اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سومین متهم به قتل "لیلا" اعدام می شود


پرونده جنایت در روستای «سهنله» بعد از 17سال با صدور حكم مرگ برای آخرین متهم پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.

شرق: پرونده جنایت در روستای «سهنله» بعد از 17سال با صدور حكم مرگ برای آخرین متهم پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.

 در این جنایت دختری 9ساله به نام «لیلا فتحی» ربوده شد و بعد از آنكه مورد تجاوز قرار گرفت، به قتل رسید. پیش از این پرونده دو نفر از متهمان این واقعه با مرگ آنها بسته شده بود و اكنون متهم سوم نیز در یك‌قدمی چوبه‌دار قرار گرفته است.


لیلا اردیبهشت سال 74 همراه خانواده‌اش از بندرعباس راهی سنقر شد تا به خانه خواهر باردارش واقع در روستای سهنله برود.

 چند روز بعد والدین این كودك وقتی تصمیم گرفتند به شهر خودشان بازگردند لیلا اجازه گرفت تا برای كمك به خواهر بزرگش برای مدتی در آنجا بماند.


چند روز بعد وقتی خواهر لیلا برای ملاقات با خاله‌اش به منزل او رفت دختربچه نیز برای بازی و گردش به همراه پسرخاله 11ساله خود راهی كوهستان شد. پس از گذشت ساعتی رسول برای خوردن آب از دخترخاله‌اش جدا شد و به یك چشمه رفت.

او وقتی برگشت اثری از لیلا ندید. جست‌وجوهای این پسربچه برای پیدا كردن دختر 9ساله فایده‌ای نداشت و به همین دلیل او خانواده‌اش را مطلع كرد و به این ترتیب روستاییان و پلیس تلاش خود را برای یافتن كودك آغاز كردند.

این اقدامات با كشف جنازه لیلا به پایان رسید. شواهد نشان می‌داد دختربچه بر اثر اصابت جسمی سخت به سرش از پا درآمده است. پس از آن وقتی پزشكی قانونی جسد را معاینه كرد علاوه بر تایید این موضوع متذكر شد كودك پیش از مرگ مورد آزار جنسی قرار گرفته است.


كارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان كرمانشاه در شرایطی كه دنبال ردی از قاتل یا قاتلان می‌گشتند مشخصاتی از سه جوان به دست آوردند. معلم روستا در روز قتل دانش‌آموزان خود را برای اردوی آموزشی به كوهستان برده و لیلا را همراه سه پسر جوان دیده بود.

او وقتی مشخصات این افراد را ارایه داد، هر سه به نام‌های هادی19ساله-، محمدصفر20ساله و حسن22 ساله شناسایی و بازداشت شدند. هادی در بازجویی‌ها به ربودن لیلا و تجاوز و قتل او اقرار كرد اما پیش از اینكه جلسه محاكمه تشكیل شود در زندان به زندگی خودش پایان داد به همین سبب متهمان ردیف دوم و سوم در دادگاه حاضر شدند.

 در این جلسه والدین لیلا اعلام كردند جز مرگ متهمان خواسته دیگری ندارند. نتیجه این محاكمه كه روز هفتم تیر سال 74 برگزار شد صدور حكم قصاص برای محمدصفر و حسن بود. پرونده در ادامه به دیوانعالی كشور رفت و از آنجا كه دو متهم اتهامات‌شان را انكار كرده بودند و هادی نیز خودكشی كرده بود حكم صادره نقض شد و حسن توانست با سپردن وثیقه آزاد شود.

 بعد از آن پدر و مادر لیلا بارها به تهران آمدند و از مسوولان دستگاه قضایی دادخواهی كردند به همین دلیل پرونده به پایتخت فرستاده شد و قاضی دادگاه جنایی تهران رسیدگی به آن را عهده‌دار شد اما از آنجا كه مدركی برای اثبات یا رد اتهام دو مرد وجود نداشت او موضوع را از موارد لوث تشخیص داد و تصمیم‌گیری را به بعد از برگزاری مراسم قسامه موكول كرد.

در این مراسم خانواده مقتول 50 مرد را معرفی كردند كه همگی سوگند خوردند اطمینان دارند محمدصفر و حسن قاتل هستند. در نهایت بار دیگر برای این دو رای قصاص صادر شد. البته آن زمان حسن فراری بود و حكم وی به صورت غیابی به امضا رسید. احكام صادره در دیوانعالی كشور نیز مورد تایید قرار گرفت و محمدصفر در حالی‌كه مصرانه ادعا می‌كرد در قتل لیلا بی‌گناه است روز 26 اردیبهشت سال 86 به‌دار آویخته شد.

 اجرای این حكم هم مادر لیلا را آرام نكرد و او دنبال دستگیری سومین متهم و مجازات او بود. این زن خودش با تحقیقاتی كه انجام داد، فهمید حسن ساكن كاشمر است به همین دلیل به آنجا رفت و بعد از شناسایی كردن وی موضوع را به پلیس اطلاع داد.

 حسن كه در این سال‌ها ازدواج كرده بود بعد از دستگیری و انتقال به تهران بار دیگر ادعای بی‌گناهی كرد و گفت: «من اصلا خبر نداشتم غیابی به قصاص محكوم شده‌ام و وقتی من را با سند آزاد كردند فكر كردم ماجرا تمام شده است و دیگر پیگیر موضوع نشدم.»


