اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سپاه در انتخابات مصداقی ورود نمی‌کند


جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: سپاه پاسداران در انتخابات به صورت مصداقی ورود نمی‌کند.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در آستانه برگزاری نخستین جشنواره سلمان فارسی ویژه تحقیقات علوم انسانی در نیروهای مسلح طی نشستی جزئیات این جشنواره را اعلام کرد.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: اعتماد به پژوهش و باور به اینکه تحقیق کار علمی صرف نیست بلکه در همه عرصه‌ها می‌تواند حلال مشکلات کشور باشد می‌تواند کشور در کنار قدرت به ثروت نیز نزدیکتر کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امیدواریم در عرصه سیاست، اقتصاد، امنیت و مدیریت به جایی برسیم که همه فعالیت‌های ما مبتنی بر تحقیق بوده و بتوانیم از نتایج آن برخوردار شویم.

حاجی صادقی با بیان اینکه در علوم انسانی منابع بسیار خوبی را در اختیار داریم و از فرهنگ الهی برخورداریم، یادآور شد: اشکال و مشکل اساسی ما در زمینه علوم انسانی عدم توانمندی استخراج از منابع موجود مانند قرآن است.

وی ضمن اشاره به مطالبه رهبری در خصوص تحول در علوم انسانی ادامه داد: امیدواریم تحول در علوم انسانی پیش از گذشته جدی گرفته شود و هم محققین ما در حوزه علمیه و هم در دانشگاه‌ها نسبت به این موضوع با اهتمام و تلاش بیشتری فعالیت کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاهدر همین زمینه خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما در این خصوص این است که به دنبال انسان شناسی از طریق دیدگاه اومانیستی هستیم درحالیکه قرآن بیشتر از اومانیسم به انسان شخصیت داده و باید به این باور برسیم که اسلام بیش از فمنیسم به حقوق زنان توجه کرده است.

حاجی صادقی با بیان اینکه در زمینه تحول در علوم انسانی با مطالبات رهبری در این خصوص فاصله داریم و هنوز درک نکرده‌ایم نگاه اسلام به همه پدیده‌ها نگاهی عالمانه‌تر، واقع‌بینانه‌تر است، گفت: امیدواریم با فعالیت‌ها علمی و پژوهشی که بخصوص در حوزه علوم انسانی صورت خواهد گرفت شاهد برطرف شدن مطالبه رهبری باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت پژوهشگاه امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: این پژوهشگاه با سابقه سه دهه فعالیت آثار و محصولاتی را به نیروهای مسلح ارائه کرده است و در این دوره بیش از 700 کتاب و اثر در قالب کتابهای منبع و مطالعاتی، ده‌ها کار تحقیقاتی که برخی از آنها قابلیت انتشار داشته و انتشار یافته اما برخی منتشر نشده است و صدها کتاب آموزشی در سطح سپاه، بسیج و نیروهای مسلح تولید شده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه تا سال 93 با عنوان پژوهشکده تحقیقات اسلامی تنها در زمینه رفع نیازهای تحقیقاتی سپاه و بسیج مأموریت داشت و آثار مهمی را برای این دو بخش فراهم کرد اما از سال 1393 بنا بر کار کارشناسی در ستاد کل نیروهای مسلح با اذن و ابلاغ رهبری حوزه مأموریت آن به پژوهشگاه تبدیل شد و همه نیروهای مسلح تحت پوشش فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی آن قرار گرفتند.

حاجی صادقی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره سلمان فارسی ویژه تحقیقات علوم انسانی در سطح نیروهای مسلح گفت: این جشنواره با مشارکت و نقش آفرینی همه نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و بسیج برگزار می‌شود.

وی به برخی از اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: تکریم پژوهش و پژوهشگر، حمایت از مراکز و مجموعه‌هایی که کار پژوهشی در مجموعه نیروهای مسلح انجام می‌دهند، کمک به مسئله تولید علم، تحقیق، مطالبات رهبری، تعامل و هم افزایی بیشتر بین مراکز پژوهشی و معرفی آثار برجسته و ممتاز این حوزه‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نخستین جشنواره سلمان فارسی ویژه نیروهای مسلح پنج شنبه 26 آذرماه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و با حضور مسئولان علمی و پژوهشی نیروهای مسلح در سالن بین المللی رسول اعظم شهر قم برگزار می‌شود.

