اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سومین جلسه دادگاه کهریزک/ حیدری فر: دستور بازداشت ها را من صادر کردم، مرتضوی بی گناه است!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سومین جلسه دادگاه کهریزک/ حیدری فر: دستور بازداشت ها را من صادر کردم، مرتضوی بی گناه است

دقایقی قبل با ورود سعید مرتضوی و شاکیان سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پروند متهمان کهریزک آغاز شد.

به گزارش مهر ، ساعت 9.30 دقیقه صبح دوشنبه سعید مرتضوی همراه با تیم حفاظتی و تحت تدابیر شدید امنیتی از درب پشتی دادگاه کیفری استان تهران وارد دادگاه شد.

علی اکبر حیدری فر هم همزمان با ورود مرتضوی وارد شد ولی پیش از ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران قسمتی از متن دفاعیه خود را در پاسخ به مهر اعلام کرد و گفت: سعید مرتضوی دستور بازداشت و اعزام متهمان به کهریزک را صادر  نکرده و همه کاره من بودم.

حیدری فر قبل در پاسخ به اینکه آیا شما هم ادعای مرتضوی مبنی بر اینکه وی مرخصی بوده را تایید می کنید، گفت: بله ولی من مرخصی نبودم و از ابتدا تا انتهای حوادث حضور داشتم.

وی رسیدگی پرونده در دادگاه را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: در مورد صلاحیت دادگاه اظهار نظر نمی کنم.

حیدری فر در پاسخ به اینکه چند صفحه دفاعیه آماده کردید و چه کسی دستور بازداشت و اعزام به کهریزک را صادر کرده است، گفت: دفاعیه من 30 صفحه است و اعلام می کنم که به عنوان دادیار داستانی تهران در سال 88 دستور بازداشت و اعزام به کهریزک را صادر کرده ام و این دستورات ارتباطی با سعید مرتضوی نداشته و من شخصا انجام داده ام.

بر اساس این گزاش هم اکنون خبرنگاران رسانه ها انتظار می کشند تا بعد از پایان دادگاه نتیجه را از شاکیان و متهمان جویا شوند.

در حالی که با حکم قاضی پرونده، دادگاه غیر علنی برگزار می شود ولی روز گذشته متن دفاعیه سعید مرتضوی از سوی خبرگزاری ایرنا و ایسنا منتشر شد./مهر

 

 

اخبار داغ در 24 ساعت گذشته

 


ویدیو مرتبط :
حکم بین المللی بازداشت قذافی صادر شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشروح دهمین دادگاه کهریزک/ از عدم شکایت پدر جوادی‌فر از مرتضوی تا رد شاهدان حیدری‌فر در دادگاه



دادگاه کهریزک,مرتضوی

مشروح دهمین دادگاه کهریزک/ از عدم شکایت پدر جوادی‌فر از مرتضوی تا رد شاهدان حیدری‌فر در دادگاه

دهمین دادگاه کهریزک با حواشی خود به پایان رسید.

دهمین جلسه دادگاه متهمان پرونده کهریزک دقایقی در دادگاه کیفری استان تهران به پایان رسید. جلسه امروز به ریاست قاضی مدیرخراسان در شعبه 76 دادگاه کیفری برگزار شد. در این جلسه پر یکی از قربانیان کهریزک در خصوص اتهام معاونت در قتل قاضی مرتضوی اعلام رضایت کرد.

20 شاهد جدید معرفی کرده‌ایم

علی اکبر حیدری‌فر قبل از ورود به دهمین جلسه دادگاه قضات تعلیق شده کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: 20 شاهد از پلیس امنیت، اطلاعات، سپاه و ناجا را در قالب لایحه ای به دادگاه معرفی کرده و خواستار تحقیق از آنها شده ایم.

وی افزود: تا کنون بر شاهدان ما تحقیقی صورت نگرفته که انجام این تحقیق ضروری است.

حیدری فر خاطرنشان کرد: شاهدان ما امروز به دادگاه اظهار نشدند و قبل از شهادت آنها نمی توان آخرین دفاع را اخذ کرد.

خبرنگاری در خصوص علت دیر رسیدن حیدری فر به جلسات دادگاه پرسید که وی در پاسخ گفت: دوست دارم دیر بیایم.

پدر جوادی‌فر از شکایتش صرفنظر کرد

از قربانیان کهریزک گفت: پدر مرحوم جوادی فر در جلسه ای که با مرتضوی داشت از شکایت خود در خصوص اتهام معاونت در قتل صرفنظر کرد.

صالح نیکبخت دقایقی قبل از پس از خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه صبح امروز آقای مرتضوی آخرین دفاعیات خود را اعلام کرد که قضات دادگاه دقایقی قبل 20 دقیقه تنفس اعلام کردند.

وکیل خانواده جوادی فر افزود: پدر محروم جوادی فر موکل بنده دیروز بدون اطلاع به من و پسرش جلسه ای با آقای مرتضوی برگزار کرده که در این جلسه رضایت خود را در خصوص اتهام معاونت در قتل اعلام کرد.

