اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سو استفاده از دختران جوان با عضویت در سایت همسریابی


پلیس از دستگیری مردی خبر داد كه با سوءاستفاده از دختران و دستیابی به عكس‌های شخصی آنان در سایت‌های همسریابی از دختران تقاضای برقراری دوستی می‌كرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری مردی خبر داد كه با سوءاستفاده از دختران و دستیابی به عكس‌های شخصی آنان در سایت‌های همسریابی از دختران تقاضای برقراری دوستی می‌كرد.

سرهنگ مرتضویان درباره دستگیری عامل ارسال‌کننده ایمیل‌های تهدیدآمیز گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر دریافت ایمیل‌های تهدیدآمیز ماموران اقدامات خود را آغاز كردند.

وی افزود: بنا بر اظهارات شاکیه، وی چندی پیش از طریق یکی از سایت‌های همسریابی با فردی آشنا شده و پس از مدتی آشنایی تعدادی از عکس‌های شخصی خود را برای وی ارسال كرد.

رییس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه متهم پس از دریافت عکس با ارسال ایمیلی تقاضای دوستی و ارتباط می‌كند که با مخالفت شاکیه روبرو می‌شود و متعاقب آن برای وی پیامی مبنی بر این که «اگر ارتباط برقرار نکنی عکسی دروغین از تو را در اینترنت پخش می‌كنم» به وی ارسال می‌كند.

 گفت: با دریافت این شكایت ﻤﺄموران اقدامات خود را آغاز و پس از انجام تحقیقات متهم را شناسایی و دستگیر كردند.


وی در این مورد به کاربران توصیه كرد: به افرادی که در این‌گونه سایت‌ها یا تالارهای گفت‌وگو با آنان آشنا می‌شوید به هیچ عنوان اعتماد نکنید چرا كه کلاهبرداران در فضای مجازی به راحتی می‌توانند تغییر چهره دهند و از شما سوء استفاده كنید و اقدام به کلاهبرداری و حتی تهدید به هتک حرمت و اخاذی كنند.       


ویدیو مرتبط :
ازدواج اینترنتی - اغفال دختران با سایت های همسریابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مالک سایت همسریابی دستگیر شد/ اعتراف به اغفال بی‌شرمانه دختران جوان



رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی با راه اندازی سایتی با عنوان همسریابی اقدام به اشاعه فساد و فحشا در جامعه می كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا استان فارس هنگام رصد فضای مجازی متوجه سایتی شدند که در قالب همسریابی و با ارائه شماره کارت و دریافت وجه از مردم در قبال دادن شماره تلفن فرد مورد نظر اقدام به اغفال جوانان به فساد می كرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در چند سال گذشته عده ای افراد سودجو اقدام به طراحی سایت هایی كرده اند که با عنوان همسر یابی اقدام به اشاعه فساد و فحشا در جامعه و خانواده ها می کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس افزود: پلیس فتا که وظیفه گشت زنی در فضای مجازی را بر عهده دارد در چنین مواردی بلافاصله وارد عمل شده و عوامل خاطی را شناسایی و طبق قوانین با افراد متخلف برخورد می کند.

سرهنگ حسینی با اشاره به دستگیری متهم این پرونده، گفت: وی در بازجویی های اولیه و پس از رویت مستندات و ادله دیجیتال به جرم انتسابی اعتراف كرد.

وی از شهروندان درخواست كرد: در فضای مجازی به دنبال مسائل و مشکلات شخصی خود نباشند چرا که فضای مجازی به هیچ وجه قابل اعتماد و اطمینان نیست و افراد سودجو به دنبال منافع شخصی خود در این فضا می باشند.