حاجی صادقی ادامه داد: آثار برگزیده شده این جشنواره در سه سطح معرفی می‌شوند و طبق آخرین اخبار تاکنون 288 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که 44 اثر از سوی ارتش، 58 اثر از سوی نیروی انتظامی، 54 اثر از سوی وزارت دفاع و 122 اثر از سوی سپاه وبسیج به این دبیرخانه ارسال شده است که آثار ارسال شده در شش عنوان مورد رصد، ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از آثار پژوهشی نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

حاجی صادقی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت پژوهشگاه در خصوص بومی کردن علوم انسانی گفت: در چارچوب نیروهای مسلح کارهای خوبی صورت گرفته است که فعالیت‌ها و آثاری در زمینه سبک زندگی اسلامی، تحول در معرفت انسانی از جمله این اقدامات است.

وی همچنین ادامه داد: پژوهشگاه امام صادق(ع) به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دیگر اعلام می‌کند آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف علوم انسانی موضوعات و مسائل آنها را مبتنی بر انسان شناسی بررسی و ارائه کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص رشد علمی کشور اظهار داشت: ما نباید به این رشد علمی قانع شویم و براساس دستورات الهی عبادت محدودیت دارد اما یکی از اموری که محدودیت ندارد تولید علم اندوزی و علم افزایی است.

حاجی صادقی با بیان اینکه اگر دنبال قدرت هستیم، می‌توانیم آن را در علم و پژوهش بدست آوریم، افزود: در دنیای امروزی برجسته ترین کشورها در حوزه تولید علم و تحقیق دارای ثروت هستند و اگر ما دنبال قدرت و ثروت هستیم باید به علم و پژوهش توجه بیشتری کنیم.

وی افزود: امیدواریم مسئولان و مدیران کشور به دور از مسائل سیاسی و جناحی به هم کمک کنند تا پژوهش‌ها به خصوص در علوم انسانی محقق شود و کشور با استفاده از این مسئله روز به روز پیشرفت کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اگر دشمنان ما در مذاکرات کوتاه می‌ایند به خاطر تولید علم ایران که باعث قدرتمند شدن ایران است شده است. ما از اینکه رهبری اعلام می‌کند از این مسئله نگران است خجالت می‌کشیم و باید همچنان تلاش کنیم تا رشد علم و شتاب علمی کشور ادامه یابد و بابت این مسئله از محضر رهبر انقلاب عذرخواهی می‌کنیم.

حاجی صادقی همچنین تصریح کرد: امیدواریم روزی این مطالبه رهبری به شکلی خوب در کشور پاسخ داده شود و شاهد آن باشیم که علم و تحقیق و پژوهش قربانی مسائل دیگر نشود.

وی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی درباره حوادث نیجریه و به شهادت رسیدن شیعیان این کشور گفت: از ظلم و جنایتی که در حق مسلمانان نیجریه می‌شود بسیار متأسفیم و معتقدیم جبهه استکبار در برابر بیداری اسلامی احساس خطر می‌کند و مرگ تدریجی خود را در بیداری اسلامی و انسانی می‌بیند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه  افزود: جبهه استکبار به دلیل این ترس به دولت‌های مختلف فشار می‌آورد و شک نداریم در قضیه نیجریه نیز دست رژیم صهیونیستی و جبهه استکبار در پشت پرده قرار دارد البته امیدواریم دولت و مسئولان کشور نیجریه نسبت به این موضوع و رفع نگرانی‌های جهان اسلام توجه بیشتری کنند.

حاجی صادقی گفت: طبق اعتراف مسئولان نیجریه شهروندان مسلمان این کشور جزو بهترین شهروندان هستند و سزاوار نیست اینگونه مورد بی توجهی و رفتارهای نامناسب و ظلم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جبهه استکبار با ایجاد فتنه‌های اینچنینی دنبال به راه انداختن دعوای مذهبی در جهان اسلام است و این را باید به آنها گفت که وحدت در جهان اسلام وجود دارد و جبهه استکبار از این منظر راه به جایی نخواهد برد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ادعای یکی از رسانه‌های روسی مبنی بر کاهش نیروهای ایرانی در سوریه از 7 هزار نفر به 700 نفر گفت: ادعای این رسانه درباره تعداد نیروهای ایرانی نه آن زمانی که اعلام کردند 7 هزارتا درست است نه اینکه می‌گویند به 700 نفر کاهش پیدا کرده، درست است.

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از جبهه مقاومت همواره دفاع می‌کند و از این مسئله خسته نمی‌شود. آنها بدانند جبهه انقلاب اسلامی از مقاومت دفاع و محافظت کرده و از مواضع خود کوتاه نمی‌آید. آنها فکری به حال خود کنند که پنج سال قبل می‌گفتند در مذاکره با سوریه ایران نباید حضور داشته باشد و امروز می‌گویند مذاکره در سوریه بدون حضور ایران امکان پذیر نیست.

