اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سپاهان با مجتبی و محرم قهرمان می شود


در هشت سال گذشته، قهرمان لیگ یا جباری را داشته یا نویدکیا. استثنا تنها در فصل هایی رقم خورده که هر دو بازیکن مصدوم بوده اند

روزنامه تماشا: در هشت سال گذشته، قهرمان لیگ یا جباری را داشته یا نویدکیا. استثنا تنها در فصل هایی رقم خورده که هر دو بازیکن مصدوم بوده اند

«با آمدن جباری دیگر تیم ما کامل شده. حالا دیگر ما مدعی اصلی قهرمانی لیگ هستیم.» جمله ای که یعقوب کریمی به خبر آنلاین می گوید، شبیه به چیزی است که در ذهن همه بازیکنان و هواداران سپاهان می گذرد. جمله ای که چندان هم دور از واقعیت نیست.

در هشت دوره اخیر لیگ، شش بار تیم هایی قهرمان شدند که جباری یا نویدکیا را در پست شماره 10 به کار گرفته اند. استقلال در دوره های پنجم، هشتم و دوازدهم و سپاهان در دوره های نهم، دهم و یازدهم لیگ برتر. به عبارت دیگر در هشت سال گذشته، تنها دو تیم بدون داشتن نویدکیا و جباری قهرمان لیگ برتر شده اند.

در لیگ ششم درحالی سایپا با دایی قهرمان شد که محرم نویدکیا مصدوم بود و تنها 9 بار برای سپاهان بازی کرد و جباری هم تنها یک بار با پیراهن استقلال به میدان رفت. در لیگ هفتم نیز پرسپولیس قطبی در شرایط قهرمان شد که جباری مانند استقلال حجازی شرایط بدی داشت و نویدکیا هم با انجام هشت بازی نتوانست چندان به کمک سپاهان بیاید. به غیر از این دو فصل ویژه هیچ تیمی نتوانسته بدون داشتن یکی از این دو قهرمان لیگ شود. حالا برای اولین بار همه تیم های لیگ، به جز سپاهان، چنین شرایطی را تجربه می کنند و زردها با داشتن برترین طراحان فوتبال ایران، خیالشان از کسب پنجمین قهرمانی در لیگ راحت است.

سردرگمی هافبک های سپاهان

از طرفی دیگر کرانچار این روزها نگرانی ویژه ای دارد. او باید به زودی نحوه استفاده از جباری و نویدکیا را مشخص کند و هافبک های دیگر تیمش را هم از سردرگمی دربیاورد. یعقوب کریمی که در فصل آینده یکی از هافبک های سپاهان خواهد بود، می گوید: «این نظر سرمربی است و من اطلاعی ندارم ولی هر دو آنها جزو بهترین ها هستند که می توانند به سپاهان کمک کنند. می توان گفت جباری و نویدکیا، ژاوی و اینیستای ایران هستند.»

امید ابراهیمی، ضلع دیگر لوزی میانی سپاهان نیز در گفتگو با گل می گوید: «قطعا اضافه شدن مجتبی به ما خیلی به نفع ماست و او می تواند در کنار محرم یک زوج رویایی را تشکیل دهد که به ما کمک زیادی می کندوباعث موفقیت تیم می شود. ما قبلا 4-4-2 لوزی بازی می کردیم اما حالا فکر کنم هنوز معلوم نیست و باید دید در ادامه آقای کرانچار چه تصمیمی می گیرد.»

ابراهیمی از معدود هافبک های سپاهان است که سابقه بازی کردن در کنار جباری را دارد: «بله من در کنار مجتبی بازی کردم و تجربه خوبی بوده است. قرار گرفتن ما در کنار هم به گونه ای بوده که من عقب تر از مجتبی بازی می کنم و فضای پشت سر او را پوشش می دهم و او جلوتر از من بازی می کند.»

سپاهانی ها منتظر تصمیم کرانچار هستند. آیا او از نویدکیا و جباری به تناوب در ترکیب اصلی استفاده می کند تا از مصدومیت شان جلوگیری کند و هر دو را در طول لیگ در اختیار داشته باشد؟ یا از هر دو بازیکن به صورت همزمان در لوزی میانی سپاهان استفاده خواهد کرد؟ گزینه دیگر کرانچار تغییر آرایش به سیستم 3-3-4 است که اجازه استفاده همزمان از نویدکیا و جباری را به سرمربی سپاهان می دهد.


ویدیو مرتبط :
سپاهان قهرمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میداوودی: برد تراکتورسازی مقابل سپاهان ما را به قهرمانی نزدیک کرد ؛ صد درصد قهرمان حذفی می شویم



مهاجم تیم استقلال , فوتبال , میلاد میداوودی

 

مهاجم تیم استقلال گفت: «سال 90 به لحاظ فوتبالی هم خوب بود، هم بد. در واقع می‌شود گفت متوسط بود چون مصدوم شدم و برگشتم اما در کل شرایط طوری نبود که بتوانم مثل سال گذشته باشم.»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، میلاد میداوودی که از عملکرد خودش در بازی‌های اخیر استقلال راضی نیست، در فینال جام حذفی به دنبال جبران است. میداوودی اگر چه از وضعیت زمین حافظیه شیراز گلایه می‌کند اما فکر می‌کند با همین وضعیت هم استقلال قهرمان خواهد شد.

