اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سومین دیدار صالحی و مونیز


معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 امشب با یکدیگر دیدار کردند.

ایسنا: در ادامه مذاکرات دوجانبه و 3 جانبه میان هیات‌های ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا که از روز جمعه در ژنو آغاز شده است امشب معاونان وزیران خارجه ایران و 1+ 5 در هتل ویلسون دیدار کردند.

این نشست برای بررسی آخرین تحولات و رایزنی‌ها میان دو طرف است. این نشست در حالی برگزار می‌شود که ایران و 1+5 تا پایان ماه مارس برای رسیدن به چارچوب مورد نظر دو طرف که شامل جزئیات و کلیات شود فرصت دارند. با وجود آنکه مذاکرات هسته‌ای تا پایان ماه ژوئن تمدید شده است اما دو طرف براساس تفاهم شفاهی در مذاکرات وین در آذرماه سعی دارند تا پایان ماه مارس این توافق اولیه و کلی را صورت دهند اما با توجه به مواضع دوطرف رویکردها و تلاش ها به سمت رسیدن به یک توافق جامع در کوتاه ترین زمان ممکن است. این درحالی است که اختلاف نظرها همچنان در جای خود باقی است.

همچنین علی اکبر صالحی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز برای سومین بار در روز یک‌شنبه با یکدیگر دیدار کردند.

هم‌چنین براساس اعلام قبلی قرار است امروز وزیران خارجه ایران و آمریکا با یکدیگر به صورت دوجانبه دیدار کنند. جان کری ساعتی پیش برای دیدار با ظریف وارد ژنو شد.


ویدیو مرتبط :
دیدار صالحی با همتای بحرینی خود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار صالحی و مونیز/ دومین نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در روز جمعه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

دومین نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در روز جمعه

عراقچی از برگزاری دور دیگری از نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در روز جمعه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعلام کرد که دومین نشست معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 عصر روز جمعه برگزار می شود.

اولین نشست عمومی معاونان و مدیران کل وزیران خارجه 1+5 عصر روز پنجشنبه به مدت یک ساعت برگزار شد.

مذاکرات روز نخست هم چنان ادامه دارد و قرار است علی اکبر صالحی و ارنست مونیز امشب بار دیگر دیدار کنند. هم چنین کارشناسان ایران و آمریکا نیز امشب به مذاکرات ادامه می دهند.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا