینکه یک بازرس خارجی به پادگان نظامی سر بزند، به معنی اشغال سرزمین است چون همه اسرار و رازهای دفاع ما در اینجاست. این به معنی تحقیر ملی است. حتی گفتگو در این موضوع.

* مطمئنم مردان ما در عرصه نبرد دیپلماتیک دارای چنان ارتفاعی از حیثیت، عزت و ایمان هستند که اگر دشمن بخواهد در این باره حرفی بزنند اینان چنان مشتی بر صورت آنها خواهند زد که با سرعت چند برابر صوت به پایتخت‌هایشان بروند.

* هرکس از این حرفها (بازدید از مراکز نظامی ایران) بزند، جواب آن را با «سرب داغ» خواهیم داد.

* دشمن می‌گوید توافقمان با ایران بر اساس اطمینان نیست بلکه بر اساس راستی آزمایی است اما ما می گوییم هرگز بر اساس راستی آزمایی با دشمن توافق نمی‌کنیم چرا که اعتماد ما به آنها بی انتهاست.

اگر بخواهند در این فضاها صحبت کنند بدانند همه چیز به روز اول خود بازخواهد گشت. جلوی پای دشمن فرش قرمز پهن نخواهیم کرد. ایران، بهشت جاسوسان نمی شود.

* اینکه بگویند «گزینه نظامی روی میز است»، برای ما نگران کننده نیست. مفروضات ما برای یک جنگ تمام عیار با آمریکا شکل گرفته و دکترین ها، ساختار و ظرفیت دفاعی ما در منطقه گسترش دارد و هیچ نگرانی در این باره نداریم.

* ما یا در جنگ‌های غیر مستقیم با امریکا شرکت داشتیم مثل دفاع مقدس، یا در نبردهای منطقه ای به شکل غیر مستقیم و نیابتی با هم دست و پنجه نرم کرده ایم و از خصوصیت هم ارزیابی داریم و یا غیر مستقیم شاهد قدرت نظامی آمریکا بوده‌ایم. درک ما از آنها آرزوگرایانه نیست. ما دارای اشراف اطلاعاتی نسبت به آنها هستیم. ضعف و قدرت آنها را خوب می شناسیم. هرچند با احساس صحبت می‌کنیم، ولی احساساتی نیستیم.

* اسرائیل تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، در هیچ جنگی شکست نخورد و بعد از انقلاب، در هیچ جنگی پیروز نشد. ترویج «ایران‌هراسی» از سوی آنها طبیعی است.

* آمریکا می‌خواهد در دنیای اسلام، جای دوست و دشمن را عوض کند. رژیم صهیونیستی رژیم ضعیفی است و زمانی قوی می شود که دشمنان مسلمان او ضعیف شوند.

* از برخی دولتهای کشورهای اسلامی ناامید هستیم ولی افکار عمومی نگاهی به کارکردهای جمهوری اسلامی ایران در حفظ کرامت و استقلال مسلمانان بیندازد. آیا کسی جز ایران توانست فلسطینی ها را در برابر صهیونیستها به پیروزی برساند؟ آیا کسی جز ایران توانست با ظرفیت موثری به نام «حزب الله»، آن شکست تاریخی را بر اسرائیل تحمیل کند؟

* دولتهای عربی که علیه یمن عمل می‌کنند، اگر قدرتمندند و هنر جنگیدن دارند بجای جنگ با ملت مستضعف و مسلمان عربی که هیچ تهدید برای آنها نبوده، اعلام کنند اگر فقط یک گلوله سبک و کوچک به فلسطین داده‌اند، آن وقت ما میگوییم که صدهاهزار موشکی که در اختیار حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین است، چگونه عمل کرده‌است.

* نتانیاهو دارای حداقل اعتبار سیاسی است. ترجیح میدهم بجای گوش دادن به حرفهای او، کارتن «گوریل انگوری» را ببینم.