وکیل خانواده جوادی فر افزود: من نمی دانم موکلم برای چه این کار را انجام داده است اما در خصوص بقیه اتهامات پرونده در جریان می باشد زیرا این اتهامات از جنبه عمومی جرم است.

صالح نیکبخت با اشاره به اینکه تصور نمی کنم امروز آخرین جلسه محاکمه باشد، خاطرنشان کرد: وکالت من در خصوص رسیدگی به دیگر شکایات موکلم ادامه دارد.

وی افزود: در خصوص 20 شاهدی که آقای حیدری فر امروز در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرده بود آقای مرتضوی در دادگاه موضوع را مطرح کرد که قاضی آن را نپذیرفت.

وی در پایان گفت: هنوز دفاعیات حیدری فر و وکیل آقای حداد باقی مانده و تصور نمی کنم امروز آخرین جلسه دادگاه باشد.

دادگاه شهود حیدری‌فر را رد کرد

علی شهبازی در حاشیه دهمین جلسه دادگاه قضات تعلیق شده کهریزک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آقای جوادی فر دیروز در شعبه دادگاه رضایت خود را اعلام کرد که امروز نیز در جریان رسیدگی شفاها این موضوع را تصدیق کرد.

وکیل علی‌اکبر حیدری فر افزود: با رضایت جوادی فر همچنان دو شکایت آقای روح الامین و کامرانی در خصوص اتهام معاونت در قتل وجود دارد.

وی در خصوص شهود معرفی شده از سوی موکلش نیز گفت: دادگاه این موضوع را رد کرد و به این موضوع ورودی پیدا نکرد.

شهبازی خاطر نشان کرد: ادامه دفاعیات متهمان روز چهارشنبه برگزار می شود و احتمال می دهیم آخرین جلسه محاکمه باشد.

مرتضوی هنوز پشیمان نیست

پدر مرحوم محمد کامرانی درباره دهمین جلسه دادگاه کهریزک گفت: امروز فقط آقا مرتضوی به دفاع از خود پرداخت و دفاعیاتش بیشتر در پاسخ به اظهارات آقای روح الامینی بود. در چهره او پشیمانی دیده نمی شد و دفاعیاتش نیز مانند گذشته بود.

وی افزود: با طولانی شدن دفاعیات مرتضوی و اصرارهای او دادگاه قبول کرد جلسه بعدی محاکمه روز چهارشنبه ادامه پیدا کند.

کامرانی در خصوص علت رضایت پدر محروم جوادی فر نیز اظهار داشت: من از این موضوع اطلاعی ندارم. در جلسه محاکمه متوجه شدم او دیروز به شعبه دادگاه رفته و رضایت خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: من همه چیز را به قانون سپردم و در خصوص احتمال رضایت خود هیچ چیز را نمی توان پیش بینی کرد.

این شاکی دادگاه کهریزک تصریح کرد: در جلسه امروز نیز قاضی حداد حاضر نشد و مانند جلسات قبل وکیلش به جای او به محل برگزاری محاکمه آمد.

خبرنگاری در خصوص تحقیق درباره مرگ پزشک کهریزک پرسید که کامرانی در پاسخ گفت: به این موضوع تا کنون دادگاه اشاره ای نشده است.

وی همچنین در خصوص شاهدان معرفی شده از سوی متهمان نیز گفت: تا کنون هر شاهدی در جلسه دادگاه حاضر شده براساس نظر قضات بوده و آنها صلاح می دانند که افرادی به عنوان شاهد به دادگاه بیایند.

کامرانی درباره طولانی شدن دفاعیات مرتضوی نیز گفت: این از حقوق او است که به دفاع از خود بپردازد.

پدر روح‌الامینی از حق خود نمی‌گذرد

حائری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مرتضوی دفاعیات طولانی را انجام داد و دادگاه با حوصله به حرف هایش گوش داد. مرتضوی در دفاعیات امروز خود حرف های جدیدی نزد.

وکیل روح الامینی افزود: احتمال می دهد جلسات دادگاه همچنان ادامه داشته باشد زیرا دفاعیات مرتضوی به پایان نرسیده و دو متهم دیگر هنوز آخرین دفاعیات خود را بیان نکرده اند.

وی در خصوص رضایت پدر مرحوم جوادی فر نیز اظهار داشت: از علت آن خبری ندارم اما موکلم به هیچ عنوان در این زمینه از حق خود نمی گذرد و به همین خاطر تا کنون برای کسب رضایت تماسی از سوی مرتضوی مطرح نشده است.

وکیل روح الامینی در خصوص علت عدم حضور موکلش در جلسه دادگاه نیز گفت: امروز برای آقای روح الامینی کاری پیش آمد و به همین علت او نتوانست در جلسه دادگاه حاضر شود. البته همسر وی در دادگاه حضور داشت.

وی در خصوص آخرین دفاعیات مرتضوی نیز گفت: مرتضوی همچنان تمام اتهامات را انکار می کند و تا کنون حرف جدیدی نزده و مسئولیت کارهایش را قبول نمی کند./نامه نیوز