به همین دلیل قول گلزنی می‌دهد و با صراحت می‌گوید که ما قهرمانیم.

* دوست داشتی بازی در اهواز باشد؟

- درست است. شاید تعدادی از بازیکنان ما راضی نباشند اما مسئولان باشگاه رضایت دارند. به هر حال اگر در زمین اهواز برگزار می‌شد خیلی خوب بود چون اهواز این روزها هم هوای خیلی خوبی دارد، هم اینکه چمنش مثل مخمل می‌ماند.

* به هر حال در اهواز، استقلال طرفداران زیادی دارد و این به ضرر شاهین بود.

- بله، آنها هم حق دارند اما در هر صورت ما قهرمان هستیم چون تیم بهتری داریم.

* در این بازی میلاد میداودی چطور خواهد بود؟

- خب من چون چند وقتی است که نتوانستم خوب بازی کنم در این بازی به دنبال جبران هستم.

* چرا نتوانستی آنطور که خودت می‌خواهی بازی کنی؟

- به هر حال فورواردها باید توسط یک بازیکن تغذیه شوند اما ما در این چند بازی اخیر چنین مشکلی داشتیم و مثلا خود من باید تا سر محوطه 18‌قدم می‌رفتم توپ می‌گرفتم و جلو می‌رفتم تا گل بزنم.

* پس حرفی که آرش برهانی زد و گفت که در نبود مجتبی جباری فورواردهای استقلال یتیم شده‌اند، درست است؟

- واقعا یتیم شدیم. نبود مجتبی خیلی به تیم ضربه زده.

* شاهین را چطور می‌بینید؟

- شاهین تیم خوبی است و چون چند تا از بازیکنان فصل قبلمان در این تیم قرار دارند، مطمئنا تیم باانگیزه زیادی به میدان می‌آید ضمن اینکه چون شاهینی‌ها شرایط خوبی در جدول ندارند و با یک بازی می‌توانند قهرمان جام حذفی شوند، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند قهرمان جام حذفی شوند اما ما هم این تیم را دست کم نمی‌گیریم و بهترین بازی‌مان را انجام می‌دهیم. چون قبلا به دلیل خستگی چند تیم را دست کم گرفتیم و امتیازات حساسی را از دست دادیم باید تلاش کنیم هم آن امتیازات را جبران کنیم و هم اینکه قهرمانی جام حذفی را به دست بیاوریم.

* در این بازی گل هم می‌زنی؟

- ان شاء الله، البته من بیشتر به دنبال قهرمانی تیم هستم اما تلاش می‌کنم گل هم بزنم.

* پیروزی تراکتورسازی مقابل سپاهان هم که به نفع استقلال شد.

- ‌بله، خیلی به نفع ما است اما ما باید راه‌آهن را می‌بردیم. اگر این اتفاق می‌افتاد الان شرایط خیلی بهتر بود. در هر صورت ما در بازی‌های بعد باید تمام تلاشمان را انجام بدهیم تا اختلاف را کم کنیم و صدر را پس بگیریم. ما می‌خواهیم سال خوبی را برای استقلال رقم بزنیم.

* سالی که گذشت کلا برای میداودی چطور بود؟

- به لحاظ فوتبالی هم خوب بود، هم بد. در واقع می‌شود گفت متوسط بود چون مصدوم شدم و برگشتم اما در کل شرایط طوری نبود که بتوانم مثل سال گذشته باشم.

* یعنی سال قبل بهتر از امسال بودی؟

- سال قبل خیلی بهتر بودم. البته سال قبل هم یک دوره مصدومیت داشتم اما خیلی خوب بودم و امیدوارم سال 91 مثل 89 باشم.

* پس سال 91 را خوب می‌دانی؟

- من فکر می‌کنم سال خوبی برای استقلال خواهد بود.

* به‌خاطر اینکه شانس قهرمانی دارید و می‌توانید قهرمان شوید؟

- صددرصد. ما قهرمان می‌شویم. امیدوارم خودم هم شرایطی داشته باشم که مثل سال قبل شوم.

* لیگ قهرمانان آسیا را چطور ارزیابی می‌کنی؟

- در لیگ قهرمانان ما بازی خوبی در قطر انجام دادیم و توانستیم امتیازات ارزشمندی به‌دست بیاوریم. اول فروردین هم یک بازی در آزادی داریم که می‌خواهیم با پیروزی در این بازی عیدی خوبی به همه هوادارانمان بدهیم.../جام نیوز