اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سپاه آمادگی موشکی مطلوبی دارد


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، آمادگی موشکی مطلوبی دارد.

خبرگزاری مهر: سردار محمد علی جعفری عصر چهارشنبه در جمع فرماندهان سپاه عاشورا با بیان مطلب فوق گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر آمادگی نظامی و امنیتی بخصوص توان موشکی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و آمادگی مقابله با  هرگونه تهاجم نظامی به ایران اسلامی را دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سپاه بایستی به عنوان موتور محرکه انقلاب اسلامی عمل کند ابراز داشت: مهم ترین ویژگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، پیرو ولایت بودن است و از دیگر خصیصه های نیروهای سپاهی می توان به به شادابی، تحرک و انقلابی بودن اشاره کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سپاه به دنبال پاسداری غیرمحافظه‌ کارانه از انقلاب اسلامی است ابراز داشت: در گذشته ، هدف دشمن تنها خاک و موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی بود ولی در حال حاضر ، استکبار جهانی ، ایمان و اعتقادات مردم را مورد هدف قرار داده است.

سردار جعفری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خنثی شدن تهاجمات دشمنان در تمامی زمینه های اعتقادی و نظامی در گرو اخلاص هرچه بیشتر در کارهاست عنوان کرد: اگر ما درست به وظیفه و تکلیف خود عمل کنیم بسیاری موانع از سر راه انقلاب برداشته می‌شود.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان مجدد این مطلب که ویژگی بارز سپاه ، آمادگی اعتقادی است گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، آمادگی  کامل  نظامی ، امنیتی و موشکی مطلوب را داراست.


ویدیو مرتبط :
توان موشکی سپاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام آمادگی سپاه برای حفاظت از اساتید



رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران گفت: در صورت تصویب شورای عالی امنیت ملی ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی کامل دارد تا از اساتید و نخبگان دانشگاهی حفاظت نماید.

 

یدالله جوانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به ترور دو استاد بسیجی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: با یک نگاه تاریخی به حوادثی که از ابتدای انقلاب اسلامی در کشور اتفاق افتاده است می توان به خوبی به این نتیجه رسید که همواره دولت غربی به دنبال ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در ایران هستند.

وی افزود: اقدامات تروریستی منافقین در اوایل انقلاب و گروهک های تروریستی نظیر پژاک و جندالشیطان در چند سال اخیر نمایانگر حمایت کشورهای غربی، امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بوده که با تجهیز نظامی و اطلاعاتی این گروهک ها آنها را جهت انجام عملیات تروریستی در عرصه انقلاب اسلامی تحریک و تجهیز می کردند.

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جنایات ریگی در شرق کشور و اعتراضات مشروح وی نشان داد که سرویس های اطلاعاتی کشورهای استکباری نظیر انگلیس، رژیم صهیونیستی و در راس آنها امریکای جنایت کار بیشترین حمایت ها را از گروهک های تروریستی دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: در اعتراضات ریگی بیان شده است که امریکایی ها به دنبال گستردن دامنه عملیات تروریستی به پایتخت ایران و مناطق مرکزی بوده اند لذا حادثه کور تروریستی سو قصد به دو استاد دانشگاه شهید بهشتی تصدیقی بر تلاش سرویس های اطلاعاتی M۱۶ و سیا و موساد برای عملیات تروریستی در پایتخت است.

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به موفقیت های اخیر کشورمان در دیپلماسی منطقه ای گفت: دیپلماسی فعال کشور طی ماه های اخیر دستاوردهای بزرگی را در منطقه و جهان بدست آورده و به موقعیت ممتاز در منطقه از نظر دیپلماسی عمومی دست یافته است لذا دشمنان با طرح ترورهای کور همواره سعی دارند این دستاورها و موفقیت ها را تحت الشعاع قرار دهند.

سردار جوانی در همین زمینه تصریح کرد: دستاوردهای فراوان و مهم سفر احمدی نژاد به لبنان و به دنبال آن سفر سعد حریری نخست وزیر لبنان به کشورمان که نمایانگر عزم دو طرف در ارتقای سطح روابط سیاسی و تجاری است ، شکستی عظیم برای صهیونیست ها و امریکا در سطح منطقه و جهان محسوب می شود لذا با نهایی شدن این توافقات دوجانبه ایران و لبنان در سفر نخست وزیر لبنان به تهران، صهیونیست ها به دنبال توطئه افکنی برای تحت الشعاع قرار دادن این سفر مهم هستند.

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران در خصوص اقدامات این نهاد برای حفاظت از اساتید و نخبگان اظهار داشت: این تصمیمات بر اساس ضرورت و نیاز توسط شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می شود و در صورت تصویب در این شورا سپاه پاسداران آمادگی کامل دارد تا با حفاظت از همه اساتید و نخبگان هسته ای، دشمنان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام سازد.

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی نیز سپاه پاسداران با بر عهده گرفتن امنیت در پروازهای داخلی و خارجی اجازه هیچ گونه تحرک به دشمنان را نداد و در حال حاضر نیز سپاه با آمادگی کامل می تواند از نیروهای نخبه و دانشمندان هسته ای حفاظت نماید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشورمان باید با شناسایی کامل ابعاد این جنایت از تهدید دوباره سرمایه های ملی جلوگیری نمایند.../باشگاه خبرنگاران