وی افزود: ایران و سپاه پاسداران کمک‌های خود را در حد مستشاری و راهنمایی انجام می‌دهد و آن را ادامه می‌دهد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه درباره مواضع سپاه پاسداران در خصوص انتخابات مجلس خبرگان نیز، گفت: درباره حضور حداکثری مردم در انتخابات شکی نیست زیرا اقتدار نظام و مردم سالاری نظام به مشارکت مردم برمی‌گردد و شرکت مردم در انتخابات مهمترین عامل موفقیت و سربلندی نظام و تضعیف استکبار است.

حاجی صادقی با بیان اینکه سپاه پاسداران هر اقدامی که لازم باشد در خصوص حضور پرشور مردم در انتخابات انجام خواهد داد، گفت: اما سپاه نسبت به مسائل سیاسی و جناح بندی در انتخابات ورود نخواهد کرد و به هیچ عنوان در انتخابات به شکل مصداقی ورود نمی‌کند زیرا خود را سنگرنشین انقلاب اسلامی می‌داند.


ویدیو مرتبط :
ورود مداحان به عرصه انتخابات مجلس ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عابدینی: سپاه به انتخابات ورود نکرده است


مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت:متاسفانه برخی می خواهند با هر ترفندی انتخابات را لوث کنند.

کاپ: امیر عابدینی درباره مناظره شب گذشته در برنامه 90 میان کاندیداهای فدراسیون فوتبال عنوان کرد:اگر بخواهم صریح و روشن و پوست کنده بگویم باید به این نکته اشاره کنم که قرار بود برنامه ها را ببینم و نظر بدهم.از نظر من در برنامه 90 کاندیدایی برنامه نداد اما کل ماجرا بیانگر موضوعی بود که آجرلو ایده آلی فکر می کند.نگاه او به قضایا آرمانی بود.عزیز محمدی شرایط جدید حاکم بر فیفا را گفت و برنامه ای ارائه نکرد.تاج هم بیشتر عملیاتی صحبت کرد و گفت ما این هستیم و این می شویم.او از وضعیت موجود دفاع کرد.

وی ادامه داد:صبوری تاج و آجرلو نسبت به تندخویی عزیز محمدی نمود بهتری داشت.عزیز محمدی بحثی را باز کرد که خودش هم باید پاسخگو باشد.بحث تبلیغات محیطی از دوره خود عزیز محمدی در سازمان لیگ بود.به آجرلو و تاج بابت صبوری شان تبریک می گویم و این نشان دهنده مدیریت بالای آنهاست.

عابدینی درباره اینکه از نظرش در حال حاضر اقبال در مجمع به نفع کدام کاندیدا است گفت:موضوع کمی پیچیده است.هر چند از نظر من و با تحقیقاتی که انجام داده ام اقبال در مجمع نسبت به تاج بیشتر است.آجرلو هم اقبال خوبی دارد.در مجموع بین این دو نفر بحث جدی وجود دارد.

وی درباره اینکه شایعه شده با توجه به حضور آجرلو در تربیت بدنی سپاه،این نهاد به انتخابات ورود کرده بیان داشت:من هم این را شنیده ام.هر چند به نظر من این موضوع نتیجه مثبتی ندارد و بهتر است تربیت بدنی سپاه به موضوع ورود نکند.با این وجود شخصا بعید می دانم که سپاه به مساله انتخابات فوتبال ورود کند.همان طور که دولت به مساله ورود نکرد بنابراین دلیلی ندارد نهادهای دیگر به مساله وارد شوند.به نظر من این بحث جوی است که راه افتاده و بهتر است خاتمه یافته تلقی شود.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ خاطرنشان کرد:الان به من گفتند که بازرسی کل کشور گفته است انتخابات برگزار نمی شود.در حالیکه این نهاد معظم قضایی تاکید داشته که به انتخابات فدراسیون فوتبال ورود نمی کند.متاسفانه برخی می خواهند با هر ترفندی انتخابات را لوث کنند.انتخابات 18 اردیبهشت برگزار می شود و قطعی می گویم که رییس هم انتخاب خواهد شد.آنهایی که خواهان لغو انتخابات هستند فوتبال را دوست ندارند.

وی درباره برخی شایعات پیرامون واسطه گری برای رای گیری در مجمع اظهار داشت:قسم می خورم این هیات ها را نمی شود خرید.ما رییس جدید هیات مبتدی نداریم.همه حرفه ای هستند و باشگاهها هم مدیران ارزشی دارند.من اطمینان دارم که در رای گیری دلالی وجود نخواهد داشت و انتخابات سالمی برگزار می شود.

عابدینی درباره اینکه تاج از وی به عنوان یکی از گزینه های دبیر کلی یاد کرد گفت:تاج و آجرلو با من صحبت داشته اند اما فعلا همه چیز در حد حرف است.تاج گفت که به من کمک می کنی و من هم گفتم پای کار هستم.