* عربستان دنبال سلطه طلبی در جهان عرب است. طبق اطلاعاتی که ما داریم، سران این ائتلافی که شکل گرفته، فقط 6 ساعت قبل از حمله به یمن در جریان قرار گرفتند. این برای کشوری مثل مصر یک تحقیر تاریخی است و مصر نباید این تحقیر را بپذیرد. پاکستان هوشمندی به خرج داد.

* نظام سعودی دچار چالش در داخل حاکمیت خود شده است. اینهای برای حل این چالش و فرافکنی آن، از چنین ماجرایی (حمله به یمن) کمک گرفتند.

* اگر عربستان یک موفقیت منطقه‌ای به دست بیاورد، سراغ سایر همسایه‌هایش هم خواهد رفت. مشارکت این همسایه ها در جنگ یمن، خودکشی است.

* تجاوز به یمن، استثنایی‌ترین حماقت آل سعود بود چون در برابر ملتهای مسلمان، از چهره اسرائیلی خود پرده برداشت.

* ملت یمن، شاهکارهای زیادی در طول تاریخ در مقاومت زمینی از خود نشان داده است. عثمانی‌ها می‌گفتند یمن مثل کارخانه ذوب آهن بود که سربازان ما را در خود ذوب و نابود کرد. آل سعود جرات و توان جنگ زمینی با یمن را ندارد.

* از یمن حمایت سیاسی می‌کنیم و اگر راهش باز باشد، کمک انسان‌دوستانه هم خواهیم کرد و از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم. ما به وحدت جهان اسلام بیش از اینها فکر می‌کنیم.

* ما وارد دریای هیچ کشوری نخواهیم شد. ما ملتی با تمدن هستیم و به حق حاکمیت کسی تجاوز نخواهیم کرد اما این حضور (ناوگان دریایی ایران در آبهای آزاد) اگر در هر سطحی -حتی لسانی- با تهدید دیگران مواجه شود، حتما عکس العمل‌های قدرتمندی از ما خواهند دید و خودشان هم می دانند و رفتار آنها در مورد ما تا اینجا که دیده ایم، عاقلانه بوده است.

* تمام قدرت ایران برای حفظ کرامت، عظمت، آزادی، شرافت و عزت مسلمین و نوامیس آنهاست.

* عربستان با این کار (حمله به یمن) دیرزمانی نخواهد پایید که با عکس‌العمل های نگران کنده و مخربی مواجه خواهد شد. آل سعود در بن بست گیر کرده، نه می تواند این وضعیت را ادامه دهد و نه ادامه ندهد. انصار الله امروز بر 90 درصد یمن مسلط است.

* فرودگاهی در یمن به دست القاعده افتاده. آیا عربستان می تواند تضمین دهد که اتفاقی مثل 11 سپتامبر برای برج نشینان کشورهای عربی رخ ندهد؟

* ما روابط دفاعی با دولت رسمی سوریه داشته ایم و طبیعتا وقتی از ما کمک مستشاری بخواهند، کمک می کنیم. در مورد عراق هم همینطور. کمک های ما بدون ضربه به حاکمیت ملی این کشورهاست چراکه ما می خواهیم از گسترش یک جریان جنایتکار جلوگیری کنیم.

* حضور ما در عراق به درخواست رسمی این کشور بود. مگر می شود بدون درخواست یک دولت رسمی، در آن کشور حضور داشت؟


ویدیو مرتبط :
جواب بازدید از مراکز نظامی را با ""سرب داغ ""می دهیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سپاه:سرب داغ،جواب بازرسی‌ از مراکز نظامی


فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان "اجازه نمی‌دهیم هیچ‌گونه بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی ما تحت هر عنوان صورت گیرد" گفت: پاسخ ما به بازرسی‌های هماهنگ‌شده از مراکز نظامی "سرب داغ" است.

