اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوریه: سازمان ملل، جلوی حمله را بگیرد


سوریه، از سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت قانونی خود در جلوگیری از هرگونه تجاوز به این کشور عمل کند.

پایگاه خبری العالم: سوریه، از سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت قانونی خود در جلوگیری از هرگونه تجاوز به این کشور عمل کند.

 "بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل، با ارسال نامه ای به "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل، از این سازمان خواست به مسئولیت خود برای جلوگیری از تجاوز به سوریه و تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی برای برون رفت این کشور از بحران عمل کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با تاکید بر این که رونوشتی از نامه بشار الجعفری، به رئیس شورای امنیت سازمان ملل فرستاده شده است، اعلام کرد که در این نامه آمده است: شورای امنیت به نقش خود به عنوان سوپاپ اطمینان برای جلوگیری از استفاده بیهوده از توسل به زور خارج از چارچوب قوانین و مقررات بین المللی، پایبند باشد.

بشار الجعفری دراین نامه تاکید کرد که دمشق بار دیگر تاکید می کند به هیچ وجه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است، بلکه این، دولت سوریه بود که از دبیرکل سازمان ملل درخواست کرد کمیته ای حقیقت یاب برای بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه خان العسل در شمال سوریه تشکیل دهد.

الجعفری همچنین خاطر نشان کرد: جهانیان، از آمریکا انتظار داشتند با عمل کردن به نقش خود به عنوان ناظر صلح ، به عنوان شریکی برای روسیه به طور جدی برای فراهم کردن زمینه نشست بین المللی ژنو 2 درباره سوریه تلاش کند، نه اینکه به عنوان یک قدرت نظامی، علیه کشورهایی که با سیاست هایش مخالفند، به زور متوسل شود.

"باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که این کشور تصمیم خود را برای حمله نظامی به سوریه گرفته است، اما منتظر موافقت رسمی کنگره با این تصمیم خواهد ماند


ویدیو مرتبط :
حمله به کاروان سازمان ملل در سوریه با بمب دست ساز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله به بازرسان سازمان ملل در سوریه



حمله به بازرسان سازمان ملل در سوریه,بازرسان سازمان ملل در سوریه,سلاح شیمیایی

حمله به بازرسان سازمان ملل در سوریه

عناصر مسلح بازرسان سازمان ملل متحد را در سوریه هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عناصر مسلح در دمشق به سوی بازرسان سازمان ملل متحد تیراندزای کرده و خسارتهایی را به خودروی آنان وارد کردند.
این بازرسان در چارچوب کمیته حقیقت برای بررسی استفاده از سلاح شیمیایی به درخواست دولت سوریه، به این کشور آمده اند.

ساعاتی پیش هم در پی اصابت دو خمپاره نزدیک محل اقامت بازرسان سازمان ملل متحد در دمشق، 3 نفر  مجروح شدند.
دمشق با ورود هیأت سازمان ملل برای تحقیق درباره ادعاها درخصوص استفاده از سلاح شیمیایی در حومه دمشق موافقت کرده است.

دولت سوریه تأکید کرده که برای تسهیل کار این تیم، عملیات نظامی را متوقف می کند.
تلاش حامیان گروه های مسلح و تروریستها برای متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی درحالی است که رسانه های سوری اخیرا تصاویری را از انبار سلاح کشف شده از تروریست ها پخش کرد که در آن تعدادی ماسک ضد گاز و کیسه های حاوی داروهای ضد مواد شیمیایی ساخت یک شرکت قطری-آلمانی؛ و بشکه ها و تانکرهایی با عبارت "ساخت عربستان سعودی" مشاهده می شود.

پس از کشف این تجهیزات و مواد مرتبط با سلاح شیمیایی، دولت سوریه عناصر مسلح و مخالفان را به استفاده از سلاح شیمیایی در ریف دمشق متهم کرد.
عناصر مسلح سال گذشته با موشک حاوی مواد شیمایی منطقه "خان العسل" در حومه شهر "حلب" را هدف قرار دادند که بر اثر آن 25 شهروند کشته شدند./عصر ایران