اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوریه پهپاد جاسوسی ترکیه را سرنگون کرد


بنابر گزارش‌ها، نیروهای پدافند هوایی ارتش سوریه یک فروند پهپاد جاسوسی ترکیه را که حریم هوایی این کشور عربی را نقض کرده بود، ساقط کردند.

پرس تی وی: بنابر گزارش‌ها، نیروهای پدافند هوایی ارتش سوریه یک فروند پهپاد جاسوسی ترکیه را که حریم هوایی این کشور عربی را نقض کرده بود، ساقط کردند.

روزنامه عرب زبان الوطن سوریه نوشت: این هواپیمای بدون سرنشین روز پنج شنبه وارد حریم هوایی استان ادلب در شمال غربی سوریه شد و قبل از آن که هدف قرار گیرد در تله خطاب در 10 کیلومتری شرق جسر الشغور در نزدیکی مرز با ترکیه، پروازهای شناسایی انجام داده بود.

یک منبع آگاه گفت: در پی تلاش‌های نافرجام گروه تروریستی «جیش الفتح» برای تصرف تله خطاب، این پهپاد مشغول جمع آوری اطلاعات و تهیه عکس‌های منطقه برای این گروه تروریستی بود.

عصمت ییلماز، وزیر دفاع سابق ترکیه در 16 می، گفت: نیروهای ارتش این کشور یک فروند بالگرد سوری را ساقط کرده‌اند.

به گزارش روزنامه ترک زبان حریت، یک فروند جنگنده اف 16 ترکیه با دو موشک این بالگرد سوریه را از بین برد.

ترکیه در مارس 2014 نیز یک فروند هواپیمای جنگی سوریه را در نزدیکی مرز دو کشور ساقط کرد.

یک فروند بالگرد سوریه نیز در سپتامبر 2013 هدف نیروی هوایی ارتش ترکیه قرار گرفت.

ترکیه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از حدود 5 سال قبل، یکی از مخالفان اصلی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بوده است.

بسیاری از تروریست‌های القاعده و داعش برای به دست آوردن سلاح‌های سنگین و توپخانه از مرز ترکیه به عنوان مسیر اصلی انتقال تدارکات استفاده می‌کنند.

گفته می شود آنکارا ورود اتباع خارجی به سوریه و عراق را تسهیل می‌کند تا آنها در این دو کشور به گروه‌های تروریستی ملحق شوند.

ترکیه و امریکا در اواخر فوریه توافقی را درباره آموزش وتسلیح آنچه «ستیزه جویان میانه رو» مخالف دولت اسد نامیدند، امضا کردند.


ویدیو مرتبط :
ارتش سوریه پهپاد تروریستها را سرنگون کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پ‌ک‌ک پهپاد جاسوسی ترکیه را سرنگون کرد


شاخه نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه «پ‌ک‌ک» اعلام کرد که یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین ترکیه را در مرزهای عراق منهدم کرده است.

خبرگزاری فارس: شاخه نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه «پ‌ک‌ک» اعلام کرد که یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین ترکیه را در مرزهای عراق منهدم کرده است.

«بختیاردوغان» سخنگوی شاخه نظامی پ‌ک‌ک در گفت‌و‌گو با السومریه‌نیوز گفته که «نیروهای دفاعی مردمی کردستان امروز(سه شنبه) یک پهپاد جاسوسی ترکیه را در منطقه متین در مرز عراق و ترکیه منهدم کردند.»

دوغان گفت: پهپاد «بایر اقتار» ساخت ترکیه درحال گشت زنی بر فراز آسمان مناطقی تحت سیطره پ ک ک بوده است که هدف قرار گرفت.

حزب کارگران کردستان امروز 20 شهروند ترکیه از جمله مسئولان گمرکی این کشور را که در ماه آگوست گذشته در شرق این کشور ربوده شده بود، آزاد کرد.

بختیار دوغان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که «ما 20 کارگر ترکیه ای بازداشت شده را امروز صبح آزاد کردیم.