خبرگزاری تسنیم: همزمان با میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران و نمایندگانی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی با سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار که در ستاد فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار و خیر مقدم به میهمانان خارجی و داخلی، اظهار داشت: برای آحاد پاسداران جای بسی افتخار و مباهات است که در مقام و مسئولیت پاسداری از انقلاب اسلامی به بزرگ‌پاسدار اسلام و پیشوای آزادگان جهان اسلام حضرت امام حسین(ع) اقتدا کرده‌اند.

وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی و سپس رویارویی پیروزمندانه با توطئه‌های رنگارنگ نظام سلطه و استکبار طی سال‌های پس از جنگ تحمیلی، افزود: ملت بزرگ ایران با الهام از سیره عملی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و وفاداری نسبت به پیمانی که با خون شهدا بسته‌اند، با اطاعت از ولی فقیه و زعامت حضرت امام خمینی(ره) و جانشین صالح و شایسته ایشان مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) مسیر جهاد، مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران را تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با تبیین تحولات جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی که با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مرحله نوینی در معادله قدرت پدید آمد، گفت: بعد از فروپاشی شوروی، فرصت پیاده‌سازی تئوری نظم نوین جهانی برای آمریکا مهیا شد. این تئوری بر پایه فرهنگ تمامیت‌خواهی و سلطه‌طلبی بنا شده است.

سردار حاجی‌زاده با بیان "اساس این ایده ایجاد دهکده بزرگ جهانی به‌رهبری آمریکا استوار شده است." افزود: آمریکا براساس این اصول، کلیه برنامه‌ها و اهداف راهبردی خود را برای حفظ و استمرار قواعد جهان تک‌قطبی قرار داده است.

وی تأکید کرد: امروز، هر حکومتی، فارغ از هر نوع گرایش دینی و اعتقادی، اگر منافع ملی خود را، هم‌جهت با منافع سلطه‌طلبانه غرب، به‌سرکردگی آمریکا، تعریف نکرده باشد و مقابل آمریکا کرنش نکند با اِعمال سیاست‌های تحریم، مهار، تعدی و تجاوز و تضییع حق حاکمیت مواجه خواهد شد و این نسخه ثابت استکبار غرب برای کشورها می‌باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با ارائه تصویری از وضعیت امروز منطقه، خاطرنشان کرد: چند سالی است منطقه استراتژیک غرب آسیا و بخش‌هایی از شمال آفریقا شاهد ناامنی، خونریزی و کشتار مردم بی‌گناه و جنگ‌های خانمان‌سوز توسط گروه‌های تروریستی تکفیری و داعش شده است و هرروز نیز دامنه این جنگ‌ها توسعه پیدا می‌کند.

سردار حاجی‌زاده افزود: در چنین وضعیتی علاوه بر نابودی زیرساخت کشورها، کودکان، زنان، افراد پیر، جوانان، شیعه و سنی، مسیحی و غیرمسیحی، ایزدی، کُرد و ... با ملیت‌های مختلف در این منطقه قتل‌عام شده و زنان و دختران به بردگی جنسی برده می‌شوند.

وی با اشاره به عقاید انحرافی و ضداخلاق و ضددین گروهک‌های تروریستی تکفیری، گفت: این گروه‌ها با افکار الحادی، قارچ‌گونه در منطقه در حال رشد هستند و این ویروس خطرناک 80 کشور را تاکنون آلوده کرده است. اعتقادات و اقدامات آنها بر هیچ دین و آئینی و حتی منطق بشر اولیه بدوی منطبق نیست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: آنها انسان زنده را به آتش می‌کشند، قلب آدم مرده را از قبر بیرون کشیده و به دندان می‌گیرند، در کوچه و بازار، مسجد، مناطق جمعیتی حرکت‌های انتحاری انجام می‌دهند و بی‌گناهان را می‌کشند.