حسن به رای صادره اعتراض كرد به همین دلیل قاضی شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت مسوول بررسی مجدد پرونده شد و او نیز اعلام كرد تنها راه تصمیم‌گیری درخصوص مجرم یا بی‌گناه بودن مرد محكوم به اعدام، برگزاری قسامه است.

 این بار نیز مادر لیلا 50 نفر را برای ادای سوگند معرفی كرد و مراسم به نفع او برگزار شد و حكم قصاصی كه قبلا صادر شده بود، بار دیگر تایید شد.


پرونده حسن اكنون در اختیار اجرای احكام قرار گرفته و این مرد در آستانه مجازات قرار دارد این در حالی است كه مادر لیلا می‌گوید به هیچ‌وجه قصد ندارد اعلام گذشت كند و فقط در صورتی به آرامش می‌رسد كه حسن را بالای چوبه‌دار ببیند.  


ویدیو مرتبط :
متهم ردیف اول قتل 4 نفر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت سومین متهم در پرونده تجاوز گروهی و قتل دختر ۹ ساله



 

 

بازداشت سومین متهم در پرونده تجاوز گروهی و قتل دختر ۹ ساله

 

متهم فراری پرونده قتل یک دختر ۹ ساله با گذشت ۱۶ سال از زمان جنایت برای دومین بار دستگیر شد. این قتل در سال ۷۴ در شهرستان سنقر استان کرمانشاه به وقوع پیوست و متهم ردیف اول پرونده در زندان خودکشی کرد. نفر دوم نیز به دار آویخته شد اما متهم سوم که با سپردن وثیقه از زندان بیرون آمده بود بعد از صدور حکم اعدام فراری شد و از آن زمان تحت تعقیب قرار داشت.

لیلا که همراه خانواده اش در بندرعباس زندگی می کرد فروردین سال ۷۴ با والدین خود به خانه خواهر باردارش در سنقر کرمانشاه رفت. در پایان این سفر خواهر لیلا از مادرش اجازه گرفت تا دختر ۹ ساله در آنجا بماند تا بتواند در کارهای خانه به او کمک کند. چند روز پس از این ماجرا لیلا همراه خواهرزاده ۱۱ ساله اش به نام رسول به روستایی در نزدیکی خانه خواهر خود رفت تا کمی میوه بچینند. رسول در این گردش برای دقایقی خاله اش را ترک کرد تا آب بخورد ولی وقتی بازگشت اثری از لیلا پیدا نکرد. بعد از آن پلیس از واقعه باخبر و با شهادت یک معلم فاش شد سه پسر روستایی لیلا را ربوده اند. چند روز بعد جسد لیلا در حالی که مورد تجاوز قرار گرفته بود در منطقه ای کوهستانی پیدا شد و پس از آن ماموران پلیس هر سه متهم را به نام های هادی۱۹ ساله، محمدصفر ۲۰ ساله و حسن ۲۲ ساله بازداشت کردند.

هادی در بازجویی ها اعتراف کرد همراه دو دوست خود دختربچه را ربودند و مورد تجاوز قرار دادند، سپس برای اینکه شناسایی نشوند وی را کشتند و جسد را میان سنگ ها پنهان کردند. به این ترتیب سه متهم بازداشت شدند اما هادی پنجم تیر همان سال در زندان به زندگی اش پایان داد و پرونده بدون حضور او رسیدگی شد.

قاضی شهرستان سنقر بعد از محاکمه محمدصفر و حسن، آنها را به اتهام مشارکت در قتل به قصاص محکوم کرد. والدین لیلا پس از آن برای تهیه تفاضل دیه تلاش های زیادی انجام دادند تا اینکه به دستور رییس قوه قضاییه این مبلغ از بیت المال پرداخت شد اما در آستانه اجرای حکم دادسرای تهران به رای صادره ایراد گرفت و حکم در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور نقض و هر دو متهم تبرئه شدند. سپس حسن با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد.

این بار والدین لیلا به رای اعتراض کردند و حکم برائت دو متهم نیز مورد قبول دیوان عالی کشور قرار نگرفت. در این مرحله قاضی شعبه ۱۱۵۶ دادگاه عمومی تهران با اجرای مراسم قسامه به محاکمه محمدصفر و حسن پرداخت، این در شرایطی بود که حسن در دادگاه حضور نداشت، در نهایت محمد صفر به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و حسن به اتهام تجاوز و مشارکت در قتل به قصاص محکوم شد و حکم محمد صفر ۲۶ اردیبهشت ۸۶ به اجرا درآمد: از آن زمان حسن تحت تعقیب بود و خانواده اش اعلام کرده بودند وی به عراق گریخته است اما چندی قبل اطلاعاتی به دست آمد که نشان می داد مرد فراری از سال ۸۷ در کاشمر زندگی می کند، به این ترتیب ماموران به آنجا رفتند و حسن را بازداشت کردند.

این مرد که به مرگ محکوم شده است دیروز در دادسرای جنایی تهران تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «من جرمی انجام نداده ام، بعد از آزادی هم فکر می کردم پرونده مختومه شده برای همین ازدواج کردم و در این مدت از راه جوشکاری زندگی ام را تامین می کردم.» بنا بر این گزارش متهم فعلا در بازداشت به سر می برد تا درباره حکم غیابی وی تصمیم گیری شود.... / روزنامه شرق