اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوگِ یک ملت پایِ پلکانِ هواپیما


امروز روز استقبال است... استقبال با آغوش‌های گرم از حاجیانِ خفته در کامِ مرگ... غبارِ غم‌بار مرگِ زائران مَلک خدا بر قلب همه‌ ما نشسته و زیر لب می‌پرسیم چه شد که آل سعود، راه بر موج‌های رو به سما بست و درست در وقت «قربان»، منا قربانگاه حاجیان شد؟

خبرگزاری ایلنا: امروز روز استقبال است... استقبال با آغوش‌های گرم از حاجیانِ خفته در کامِ مرگ... غبارِ غم‌بار مرگِ زائران مَلک خدا بر قلب همه‌ ما نشسته و زیر لب می‌پرسیم چه شد که آل سعود، راه بر موج‌های رو به سما بست و درست در وقت «قربان»، منا قربانگاه حاجیان شد؟

امروز سزاوار است که کمی مرثیه بخوانیم در سوگِ کشتگانِ منا... این‌بار بیاییم غمِ پروازِ غریب به‌سوی عزیزِ قریب را روضه نخوانیم ... بلکه بچرخیم همچون پروانه بر پیکرهای تطهیر شده از سعیِ صفا و مروه.

امروز روز عزای مسافران حراست. اینک زمان، کلید کعبه به دست ابولهب است و پای بسته در این خانه. پس حق است که نفس به نفس دم بزنیم وحی عزمِ اعجازِ محمد (ص) را که "تبت یدا ابی‌لهب".

امروز خیلی‌ها قرار بود با حلقه‌های گل و اشک شوق دیدار، عزیز از حج برگشته را به آغوش بگیرند و عطر روح‌نواز سرزمین وحی را ببویند... اما حالا تاج گل بر پیکر مسافر بازگشته گذاشته و اشکِ سوز و حسرت صورت‌هاشان را خیس می‌کند.

امروز قرار بود غرق در شادی و لبخند باشد دل و صورت آن دخترکی که چشمانش برای تماشای دوباره‌ی پدر له‌له می‌زد..... اما حالا چشمان منتظرش به در خشک می‌شود...

امروز قرار بود کوچه حاجیان از حج برگشته، پرشود از بنرهای "حجکم مقبول"...

امروز قرار بود بوی اسپند کوچه‌های شهر را فرابگیرد و گوسفندانی جلوی پای حاجیان، قربانی شود اما نشد...

قرار بود همسری که لحظه‌شماری می‌کرد با کودکانش به استقبال سایه‌ی سرش برود، اما نشد....

قرار بود فرزندان دستان مادر را ببوسند و پدر را به کول بگیرند... اما حالا تابوت پدر بر دوش می‌گیرند و.... تدارک پذیرایی از میهمانان مراسم عزا می‌بینند.

امروز قرار بود حاجی، سوغات متبرک سفر را به عزیزانش هدیه کند.... و حالا سوغاتی در کار نیست... اما پیکر پاک و مطهرش، متبرک به آسمان کعبه و خاک مکه‌ست.

امروز همه‌ی قرارها برای همه عوض شد .... لبخند و بوسه و آغوش‌های حاجیان سرزمینم، با هم‌دردی و هم‌صدایی یک ملت عزادار در قاب ماتم و اندوه آرام گرفت.

امروز همه به استقبال پدران و مادران و فرزندان مظلومی که قربانی دنیاطلبی و تمامیت‌خواهی قومی بی‌کفایت شده‌اند، آمدیم تا بگوییم ما شیعیان علی (ع)، محبان فاطمه (س) و منتظران قائم (عج)، غمخوار نفس‌های بریده‌ی شما قربانیان «منا»ییم.

«جوی خون شد از منا جاری به حج - یوسف گم گشته عَجّل بر فَرَج».


ویدیو مرتبط :
سیروان , معرفی مادرش ... پایِ ثابت کنسرتاش ... :)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دردسر دستمال برای مسافران یک هواپیما



یک فروند هواپیمای مسافربری چین به خاطر وجود دود در توالت ، مجبور شد به فرودگاه مبدابرگردد.

 

دردسر دستمال توالت درهواپیما

 

دیروز یک هواپیمای مملو از مسافر از «اورومچی» به «ووهان» چین می رفت که ناگهان آژیر هشدار به صدا درآمد.

 

همان موقع مسافران و خدمه با دیدن دود و آتش در توالت هواپیما وحشت کردند و خلبان مجبور شد پرنده آهنین را به فرودگاه بین المللی «اورومچی» برگرداند.

 

با نشستن هواپیما به روی پهنه فرودگاه ، سرنشینان به سرعت تخلیه شدند و یک مسافر بازداشت شد.

 

بررسی های ماموران امنیت پرواز نشان می دهد این مسافر یک دستمال کاغذی را در توالت آتش زده بود.

 

وی هنوز انگیزه اش را فاش نکرده است و بازجویی ها ادامه دارد.