سردار حاجی‌زاده با بیان "گروهک‌های تروریستی تکفیری و داعش در جایی جنگ داخلی و برادرکُشی راه می‌اندازند و در جای دیگر با بسیج مدرن‌ترین تسلیحات به جنگ مردمی بی‌دفاع می‌روند و شب و روز بر سر آنها اقسام بمب‌ها را می‌ریزند." پرسید: این جنگ‌های ویرانگر با رهبری چه قدرت‌هایی و با چه اهدافی انجام می‌شود؟ شکل‌دهی، هدایت و مدیریت تروریسم از نوع دولتی و افسار گسیخته آن مبتنی بر اهداف سیاسی و اعتقادی افراط‌گرایانه و ویرانگر از چه مبدئی هدایت می‌شود؟

وی اظهار داشت: امروز پشت‌صحنه این‌همه ویران‌گری‌ها آشکار و براساس اقرار خود آنها واضح و شفاف شده است که تحت حمایت چه کشورها و دولت‌هایی قرار دارند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: صحنه گردان اصلی این جنایات آمریکا است. آمریکایی‌ها با طرح انگلیسی ــ صهیونیستی و پول کشورهای منطقه و در رأس آنها عربستان سعودی به‌دنبال منافع شومی هستند که دیر یا زود خود آنها را نیز در این باتلاق گرفتار خواهد کرد.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به "در این عرصه وحشی‌گری افسار گسیخته هیچ کشوری در حاشیه امن قرار نمی‌گیرد و قطعاً به‌نوعی از عوارض این اقدام تأثیر می‌پذیرد"، افزود: آمریکا به‌دنبال گسترش جنگ نیابتی در منطقه است و با عوام‌فریبی، ائتلاف ضدداعش راه می‌اندازد ولی به‌طور علنی می‌گوید: "ما به‌دنبال نابودی داعش نیستیم، ما بحران را مدیریت می‌کنیم." این در حالی است که در صحنه عراق شاهد بارریزی با هواپیما و انواع کمک‌رسانی به داعش هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاهه دشمنی‌های آمریکا علیه نظام و ملت ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران طی 37 سال گذشته انواع طرح‌های ضدبشری نظام سلطه به‌رهبری آمریکا را تجربه کرده است و اقدامات تروریستی، ناامن‌سازی، انفجارات، زدن شهرها با خمپاره تنها بخشی از اقدامات خصمانه‌ای است که توسط گروهک‌هایی که امروزه خارج‌نشین هستند و بعد از سه دهه همچنان توسط آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی حمایت می‌شوند، در این سال‌ها در کشور ما به مرحله اجرا در آمده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این گروه‌های تروریستی بیش از 16000 نفر از مردم بی‌گناه ایران را شهید کرده‌اند. ما آموخته‌ایم چگونه امنیت ایران را حفظ کنیم. ما آموخته‌ایم در مقابل گروه‌های تکفیری، تروریستی، ضدبشری و حتی هواپیماربایی چگونه مقابله کنیم، ما آموخته‌ایم چگونه با دشمن بجنگیم. همه ترفندهای آنها برای ما روشن است. ولی کشورهایی که تجربه غنی 37ساله ایران را ندارند بسیار آسیب‌پذیر هستند.

سردار حاجی‌زاده با پرده برداشتن از برخی واقعیات تلخ موجود پیرامون وضعیت گروهک‌های تروریستی تکفیری تحت حمایت آمریکا و غرب، گفت: نکبت جدید و گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا مرز و قلمرو نمی‌شناسد، جبهه ندارد، ظرف چند روز ارتش‌های کلاسیک و بی‌تجربه را متلاشی می‌کنند، امنیت مردم را ظرف مدت کوتاه از بین می‌برند.

وی افزود: امروز کشورهایی مثل عراق، سوریه و لیبی گرفتار این مصیبت هستند و ملت بزرگ یمن نیز درگیر مصیبت بزرگی همچون مصیبت غزه است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با ابراز تأسف نسبت به حمایت کورکورانه برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس از سیاست‌های جاهلانه عربستان و انجام پروازهای عملیاتی از این کشورها به‌سمت یمن تأکید کرد: ما در مقابل خداوند متعال، بشریت و تاریخ باید جوابگوی اعمالمان باشیم.

سردار حاجی‌زاده با حساس توصیف کردن شرایط منطقه و مضحک خواندن دلسوزی رئیس‌جمهور بی‌خرد آمریکا در قبال برخی کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: تحلیل شرایط منطقه آنی نیست که اوباما به‌عنوان دلسوز منطقه خلیج فارس در کمپ دیوید ارائه می‌دهد. کشورهای منطقه باید بیشتر از این هوشیار باشند و واقعیت‌ها را آن‌گونه که هست تحلیل و ارزیابی کنند.

وی با اشاره به مصاف دیرینه ملت ایران با دشمنی‌های آمریکا و غرب، گفت: ما همچنان با توطئه‌های آمریکایی روبه‌رو هستیم، ما امروز درگیر یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی با آنها هستیم. آمریکایی‌ها سالیان سال است که از مقابله مستقیم و جنگ با ایران ناامید هستند و با بی‌شرمی تمام در این حوزه‌ها ناجوانمردانه مشغول تلاش می‌باشند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به طرح برخی مطالبات ظالمانه، غیرقانونی و غیرعقلانی در فرآیند مذاکرات هسته‌ای توسط آمریکا و متحدان کاخ سفید، افزود: اخیراً نیز در حاشیه مذاکرات می‌شنویم مسئله بازرسی مراکز نظامی و دفاعی را به‌بهانه مسائل هسته‌ای مطرح می‌کنند ولی نمی‌دانند که روش‌های نفوذ و شیوه‌های موریانه‌ای آنها نزد ایرانیان نخ‌نما شده است و این درخواست غرب، در حقیقت درخواست جاسوسی رسمی در ایران است.

سردار حاجی‌زاده تأکید کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا فرمودند ما نه تنها اجازه نخواهیم داد از مراکز نظامی و دفاعی بازرسی کنند بلکه تحت هر عنوان شامل بازرسی هماهنگ‌شده یا نشده پیرامون مراکز یا حتی هر فاصله‌ای و به هر شکلی، پاسخ ما پاسخ به اقدام در حکم جاسوسی خواهد بود و پاسخ آن، "سرب داغ" است.

وی در پایان با قدردانی از پذیرش دعوت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران خطاب به آنان، گفت: امیدواریم این‌گونه جلسات فراتر از تشریفات، نتایج ملموس و کاربردی برای همه کشورها و ملت‌ها داشته باشد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی همکاری همه‌جانبه در تمامی ابعاد با کشورهای دوست را دارد.

همچینین در این دیدار سرهنگ کنستانتین پانوف (وابسته نظامی کشور اوکراین) به‌عنوان نماینده وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران در سخنانی با تبریک میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار به فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سایر فرماندهان و کارکنان این نهاد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین ارکان نظامی جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه دفاع از کشور را به‌عهده دارد و در این بین نیروی هوافضای سپاه نقش بزرگ و بسزایی ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: نیروی هوافضای سپاه از جوانترین نهادهای نظامی ایران است و این نشانگر آن است که پیشگامان نظامی ایران در این نهاد گرد هم آمده‌اند.

وابسته نظامی کشور اوکراین با اشاره به نقش‌ها و اقدامات سپاه در مرزهای کشور و شهدای آن در این راه، یادآور شد: شهیدانی که جانشان را در راه میهنشان فدا کرده‌اند، الگویی برای تربیت نسل‌های بعد می‌باشند.

سرهنگ کنستانتین پانوف در پایان با آرزوی پیشرفت و شکوفایی بیشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خوشبختی خانواده‌های پاسداران، تأکید کرد: امیدوارم ایران و ملتش همواره در سایه صلح برقرار بوده و آینده‌ای روشن در انتظار این کشور باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم هدایایی توسط فرمانده نیروی هوافضای سپاه به میهمانان خارجی شرکت‌کننده در این مراسم اهدا شد.